AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Arvet en fin liten presskanne for en stund siden, men har enda ikke brukt den. Tenkte jeg skulle prøve meg på noe snart. Jeg drikker kaffe svært sjeldent, og kan veldig lite om det. Jeg må ha koffeinfri kaffe, da jeg tåler koffein vært dårlig. Såvidt jeg har forstått finnes det egne typer kaffer man kan ha i presskanner. Men her jeg bor er tilbudet dårlig, så jeg tviler på at jeg finner koffeinfri presskanne-kaffe. Men jeg har hørt man kan bruke vanlig kaffe som man har i kaffetrakter i presskanner også... Stemmer dette? Eller har jeg misforstått? Også har jeg hørt man kan få tak i filter til å ha i presskannen. Er dette noe man må ha, eller er det valgfritt? Blir det veldig vanskelig å rengjøre kannen uten filter? Og sist som et lite bonusspørsmål, noen tips til god koffeinfri kaffe jeg kan ha i presskanne? Gjerne en type som selges på vanlige matbutikker, eller noe som kan bestilles på nett. Det er et hav av forskjellige merker der ute, og aner ikke hva som er bra og ikke bra. Anonymkode: 93bd1...a37
Duff Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 Jeg bruker vanlig kokekaffe i presskanna for da kan jeg bruke kaffen når jeg koker på kjele også. Av koffeinfri kaffe synes jeg Friele sin er god, den er beregnet til filter men går helt fint i presskanna også. 1
Cuntzilla Skrevet 9. desember 2018 #3 Skrevet 9. desember 2018 Nå maler jeg bønner selv så da er ikke det et problem lengre, men før dette så kjøpe jeg ofte kokmalt kaffe til presskanne dersom de ikke hadde mitt merke i presskannemalt tilgjengelig. Ei venninne kjøpte alltid filtermalt til presskanna, så vi hadde denne diskusjonen. Kokmalt er vel grovere enn presskannemalt og laget for å være lenger i kontakt med kokende vann for å avgi smak, så der bør man i teorien bruke litt større mengde kaffe og/eller la den trekke lenger i presskanna enn hva presskannemalt kaffe skal. Motsatt er filtermalt finere og ikke laget for å være så lenge i kontakt med vann for å avgi smak, så der skal den trekke kortere i presskanne. Men dette er bare sånn jeg har lest meg til og ikke noe jeg merker selv, bare kjøp det du vil og prøv og smak deg frem Eneste jeg lurer litt på er om det er lettere for den finmalte filterkaffen å snike seg forbi risten/filteret i presskanna sånn at du får mer grut i kaffekoppen, men det er bare spekulasjoner 2
Brunhilde Skrevet 10. desember 2018 #4 Skrevet 10. desember 2018 Jeg syns Evergood har god kofeinfri kaffe, og da jeg brukte presskanne pleide jeg å blande en pose kokmal og en pose filtermalt kaffe. Hvis du drikker lite kaffe er jo ikke det noen god ide, så jeg ville nok valgt kokmalt i ditt tilfelle. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå