AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Jeg er yngst på jobben, og er egentlig ganske nyutdannet. Det er et par stykker som er noen år eldre enn meg, men de aller fleste er 20 - 35 år eldre. På kontoret går det egentlig greit, men jeg merker at jeg sliter litt med det sosiale når v møter og har f.eks. middager med eksterne. Jeg blir liksom "hun unge" og jeg føler at jeg ikke klarer å delta i samtalene på egen hånd. Det første er jo at jeg ikke enda har så god kontroll på selve fagfeltet, men det andre er at jeg rett og slett ikke er flink med smalltalk. Føler aldersforskjellen blir såpass stor at jeg liksom er "hun veldig unge nye" - og det er jeg jo. Jeg føler rett og slett at jeg ikke klarer å prestere i slike mer uformelle settinger med eksterne. Vet ikke hva jeg skal si, hva jeg skal snakke om. Er det noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: 02486...731
wintergirl Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 Hvor gammel er du? Det kommer så an på person til person. Noen som er eldre kommer godt overens med de som er yngre og så har du de som kun foretrekker de som er nærmest sin egen alder. Voksne mennesker bør kunne inkludere alle når man er på jobb uansett syns jeg. Det er en uting å vise hvem som åpenbart er sine favoritter på jobb. Ja, jeg også har opplevd det. Men det er lite å gjøre med det hvis de ikke er interessert. Er alle der sånn du beskriver?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #3 Skrevet 9. desember 2018 Tror nok det hat mest å gjøre med at du ikke er flink nok sosialt, og ikke alderen. Jeg er 31 år. Hatt samme jobb siden jeg var 23. Jeg har mange gode venner/kollegaer på jobb og trives like godt med de på 23 som på 65. Ikke tenk så mye på alderen, men vær deg selv og slapp av. Så går det nok fint! Anonymkode: 6fca2...a85 2
Skyskraper Skrevet 9. desember 2018 #4 Skrevet 9. desember 2018 Til en viss grad er det vel helt normalt å ikke ha like mye å snakke om når man er i forskjellige livssituasjoner. Jeg merker det selv på jobben at det er et tydelig skille mellom oss "unge" og de som er eldre med hus og barn og som elsker hytteturer og oppussingsprosjekter. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #5 Skrevet 9. desember 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror nok det hat mest å gjøre med at du ikke er flink nok sosialt, og ikke alderen. Jeg er 31 år. Hatt samme jobb siden jeg var 23. Jeg har mange gode venner/kollegaer på jobb og trives like godt med de på 23 som på 65. Ikke tenk så mye på alderen, men vær deg selv og slapp av. Så går det nok fint! Anonymkode: 6fca2...a85 Ja, jo, dette stemmer nok delvis. Men jeg klarer uten problem å finne noe å snakke med med de som er i omtrent samme alder som meg selv. Jeg synes det er vanskeligere å finne noe å smalltalke om med mennesker som er f.eks. 30 år eldre enn meg. Jeg opplever jo også disse eksterne som vi har middager med osv. som mye mer skikkelige og seriøse enn meg selv. Som sagt så klarer jeg dette helt fint "innad" på kontoret - da går det helt fint å snakke med dem som er f.eks. 55+, men det er jo en litt annen løs og ledig tone på kontoret enn det er på jobbmiddager med eksterne. Anonymkode: 02486...731
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #6 Skrevet 9. desember 2018 Vær deg selv, også på disse eksterne middagene. Om du ikke er så flink med småpratetn nå, så kommer det nok etterhvert. Anonymkode: 681b7...92e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå