Gå til innhold

Når kan jeg flytte ut av hybel uten å miste stipend?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går siste året av utdannelsen min nå. Jeg har hybelleilighet ut juli måned gjennom studentskipnaden, men jeg lurte på om det er mulig å si opp kontrakten slik at jeg kan flytte ut i juni uten at det går utover stipendet. Jeg har veldig lite penger hele året, og det beste for meg hadde vært om jeg kunne spare pengene jeg ville ellers brukt til husleie i juli siden jeg ikke har brukt for hybelen i juli. Etter sommeren har jeg ikke noe inntekt. Jeg får heldigvis tilbake depositum, men ellers har jeg ikke stort og jeg ønsker jo ikke å måtte låne penger av foreldrene mine mens jeg leter etter jobb. :( 

Anonymkode: 9768a...5de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på om jeg skjønner problemstillingen, men et skoleår varer jo frem til juni. Frem til i fjor fikk man ikke en gang stipend i juni. Så hva du foretar deg etter juni har vel lånekassen fint lite med? 

Anonymkode: dcd18...ffd

• Liker 1
Skrevet

Er det borteboerstipendet du mener? Skal du flytte hjem til foreldrene dine?

Uansett så er jo semesteret ferdig i Juni, så det skal ikke ha noe å si.

• Liker 1
Skrevet

Det har ingenting å si siden du ikke får stipend for juli 

Anonymkode: bc42f...6b6

Skrevet

Skal du flytte hjem til foreldrene dine? I så fall påvirkes ikke stipendet før du faktisk har flyttet. 

Hvis du skal flytte til en annen hybel/leilighet (for deg selv) har det ingenting å si for stipendet :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...