AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Hei, jeg var på ul og det viste seg babyen var død og hadde vært det noen uker. Jeg knakk fullstendig sammen. Ble sendt hjem med abort piller, de virket ikke, så sendt hjem en gang til med abort piller som heller ikke virket. I morgen skal jeg fjerne i narkose. Alt dette på 7 dager. Jeg er nedtrykt utkjørt trist og syns dette er det Værste jeg har gått igjennom. Vet det er vanlig å miste og det ikke er noe mer spesielt om jeg gjør det eller andre, men er det noen som har noen oppmuntrende ord? Vi vil så gjerne prøve på nytt. Hvor lang tid tok det før du eventuelt ble gravid igjen? Jeg er 35 år. Jeg har barn fra før hvor alt gikk helt fint. Anonymkode: 2754a...67e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 Ååååå klem til deg❤️ Vet akkurat hva du føler nå. Nøyaktig det samme skjedde med meg for litt over 4 uker siden😞. Har ligget under dyna i flere uker og bare grått, føltes ut som livet gikk i knus. Alle drømmene jeg har hatt etter jeg ble gravid. Men vet du! Det gikk faktisk bedre for hver uke som gikk. Nå føler jeg meg friskere og veldig klar for å prøve på nytt!! Føler at det eneste som kan fylle tomrommet er en ny graviditet. Bruk tiden din på å snakke med familie og venner, ikke sitt alene(det gjorde jeg litt for mye) for det hjelper ikke. Hvor langt vsr du på vei? Jeg var litt over 10. Men fosteres var litt over 9😓. Anonymkode: ffe3d...d6d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #3 Skrevet 9. desember 2018 Tusen takk ❤️ forferdelig at du opplevde det samme. Jeg var 10 men fosteret døde i uke 7. Ja jeg griner mye, føler nesten jeg ikke har lov å grine lenger. Griner nå i dusjen eller når andre ikke ser. Skal gå tur med en venninne nå og håper det hjelper litt. Føler akkurat det samme med tomrommet. Vil så gjerne være gravid på nytt og føle alle de herlige forandringene. Er fint å ønske noe så mye og trist å miste noe som allerede var høyt elsket ❤️ Anonymkode: 2754a...67e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #4 Skrevet 9. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk ❤️ forferdelig at du opplevde det samme. Jeg var 10 men fosteret døde i uke 7. Ja jeg griner mye, føler nesten jeg ikke har lov å grine lenger. Griner nå i dusjen eller når andre ikke ser. Skal gå tur med en venninne nå og håper det hjelper litt. Føler akkurat det samme med tomrommet. Vil så gjerne være gravid på nytt og føle alle de herlige forandringene. Er fint å ønske noe så mye og trist å miste noe som allerede var høyt elsket ❤️ Anonymkode: 2754a...67e Du har lov til å grine, såklart! Jeg gråt senest i forgårs i fanget på min mor😳 og jeg er ikke typen som noengang har vist følelser for henne eller noen i fanilien. Helt grusomt å miste noe som vi ønsket så sterkt og som du sier - allerede var høyt elsket. Veldig bra at du kommer deg ut og går med en veninne!❤️ Så kan du også tenke at de neste månedene er du elstra bruktbar etter aborten, så er jo en real sjanse for at det klaffer for deg ganske så fort igjen:) vi brukte ivf så blir noen måneder til det muligens klaffer for meg igjen:-/ Anonymkode: ffe3d...d6d
snehvit88 Skrevet 9. desember 2018 #5 Skrevet 9. desember 2018 Ååå føler så med deg❤️ Og attpåtil har ikke medisinene virket😔 Har opplevd 4 MA, på det lengste var jeg 12 uker og den lille målte 6 uker. Det går bra! Du blir gravid igjen❤️ jeg ble gravid på både første og andre pp etter å ha mistet. Ventet alltid en mens før vi startet igjen. Hold ut❤️ Klem til deg😘
Twilight_Sparkle Skrevet 9. desember 2018 #6 Skrevet 9. desember 2018 Så trist å høre! Håper at du har gode folk rundt deg du kan snakke med. Jeg gikk gjennom det samme i oktober, bortsett fra at det ble oppdaga da jeg etterhvert begynte å blø av meg selv (i uke 12). For meg hjalp det veldig å sette ord på det som hadde skjedd - snakka mye med både mannen og gode venninner, og skrev dagbok. Og kjenne på at det å miste er helt forferdelig, selv om det er veldig vanlig - det er absolutt lov å både gråte og sørge! I utgangspunktet kan dere begynne å prøve igjen så snart du er ferdig med å blø, men vi endte opp med å vente en syklus (til jeg hadde fått mensen igjen), og var egentlig glad for det, det var godt å føle at jeg var "ferdig" med aborten både fysisk og psykisk. Å vente en måned ga meg tid til å bearbeide sorgen, og å unngå besettelsen av at det eneste som kunne hjelpe var å bli gravid igjen nå med en gang. Jeg ble gravid igjen første PP og er nå i uke seks, så det fins håp ❤️ Syns Susanne Kaluza har skrevet veldig fint om å miste her: http://susannekaluza.com/2012/10/10/den-hemmelige-sorgen/ 1
Lillyvally Skrevet 9. desember 2018 #7 Skrevet 9. desember 2018 Stakkars:( la deg selv få sørge, for MA og det å miste er en kjip ting og en sorgprosess. I morgen får kroppen lov til å begynne på nytt, da er du allerede på gang med en ny syklus så og si. Jeg har opplevd det du har opplevd og det er så trist:( prøv å kos deg med adventstid og familie, og hvem vet, kanskje du har eggløsning igjen allerede i juletiden:) jeg ble gravid 4 mnd etter min MA, jeg er 36 år.
Shake90 Skrevet 9. desember 2018 #8 Skrevet 9. desember 2018 Så leit og høre! Tenker på deg! Har ikke opplevd det selv, men ettersom det de andre skriver så er det godt håp om at du vil snart bli gravid igjen om du prøver 😊 Jeg er i 7 uke nå, skal på tidlig UL denne uken. Veldig spent! Har mange bekymringstanker, selv om jeg prøver å legge de bort. Men var det først på UL dere oppdaget det? Eller hadde dere også selv en mistanke? Opplevde du noen form for symptom (blødning, uteblitt symptom, magesmerter, etc)? Beklager om jeg er direkte og har full forståelse om dere ikke ønsker å svare. Er bare selv i en sårbar og usikker tid med første graviditet.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #9 Skrevet 9. desember 2018 Har hatt en MA, var kommet til uke 12, foster var ca 7 uker. Var også helt knust! Var jo forbi de magiske 12 ukene, og tenkte at alt var bra. Grein lenge etterpå. Var rett før en påskeferie, så slapp å gå på jobb, det hadde jeg ikke orket. Ble gravid ca 4 mnd etter, som resulterte i en nydelig baby. Det første året etter MA tenkte jeg en del på babyen vi aldri fikk. Kan fremdeles tenke på det, men ville jo ikke byttet bort det barnet som vi fikk. Anonymkode: a6b01...3ed
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #10 Skrevet 10. desember 2018 Føler med deg.. jeg har 3 SA, ingen MA.. trist. Måtte også gjennom flere runder med Cytotec, heldigvis fikk jeg ut alt av rester 3.runde... Jeg har ikke blitt gravid etter siste SA for ca 4 mnd siden, men håper det går denne perioden! Anonymkode: f6523...b99
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #11 Skrevet 10. desember 2018 Jeg har vært gravid tre ganger hvor to var MA, siste gang nå i september ble det oppdaget i uke 9 (foster var i uke 6). Jeg dro på tidlig UL fordi første MA ble oppdaget i uke 14 og det hadde aldri utviklet seg noe foster (blighted ovum). Jeg hadde dessverre ingen anelse før ultralyd. Var veldig kvalm, HCG var høy og doblet seg som den skulle, og alle mulige andre symptomer. Det er utrolig kjipt å miste når man har gledet seg veldig sammen med partneren sin. Har heldigvis fått ett friskt barn i mellom disse to MA ❤️ Anonymkode: 4ff1b...73b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #12 Skrevet 14. desember 2018 Sender deg en god klem ❤️ Har selv mistet barnet mitt pga morkakesvikt rett før termin tidligere i år. 💔❤️ Håper inderlig det går fint for oss alle neste gang! Anonymkode: a74d0...ba4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå