AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Jeg har brukt avføringspiller hver dag siste halvåret... og går ned i vekt over tid... jeg har økt dose fra 1-2 per dag til 6-8 nå... blitt avhengig av dette for å føle meg «tømt»...Men vet det ikke er bra... og at tarm blir slapp ødelagt av overdrevet bruk.. bør jeg trappe ned eller slutte brått...? Anonymkode: 6d38f...b25
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 Tror du bør trappe ned. Men hva med å spørre f.eks anonymt hos Spiseforstyrrelse foreningen. Vet mange spiseforstyrrelse missbruker slikt... Du vet det sikkert, men nevner det likevel: du vet at slike piller ikke redusere opptaket av kalorier? Uansett : lykke til 😘 Anonymkode: ec0d4...894
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #3 Skrevet 9. desember 2018 Gå over til å smøre tarmen med laktulose. Bør slutte med 1 gang, og forvent at det går noen dager uten avføring. Anonymkode: 4259b...935
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #4 Skrevet 9. desember 2018 Min lege sier at med høyt forbruk- inntak av piller flere ganger i løpet av en dag mister man noen av kcal 🤗 Anonymkode: 6d38f...b25
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #5 Skrevet 9. desember 2018 Du ødelegger den normale tarmfunksjonen. Og du kan få permanente nyreskader ved overforbruk av avføringsmidler. Anonymkode: 1de43...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #6 Skrevet 9. desember 2018 Dette bør du ta med lege. Det å kutte medikamenter man har misbrukt over lengre tid, og brukt mye høyere dose enn anbefalt i tillegg, kan gi mye bivirkninger. Du har brukt 2-4 ganger høyere dose enn anbefalt (litt etter hvilken type tabeletter), og bør absolutt få veiledning av helsepersonell for å kutte grovt misbruk på en trygg måte. Anonymkode: 0130d...815
Kragebein Skrevet 9. desember 2018 #7 Skrevet 9. desember 2018 (endret) Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Kragebein, adm Edit: Ryddet for helseskadelig råd. Monstrum, mod. Endret 13. desember 2018 av Monstrum
Fremhevede innlegg