AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Hei! Jeg og samboer er dypt uenig om hvordan vi skal ha bryllupet vårt, og derfor har vi allerede utsatt giftemål i 1 år.. Jeg ønsker meg en liten, intim seremoni med foreldre, besteforeldre og noen venner. Gjerne i kirken, men med en vilkårlig middag på en finere restaurant etterpå. Samboer ønsker et svært bryllup hvor mer eller mindre hele bygda kan komme. Han har ingen begrensninger i gjesteliste, og han ramser opp alt fra gamle skolevenner til sin bestefars kompiser som må komme. Dette er jeg overhodet ikke interessert i, jeg er sjenert og blir bare stresset og irritert av mye ''vesen'', lyd og greier. Det typiske store bryllupet med 80+ gjester, dyr hvit kjole og en haug med taler nekter jeg rett og slett å stille opp i Blir kvalm ved tanken på at så mye folk skal se på at vi danser, at vi skal stå å holde klisjé taler til hverandre med tårer i øynene etc 😮 Men, det er dette samboer vil. Og deretter skal det være stor fest med åpen bar til alle mann.... Jeg har tilbudt flere mellomløsninger, men han går alltid lenger og lenger på kravene sine. Hvis jeg gir han en finger, tar han hele armen liksom 😛 Hvertfall føler jeg det slik.. Begge to har lyst å gifte seg, men vi blir ikke enig om hvordan. Tips til hvordan man løser dette? Og gjerne tips til kompromisser vi kan inngå her.. Det høres sikkert ut som et grusomt forhold og et bannlyst ekteskap siden vi ikke blir enig om dette en gang, men jeg må bare få si at vi samarbeider og fungerer utmerket som samboere og foreldre altså Vi er bare veldig ulike, hvor jeg er tilnærmet asosial og samboer er hypersosial Anonymkode: 5175e...09f
tånegla Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 Spørsmålet her er vel hvordan en slik fest skal finansieres? Begynn i den enden og trekk frem det dere evt. kan bruke pengene til ellers. Pusse opp hus, bygge på hus, en fantastisk reise eller noe annet dere har snakket om som dere skal gjøre en gang dere har nok penger. Det beste kompromisset er selvsagt at du får det slik du vil og heller ha en heidundrande fest i etterkant for alt som kan krype og gå. Da blir det fest men du blir ikke så veldig veldig stående i lyskasteren. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #3 Skrevet 9. desember 2018 Hva med en liten og intim sermoni for bare de nærmeste etterfulgt av en hyggelig middag, og heller ta en stor fest for alle andre et par helger senere? Anonymkode: 00508...920
Ymra Skrevet 10. desember 2018 #4 Skrevet 10. desember 2018 Jeg foreslår to fester. Vielse og middag med de aller nærmeste, og så uformell fest senere. En slik etterfest kan gjøres veldig uformell og behøver ikke være så dyr. Jeg mener man kan ha den som kurvfest - slik at folk har med seg en rett eller kake, i stedet for gave, om gjestene bor i nærheten(men vet mange på KG er uenige). Man må heller ikke ha fri bar, og det er lov å be folk ta med seg drikke til festen selv (likevel ikke i kombinasjon med voldsomme ønskelister). Ellers kan man for eksempel servere en gryte, sodd eller lage grillbuffet. Dere må heller ikke danse brudevals og skjære opp kaken foran alle gjestene - heller ikke om dere har en "vanlig" bryllupsfest. jeg har vært i mange bryllup hvor de dropper det opplegget der, og uten at noen har savnet det overhodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå