AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Leier og får med Internett i leia. Lurer på om de kan se hva jeg er inne på på nett? Pleier å skru av det trådløse på tlf og går over til mobilnett når jeg skal inn på ting jeg ikke vil de skal se. Anonymkode: 35f3c...0ee
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 Ja, det kan de, så da da vi googla julegavene til dem brukte vi mobil. Anonymkode: ab71c...b5c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #3 Skrevet 9. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan de, så da da vi googla julegavene til dem brukte vi mobil. Anonymkode: ab71c...b5c Er det vanskelig å se dette, eller kan alle og en hver få det til? Anonymkode: 35f3c...0ee
Emmelise Skrevet 9. desember 2018 #4 Skrevet 9. desember 2018 Det krever en viss teknisk innsikt innen nettverk Herr og Fru Hvermannsen sjeldent har. Vedkommende kan ikke se hva du søker på nett (i.e. Google), men kan se i ruteren/brannveggen hvor du sender trafikk, altså hvilke hjemmesider du besøker. Dette er ganske vanlig, for eller så gjør jo ikke ruteren/brannveggen det den skal. Hvis det er svært viktig for deg å ha et ekstra lag med privatliv når du surfer kan du alltids skaffe deg en VPN. Brannveggen vil dermed kun kunne se trafikken mellom deg og vpn'en og ikke mer.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #5 Skrevet 9. desember 2018 25 minutter siden, Emmelise skrev: Det krever en viss teknisk innsikt innen nettverk Herr og Fru Hvermannsen sjeldent har. Vedkommende kan ikke se hva du søker på nett (i.e. Google), men kan se i ruteren/brannveggen hvor du sender trafikk, altså hvilke hjemmesider du besøker. Dette er ganske vanlig, for eller så gjør jo ikke ruteren/brannveggen det den skal. Hvis det er svært viktig for deg å ha et ekstra lag med privatliv når du surfer kan du alltids skaffe deg en VPN. Brannveggen vil dermed kun kunne se trafikken mellom deg og vpn'en og ikke mer. Takk. Jeg er vel trygg når jeg skrur av det trådløse nettet på tlf da? Det funker vel umiddelbart? Og så lenge jeg lukker siden før jeg kobler på det trådløse nettet igjen? Anonymkode: 35f3c...0ee
Emmelise Skrevet 9. desember 2018 #6 Skrevet 9. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Jeg er vel trygg når jeg skrur av det trådløse nettet på tlf da? Det funker vel umiddelbart? Og så lenge jeg lukker siden før jeg kobler på det trådløse nettet igjen? Anonymkode: 35f3c...0ee Ja, så lenge trafikken ikke går over det trådløse så er det heller ikke logget i brannveggen. Men jeg mente det da jeg sa det er svært få hverdagsfolk som finner ut av det, eller har en interesse for det. Eller i det hele tatt vet at det er mulig. Jeg har vært 1. linje support litt for lenge til å se for meg huseiere følge med på trafikklogger dagen lang, eller i det hele tatt vet at de eksisterer 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå