AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Jeg er nyutdannet helsefagarbeider, og jobber som vikar i hjemmesykepleien. Jeg er utrolig bekymret fordi iløpet av 3 måneder har jeg forsovet meg 3 ganger.. I dag forsov jeg meg, og våknet klokken 12. skulle være på jobb klokken 8. Var ferdig egentlig klokken 2 i dag, så dro ikke på jobb. Er veldig bekymret for om dette kommer til å ødelegge for meg med tanke på fremtidige jobber. Har søkt på endel jobber nå, og får ikke jobb.. Flere som har forsovet seg? Jente 23. Anonymkode: 9315b...153
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 Er dette tull? Det er ganske alvorlig å forsove seg så kraftig og så ofte i et slikt yrke. Har du ikke alarmen på? Anonymkode: 588d6...567 30
blomaden Skrevet 9. desember 2018 #3 Skrevet 9. desember 2018 Det å forsove seg kan skje den beste, men så mange timer er litt bekymringsverdig. Kanskje det hjelper hvis du er flinkere til å legg deg tidlig og ha på MANGE allarmer? Går og an å prøve å beklage seg til arbeidsgiver, og spørre om det er mulig å bli ringt opp hvis du ikke kommer til jobb i tide? Evt. Noen andre som kan ringe deg? Du blir jo en ansatt som kan bli sett på som litt lite troverdig, og det er jo veldig kjedelig! 4
BMW 5-serie 535D Skrevet 9. desember 2018 #4 Skrevet 9. desember 2018 (endret) Ja dette ødelegger! Det er helt uaktuelt å forsove seg så lenge og så ofte!! Endret 9. desember 2018 av BMW 5-serie 535D 22
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #5 Skrevet 9. desember 2018 4 minutter siden, blomaden skrev: Det å forsove seg kan skje den beste, men så mange timer er litt bekymringsverdig. Kanskje det hjelper hvis du er flinkere til å legg deg tidlig og ha på MANGE allarmer? Går og an å prøve å beklage seg til arbeidsgiver, og spørre om det er mulig å bli ringt opp hvis du ikke kommer til jobb i tide? Evt. Noen andre som kan ringe deg? Du blir jo en ansatt som kan bli sett på som litt lite troverdig, og det er jo veldig kjedelig! Jeg har på mange alarmer, og har alarmer over hele leiligheten. I tillegg så hadde jobben prøvd og ringt meg, men jeg sov, så hadde ikke hørt telefonen. Jeg sliter litt med dette siden jeg sover utrolig tungt når jeg først sover.. Anonymkode: 9315b...153
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #6 Skrevet 9. desember 2018 Er du generelt trøtt og sliten? Hvordan er det å stå opp til vanlig? Tror du at du kan være syk, ha noen mangler eller noe? Anonymkode: edb1b...69e 4
BMW 5-serie 535D Skrevet 9. desember 2018 #7 Skrevet 9. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har på mange alarmer, og har alarmer over hele leiligheten. I tillegg så hadde jobben prøvd og ringt meg, men jeg sov, så hadde ikke hørt telefonen. Jeg sliter litt med dette siden jeg sover utrolig tungt når jeg først sover.. Anonymkode: 9315b...153 Kom deg til legen om dette ikke er en trolololo tråd!! 14
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #8 Skrevet 9. desember 2018 Det er overhodet ikke greit. De som har vært på jobb i hjemmetjenesten i dag har måtte ta støyten for at du ikke har vært der. Søndag med så kort varsel er ikke lett og finne vikarer! Ikke sikkert de har funnet i det hele tatt og vært en mindre. Jobber selv i hjemmesykepleien og vært borti samme ansatte, blir snakket om, og ikke noe positivt! Anonymkode: a2150...c19 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #9 Skrevet 9. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er overhodet ikke greit. De som har vært på jobb i hjemmetjenesten i dag har måtte ta støyten for at du ikke har vært der. Søndag med så kort varsel er ikke lett og finne vikarer! Ikke sikkert de har funnet i det hele tatt og vært en mindre. Jobber selv i hjemmesykepleien og vært borti samme ansatte, blir snakket om, og ikke noe positivt! Anonymkode: a2150...c19 Regner forresten med at du ikke har tenkt til å fortsette i jobben i hjemmetjenesten... Burde ikke bli skuffa om du ikke beholder den Anonymkode: a2150...c19
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #10 Skrevet 9. desember 2018 Dette går jo ikke i lengden Ts. Kanskje det passer deg bedre å jobbe om natten? Anonymkode: 6795d...b43 1
spøkelset Skrevet 9. desember 2018 #11 Skrevet 9. desember 2018 Ville kontaktet fastlege angående dette. Kan være mangel på noe, som gjør deg så trøtt. Pass hvertfall på kosthold, når du legger deg (legg deg minst 9 timer før du må opp, da har du tid på deg til å sovne + at du får mange nok timer søvn), få mosjon og frisk luft. Ha på mange alarmer (gjerne hvert andre minutt) og i god nok tid til at du ikke får det travelt om du slumrer litt. 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. desember 2018 #12 Skrevet 9. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nyutdannet helsefagarbeider, og jobber som vikar i hjemmesykepleien. Jeg er utrolig bekymret fordi iløpet av 3 måneder har jeg forsovet meg 3 ganger.. I dag forsov jeg meg, og våknet klokken 12. skulle være på jobb klokken 8. Var ferdig egentlig klokken 2 i dag, så dro ikke på jobb. Er veldig bekymret for om dette kommer til å ødelegge for meg med tanke på fremtidige jobber. Har søkt på endel jobber nå, og får ikke jobb.. Flere som har forsovet seg? Jente 23. Anonymkode: 9315b...153 Er glad du ikke jobber i vårt firma i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #13 Skrevet 9. desember 2018 Det første du må gjøre er å komme deg til legen for å se om du har et underliggende problem. Så ville jeg rett og slett ha droppet dagvakter og heller prøvd deg på kvelds- og nattvakter. Det er ikke forsvarlig for deg å jobbe dagvakter akkurat nå. Anonymkode: 46e3a...98e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #14 Skrevet 9. desember 2018 Det er mye å forsove seg hver måned, du burde satt i gang tiltak etter første gangen det skjedde. At du i tillegg ikke gidder å gå på jobb når du først våkner er sjokkerende, ringte du i det minste opp igjen? Å droppe å møte på jobb er skoft, skoft er grunn til skriftlig advarsel, skjer det flere ganger er det oppsigelsesgrunn. Jeg hadde aldri ansatt noen som hadde skoft på "rullebladet", eller som forsover seg på jevnlig basis, det er klart dette blir sagt om noen ringer for referanse. Du virker jo ikke engang å gidde å gjøre noe med det som skjer, ei heller løpe på jobb det sekunder du våkner. Det er kamp om faste stillinger for helsefgarbeidere, hvorfor skal noen ansette deg fremfor andre? Anonymkode: c7bcf...4ba 9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #15 Skrevet 9. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette går jo ikke i lengden Ts. Kanskje det passer deg bedre å jobbe om natten? Anonymkode: 6795d...b43 De fleste steder må man være sykepleier for å jobbe natt. Anonymkode: 880e9...5ac
Kvartz Skrevet 9. desember 2018 #16 Skrevet 9. desember 2018 Hvor mange timer sover du i løpet av en natt?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #17 Skrevet 9. desember 2018 Normalt sett forsover ikke folk seg til jobb og du bør ha dette som utgangspunkt når du vurderer ditt eget mønster. Hvis det er slik at du faktisk ikke klarer å våkne til tross for flere alarmer og at du har lagt deg til rett tid bør du ta deg en tur til legen. Anonymkode: ebdde...f78 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #18 Skrevet 9. desember 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste steder må man være sykepleier for å jobbe natt. Anonymkode: 880e9...5ac Nei, det må man da ikke "de fleste steder". Anonymkode: ebdde...f78 8
TheGirlWhoWaited Skrevet 9. desember 2018 #19 Skrevet 9. desember 2018 Dette er jo rett og slett ikke noe som noen kan godta!! Du forsover deg til klokka 12, og da hadde så mye av dagen gått at da gadd du ikke å dra på jobb?!?!? Sikkert en helt masse arbeid som har hopet seg opp i dag fordi de var en mindre på jobb!! Du ringte vel arbeidsgiver? Det kommer ikke godt nok fram. Det er IKKE normalt å forsove seg såpass ofte - selv forsov jeg meg kanskje 3 ganger på 20 år, og da kom jeg kanskje i løpet av den første timen etter normal arbeidstid. Så - hvis du ikke troller - må du først og fremst ta deg en tur til legen for å sjekke om det kan være noen grunn til at du sover som du gjør - og hvis det ikke er noe galt med deg: SKJERP DEG!!!
mjauritz Skrevet 10. desember 2018 #20 Skrevet 10. desember 2018 Men er dette noe som har vært et problem hele livet, eller er det nå det har begynt å skje? Isåfall burde du til legen. Når er det du legger deg på kvelden? Får du sove med en gang eller ligger du våken? Hvis du legger deg 0300 og skal opp 0700 skjønner jeg godt at du ikke får til å stå opp, men da er det eneste du kan gjøre faktisk å bare skjerpe deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå