Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får inntrykk av at mange merker når de har eggløsning. Jeg har ikke peiling i det hele tatt. Kjøpte eggløsning tester rundt mars - april i fjor, sånn 7 pk tester. Men fikk ingen positive. Kan ha testet på feil dager selvfølgelig. Brukte også appen en god stund, men merker ikke noen symptomer. Har gått en tid nå uten å bruke appen. Lastet den ned igår igjen for å følge litt med. Jeg har ikke stabil syklus, noen ganger er det 25 dager, 28 dager, 30-31 dager. Eneste jeg merker er at jeg får veldig ømme bryter 7-14 dager før mens. Noen ganger er det rett og slett drit vondt i brystene andre ganger kjenner jeg at jeg er bare litt øm. Har prøvd å bli gravid i 2 år, og har ikke store håp om å bli gravid mer.. Noen som er i liknende situasjon eller har noen råd? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd aktivt å bli gravid i 2 år? Og ikke bedt om hjelp? Du/dere må jo utredes. Kanskje har du ikke eggløsning?

6 dagers forskjell på syklusene går ikke under ustabil syklus. 

Gå til legen og be om en henvisning til en gynekolog og start utredningen. 

Anonymkode: 37707...cc5

Skrevet

Enig med hun over. Jeg hadde i tillegg tatt eggløsningstester hver dag i de 2-3 ukene du forventer å ha eggløsning. Du kan bestille billige på «billigetester.no». Hvis du får positiv en dag så registrerer du det i appen. Appene er egentlig ganske meningsløse før du har fått registrert positiv eggløsningstest.

Skrevet

What they say ☝

Anonymkode: a25f1...233

Skrevet

Normalt å få ømme bryster før mens men det har ikke noe med eggløsning å gjøre. Det med eggløsning er enklest å merke for dem med regelmessig syklus..

Anonymkode: 042c8...098

Skrevet
6 timer siden, millabs skrev:

Får inntrykk av at mange merker når de har eggløsning. Jeg har ikke peiling i det hele tatt. Kjøpte eggløsning tester rundt mars - april i fjor, sånn 7 pk tester. Men fikk ingen positive. Kan ha testet på feil dager selvfølgelig. Brukte også appen en god stund, men merker ikke noen symptomer. Har gått en tid nå uten å bruke appen. Lastet den ned igår igjen for å følge litt med. Jeg har ikke stabil syklus, noen ganger er det 25 dager, 28 dager, 30-31 dager. Eneste jeg merker er at jeg får veldig ømme bryter 7-14 dager før mens. Noen ganger er det rett og slett drit vondt i brystene andre ganger kjenner jeg at jeg er bare litt øm. Har prøvd å bli gravid i 2 år, og har ikke store håp om å bli gravid mer.. Noen som er i liknende situasjon eller har noen råd? 

Jeg ville i tillegg til å søke utredning startet å tempe. Det finnes mange fine apper der du kan legge i morgentemperaturen og andre symptomer, og som viser deg når du har hatt eggløsning. Appen viser det altså i etterkant, men om dere har jevnlig sex så misser dere ikke de fruktbare dagene, men eggløsningstester kan hjelpe til å melde om når mulig eggløsning er. Så er det fint for å bli kjent med syklusen sin. Søk på tempe-tråden om du vil lese mer eller trenger hjelp for å komme i gang. 

Skrevet

Som prøver i 2 år syns jeg det er rart at du ikke prøver å kartlegge syklusen din bedre  og følge med i apper eller lignedne. Ville som de over prøvd å tempe og tatt EL-tester i en lengre periode. Etter 1 år har du krav på hjelp, så ville absolutt oppsøkt lege også.

Anonymkode: b733c...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...