AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Er det noen som vet om andre alternativer til liming av pepperkakehus enn smeltet sukker? Og hvordan lager man den frostingen eller hva det er, som blir mye penere enn ren melis med vann? Anonymkode: bb54f...9b5
Elán Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 Har hørt noen som blandet melis med eggehvite. Eller så kan du smelte smørbukk 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #3 Skrevet 9. desember 2018 Jeg limer med melig glasur. Pisker egg og melis lenge og har i et par dråper sitron. Vet om mange som limer med smeltet sjokolade Anonymkode: ef157...65a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #4 Skrevet 9. desember 2018 Melis og vann Anonymkode: e1a57...284
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #5 Skrevet 9. desember 2018 Trelim. Blir litt rar smak, og du blir litt dårlig i magen, men limer bra. 😂 Anonymkode: bdf6b...07f 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #6 Skrevet 9. desember 2018 Lim: sukker som smeltes i panna. Glasur til festing av pynt: eggehvite og melis piskes godt sammen. Anonymkode: 56a2b...c03
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #7 Skrevet 9. desember 2018 Går an å lime med melis Anonymkode: 67c55...d7b
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #8 Skrevet 9. desember 2018 smeltet sukker ( knekk) eller melis med egghvite Anonymkode: ddee1...fdc
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #9 Skrevet 9. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Lim: sukker som smeltes i panna. Glasur til festing av pynt: eggehvite og melis piskes godt sammen. Anonymkode: 56a2b...c03 7 minutter siden, AnonymBruker said: smeltet sukker ( knekk) eller melis med egghvite Anonymkode: ddee1...fdc Hva med å lese hovedinnlegg før dere svarer? Det blir helt tydelig og spesifikt spurt etter andre metoder enn sukker/knekk. Anonymkode: 291a7...b8b 12
Gjest Krampus Skrevet 9. desember 2018 #10 Skrevet 9. desember 2018 Har alltid bare brukt limpistol og så brekker vi bare av de bitene når huset skal spises.
Shopgirl2014 Skrevet 9. desember 2018 #11 Skrevet 9. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet om andre alternativer til liming av pepperkakehus enn smeltet sukker? Og hvordan lager man den frostingen eller hva det er, som blir mye penere enn ren melis med vann? Anonymkode: bb54f...9b5 Mange bruker smørbukk-karameller smeltet på lav varme, men jeg har ikke prøvd det selv. Verdt et forsøk https://stianshobbymat.wordpress.com/tag/smorbukk/ Melis og eggehvite med et par dråper sitron, blir penere enn melis og vann. Lykke til!
altflyter Skrevet 9. desember 2018 #12 Skrevet 9. desember 2018 Limpistol. Spiser ikke et pepperkakehus som har samlet støv i en måned uansett. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #14 Skrevet 9. desember 2018 Melis+eggehvite=superlim. Anonymkode: bdf8e...cad
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #15 Skrevet 9. desember 2018 Takk for svar. jeg vil unngå sukker. Syns alltid det blir noe gris, ødelegger panna og så brenner jeg meg. (Er igrunn en katastrofe på kjøkkenet 😅 ) limpistol var smart! Kanskje jeg skal forsøke det! Takk for oppskrift på melis, regner med den funker på å pynte og? Anonymkode: bb54f...9b5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #16 Skrevet 9. desember 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. jeg vil unngå sukker. Syns alltid det blir noe gris, ødelegger panna og så brenner jeg meg. (Er igrunn en katastrofe på kjøkkenet 😅 ) limpistol var smart! Kanskje jeg skal forsøke det! Takk for oppskrift på melis, regner med den funker på å pynte og? Anonymkode: bb54f...9b5 Ja melislim funker også som pynt og til å feste pynt med. Jeg ville unngått å bruke syntetisk lim, særlig hvis du har barn i huset. Anonymkode: bdf8e...cad
Macro Skrevet 9. desember 2018 #18 Skrevet 9. desember 2018 Jeg bruker limpistol Pepperkakehuset er uansett ikke spiselig når det skal knuses.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #19 Skrevet 9. desember 2018 Dr. Oetker Baking Glue. Helt nytt produkt, tror jeg. Har ikke prøvd det selv. Noen som har prøvd? Anonymkode: cbf7d...ab3 2
Trampe Skrevet 9. desember 2018 #20 Skrevet 9. desember 2018 Jeg bruker også limpistol. Limremsene er veldig enkle å få av, bare å ta tak i enden og dra forsiktig, så kommer hele remsa av. Sitter det en rest igjen er det jo bare å brekke vekk den biten. Uansett spiser barna helst taket, for det er jo der pynten sitter, og hjertene som henger i vinduene. De har ikke hatt lim på seg. Nå blir jeg vel hengt pga kjemikalier, men jeg tror nok barna mine får i seg langt verre ting enn et par pepperkakebiter med mikroskopiske limrester på. De spiser både sand, fargekritt og limstifter og alt mulig bare man snur ryggen til, og har aldri blitt syke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå