Gå til innhold

Kommer jeg til å slite med å få leiet en leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er 25 år gammel kvinne som på grunn av sykdom har bodd hjemme lenger enn planlagt. Jeg er friskmeldt i dag og har fast jobb.

planen var egentlig å aldri leie og slippe denne problemstillingen og istedenfor spare opp til egen bolig, men jeg merker at jeg har mer og mer behov for privatliv nå 😅 Så jeg er for tiden på jakt etter en grei leilighet k et års tid. Men jeg merker at jeg gruer meg skikkelig til om eier kommer til å be om referanse. Vet jo at dette er sannsynlig. Føler meg skikkelig sær som ikke har noen. Vet arbeidsgiver kan stille men godtar de fleste dette? Kan ikke akkurat be mine foreldre være referanse 😅

Og uansett så tenker jeg så mye på at jeg sikkert virker sååå sær som ikke har bodd helt alene og som ikke vet hvordan man gjør det.. huff... finnes det håp for meg? Heldigvis er det mange ledige annonser her jeg bor så håper jo det er sjanser for meg..

Anonymkode: 42333...66a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leier ut flere leiligheter. Hadde du fortalt historien din som i HI, ville jeg ikke hatt noe problem med å leie ut til deg. 

Anonymkode: 89ddd...76b

Gjest theTitanic
Skrevet

Kan du ikke si at du har leid leilighet av dine foteldre og de gir referanse? Det er jo sånn 70% sant

Skrevet

Mange vil være fornøyd med bekreftelse på fast jobb. 
Alle vil jo måtte ut på leiemarked for første gang, og dermed ikke ha referanser fra tidligere utleier. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg leide for første gang som 30+ åring. Når han spurte om referanser sa jeg bare at det har jeg ikke. Så var det helt greit. (Hadde eid selv før, men mistet det etter samlivsbrudd). 

Du sier bare at du har bodd hjemme til nå. (Så skjønner sikkert utleier at om du hadde vært helt umulig så hadde du blitt kastet ut hjemmefra for lenge siden). 

Anonymkode: 01a72...af2

Skrevet

Takk for så gode svar dere :) 

tja, jeg kan jo si jeg leiet hos dem men føler det blir så mye unødvendige forklaringer. Jeg burde jo sikkert ikke stresse😅

Ts

Skrevet

Jeg har aldri blitt bedt om å oppgi referanse, å jeg har leid mange leiligheter. Så ikke tenk så mye på det, hvis det skulle komme opp så forteller du bare alt som det er :) 

Anonymkode: 67f76...bda

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tja, jeg kan jo si jeg leiet hos dem men føler det blir så mye unødvendige forklaringer. Jeg burde jo sikkert ikke stresse😅

Ts

Bare forklar det som det er. Kanskje noen ikke vil ha deg, men er garantert noen som synes du er helt ok. Ikke stress med det. 😘

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Tja, det enkle en ofte det beste.. Si at du har bodd hjemme hos foreldrene dine frem til nå. Ikke noe mer enn det.. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...