AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Hvilke endringer i livet gjorde du da du begynte å prøve? Trening, kosthold? Eller noe annet? Alkohol? Hva burde man gjøre? Er dere sammen om desse endringene? Begynte å prøve for nesten ett år siden, mannen jobber på sjø så vi har ikke truffet på alle månedene og vi har heller ikke gått virkelig inn for det. Har heller blitt sann at skjer det så skjer det:) Jeg tar folat og andre vitaminer og drikker sjeldent og vi har sjekket oss og alt står bra til med begge to. Men jeg spiser utrolig mye søtsaker, og har lett for å overspise +drikker mye brus. Vi er normal vektige begge to, men jeg lurer på om dette kan ha mye å si. Middager går stort sett i retter med kjøttdeig i, og vi varierer stort sett kun innen pizza, Taco, grateng, fajitas og retter i de banene. Og veldig mye sjokolade fra min sin side. Er det påvist at dette kan gjøre det vanskeligere å bli gravid? Jeg har en aktiv jobb og trener flere dager i uken på trenings senter Setter enormt stor pris på tips og råd. Anonymkode: 02d29...317
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 Sluttet å drikke alkohol. Begynte med folat. Fulgte ellers rådene fra Folkehelseinstituttet mtp mat og livsstil ved graviditet. For sikkerhets skyld. Anonymkode: 2641d...590
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #3 Skrevet 9. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sluttet å drikke alkohol. Begynte med folat. Fulgte ellers rådene fra Folkehelseinstituttet mtp mat og livsstil ved graviditet. For sikkerhets skyld. Anonymkode: 2641d...590 Jeg mente helsedirektoratet, ikke Folkehelseinstituttet. Anonymkode: 2641d...590
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #4 Skrevet 9. desember 2018 Mannens livsstil er desto viktigere. Det er mye som påvirker spermen. Trange/varme bukser. Varme bad. Feil kosthold. Røyk/alkohol. Anonymkode: 03743...34b
Catgirl Skrevet 9. desember 2018 #6 Skrevet 9. desember 2018 Begynte å ta folat igjen og kutter ut alkohol i lutealfasen (etter El) til jeg får mensen eventuelt. Prøver å trene hvis det blir tid ca 1-2 ganger i uka, men ikke lett med 2 småbarn og fulltidsjobb, kommer sent hjem. Spiser normalt, variert.
CapriSun Skrevet 10. desember 2018 #7 Skrevet 10. desember 2018 Har kuttet ut alkohol, spiser sunnere pg trener mere! Planer om å kjøpe folat når lønna kommer
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #8 Skrevet 10. desember 2018 Imgenting. Men jeg røyker/drikker ikke. Folaten hadde jeg en lang pause fra, men har prøvd i 3 år da. Husker på det ifbm IVFforsøk. Anonymkode: 2082e...521
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #9 Skrevet 10. desember 2018 Kuttet ned på koffeinen, spiser etter kostholdsrådene for gravide etter EL. Drikker kun alkohol når jeg har mensen. I forbindelse med at jeg måtte slutte på medisiner nå som jeg prøver å bli gravid, så har jeg også måttet endre kostholdet også har jeg begynt å ta vitaminer, omega-3 og folat Trener som før eller litt mer, 3-5 dager i uka. Har latt mannen ta over jobben med å tømme kattedoen (den eneste endringen jeg setter pris på!). Ellers lever jeg livet som før. ------------- -Josefine Anonymkode: 05022...fb4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #10 Skrevet 10. desember 2018 Vi (jeg) slet i mange år med å bli gravide, og jeg føler jeg prøvde "alt". Kutta tidlig ut ibux som smertestillende ved mensen, prøvde glutenfritt og melkefritt kosthold, ble sunnere og mer aktiv, osv. Jeg tror grunnen vi til slutt lyktes (to ganger!) Var en kombinasjon av følgene: 1. Hyppigere sex rundt eggløsning (burde være selvsagt, men tror ikke jeg kjente min egen syklus godt nok). 2. D-vitamin tilskudd. 3. Vekttap. Var ikke overvektig før, mer i øvre del av normal bmi. Gikk ned 5kg og der satt den! 4. Kutte alkohol, nikotin og kaffe. 5. Klisjé over alle klisjeer: stresse mindre. Dvs, prioritere pusteteknikk, roe ned på jobb, trening og rekreasjon. Anonymkode: 394bc...ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå