Gå til innhold

Hvor mye jobber du ved siden av studiene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger å gå bachelor til høsten, men usikker om jeg kommer til å kun klare meg med studielånet, derfor må jeg fortsette å jobbe ved siden av. Hvor mye jobber du ved siden av? Evt hva jobber du med? 

Anonymkode: fd24a...7eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet i snitt 1,5 vakt hver uke (én vakt uke 1, og to vakter uke to). Det var vel ca. 20%. Det ble i tillegg en god del mer her og der ved sykdom etc. Jobbet også i julen/sommerferien, og jeg jobbet i matbutikk.

Anonymkode: 0f4e6...d06

Skrevet

Jeg jobber 1-3 vakter i uka, avhengig av sesongen (jobber som servitør). 

Anonymkode: 0624a...129

Skrevet

Jeg jobbet mellom 70-100% første året (tok 80 stp), og så gikk det nedover til annenhver helg (fre-søn) + tilkalling på 3.året. Hadde ikke bacheloroppgave, så hadde sikkert jobbet mindre om jeg måtte skrive det.

Jobbet også 30-40% på master, med unntak av siste semester når det var innspurt på masteroppgaven.

Anonymkode: 10aa6...7ee

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet mellom 70-100% første året (tok 80 stp), og så gikk det nedover til annenhver helg (fre-søn) + tilkalling på 3.året. Hadde ikke bacheloroppgave, så hadde sikkert jobbet mindre om jeg måtte skrive det.

Jobbet også 30-40% på master, med unntak av siste semester når det var innspurt på masteroppgaven.

Hva jobbet du med da?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobbet du med da?

Første jobben var 24/7 kundeservice, så kunne fint jobbe natt mens jeg f.eks finpusset på oppgave. Var også veldig fleksibelt, så om de trengte folk så kunne jeg si at jeg måtte på forelesning før/etter.

Jobb nr 2 var hotell, kunne jobbe om natten, i helger og i høytider (hadde også hvilende nattevakt). 

Anbefaler en deltidsjobb som "aldri" stenger, da er det mye lettere å få jobbet ekstra i perioder du har mulighet, og natte-/søndagstillegg er gull verdt!

Skrevet

Er på 5. året med studier nå, men jobbet i tre år før jeg tok videreutdanningen jeg tar nå, så har fått spart litt penger.

Tidligere jobbet jeg kun om sommeren, jul, påske og sånn. Sparte pengene så jeg kunne bruke de i løpet av studietiden. 4. året jobbet jeg noen helger også. Nå jobber jeg bare litt som tilkallingsvikar på en skole. Ikke 20% en gang. Bare litt her og der. Har jo litt sparepenger, og får en grei slant med feriepenger i 2019, så jeg er ikke blakk. 

Anonymkode: c1869...916

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Første jobben var 24/7 kundeservice, så kunne fint jobbe natt mens jeg f.eks finpusset på oppgave. Var også veldig fleksibelt, så om de trengte folk så kunne jeg si at jeg måtte på forelesning før/etter.

Jobb nr 2 var hotell, kunne jobbe om natten, i helger og i høytider (hadde også hvilende nattevakt). 

Anbefaler en deltidsjobb som "aldri" stenger, da er det mye lettere å få jobbet ekstra i perioder du har mulighet, og natte-/søndagstillegg er gull verdt!

Enig med det å få seg jobb et sted med nattåpent. Jeg jobbet på nattåpen bensinstasjon ved studiene noen år, og man får greit betalt da, altså! Litt usosialt siden man må sove om dagen, men det funker jo for en periode.

Anonymkode: c1869...916

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fikk du jobben innen kundeservice? Var det nødvendig å ha noen spesielle forkunnskaper eller være relevant til studie? Gikk det over telefon eller chatting digitalt? :) 

Anonymkode: 27cfc...b1a

Skrevet

Jeg  jobbet 30%, noe som var for mye.

Anonymkode: 6d01e...923

Skrevet

Jobber fra 17.00 til 20.00 hver dag (administrasjon på Grand Hotel) 

Skrevet

Første året jobbet jeg ca 50% ved siden av 30stp/semesteret. 

Nå jobber jeg 100% med turnus fordelt på 2 jobber, og tar 60 stp i semesteret (120 i året). Jeg har heldigvis en jobb hvor jeg får mye lesetid. Det er slitsomt og veldig ensomt til tider for jeg får jo ikke tid til det sosiale utenom skole og kollegaer, men slik ble det når alle mulighetene dukket opp samtidig. 

Men så elsker jeg jobben og studiene da, så det gjør det litt greie. 

Anonymkode: c8373...7f3

Skrevet

Har en fast stilling på 14%, men jobber ekstra i nesten alle helgene jeg har fri. Hjemmesykepleie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...