Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #1 Skrevet 31. mars 2005 Og hvor langt opp ville du eventuelt gått? http://notar.no/buy/showobject.aspx?id=5c0...54-c1a524ab90fb
Gjest Pjusk Skrevet 31. mars 2005 #2 Skrevet 31. mars 2005 Umulig å si da jeg ikke kjenner til området, prisnivå på tilsvarende leiligheter i nærheten osv. Men leiligheten så jo fin ut den...
Gjest porselen Skrevet 31. mars 2005 #3 Skrevet 31. mars 2005 Leiligheten ser jo grei ut, og fellesutgiftene ikke alt for høye. Prisen var lav og dermed hadde jeg iallfall kunnet strukket meg til 1,2. hvis jeg hadde vært oppsatt på å få den...... men jeg ville ha sjekket prisnivået og fellesutgiftene på andre leiligheter av tilsvarende standard og boområde først, for sammenligningens skyld.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 31. mars 2005 #4 Skrevet 31. mars 2005 Synes det var rart at det ikke stod noe om fellesgjeld og fellesutgifter pr mnd, jeg? Og hvis du har et lån på bortimot 1.000 000,- (fullfinansiering) så havner du aldeles ikke på kr 1 581 som det står i annonsen. Når er leiligheten bygd? Er den påkostet i det senere? Er det planer om å gjøre noe felles for borettslaget i overskuelig framtid, som kan medføre ekstra utgifter? Har du vært på visning? Hvis jeg bare hadde sett annonsen, ville jeg absolutt ikke lagt inn noe bud. Synes forøvrig det var ganske dyrt for 41 kvadrat og ett soverom... Men jeg kjenner heller ikke området.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #5 Skrevet 31. mars 2005 Leilighet i samme borettslag, men med dårligere standard: http://finn.no/finn/realestate/object;pdc=...rjx018152&pos=9 Har ikke vært på visning. Salgsoppgaven er dårlig, står blant anne ikke når det er visning. Har kontaktet megler per mail, men ikke fått svar.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 31. mars 2005 #6 Skrevet 31. mars 2005 Hm. Hadde gått på visning på begge leilighetene, jeg. Borettslag kan være rare sånn, plutselig skal ALLE bad pusses opp, og da har det fint lite å si at ditt bad allerede er nyoppusset - du må pent betale din del av kaka for det, og ofte må de gå gjennom din leilighet (dvs rive ned fliser, tak, vegger, gulv osv osv) for å få gjort alt i leiligheten over. Forøvrig var det en skikkelig ræva annonse! Trodde virkelig Notar hadde mer respekt for seg selv...
Kittykat Skrevet 31. mars 2005 #7 Skrevet 31. mars 2005 980 000,- for en 2 romsleilighet.......nei tror ikke det. Prisen var litt stiv synes jeg. Den var fin, men jeg synes ikke den er verdt så mye når den er bare 41 kvadratmeter og det bare er 1 soverom. Vår leilighet er en 4 roms og på over 70 kvadratmeter. Vi betalte 910 000,- for den. Men selvfølgelig, nå kjenner ikke jeg til strøket som leiligheten du spør om ligger i, så det kan jo hende at det er normal pris for 1 roms der. Men nei, jeg tror ikke jeg hadde lagt inn bud på den prisen. Og jeg må si at jeg synes begge leilighetene hadde fin standard. Den ene hadde ikke dårlige standard enn den andre.
MiniMjau Skrevet 31. mars 2005 #8 Skrevet 31. mars 2005 980 000,- for en 2 romsleilighet.......nei tror ikke det. Prisen var litt stiv synes jeg. Den var fin, men jeg synes ikke den er verdt så mye når den er bare 41 kvadratmeter og det bare er 1 soverom. Vår leilighet er en 4 roms og på over 70 kvadratmeter. Vi betalte 910 000,- for den. Det kommer jo litt an på hvor i landet det er også da. Hvis det er i en by, så er jo 980' for en 2 roms ikke så uvanlig.
Elze Skrevet 31. mars 2005 #9 Skrevet 31. mars 2005 Jeg synes det var veldig billig, men vet ikke noe om prisnivået i Trondheim da. Du må se leiligheten før du byr. Også må du ha klarhet i om det er noen fellesgjeld, men den er nok i så fall ikke veldig stor siden fellesutgiftene er såpass lave.
Gjest Madam Felle Skrevet 31. mars 2005 #10 Skrevet 31. mars 2005 Det ville jeg ikke, for da hadde jeg heller kjøpt en tre roms i stedet. Er nok ikke så veldig stor forskjell i pris.
~sikka~ Skrevet 31. mars 2005 #11 Skrevet 31. mars 2005 Nei tror ikke det. Den ligger jo i et ganske slummete område. Synes det er så mørkt der også. Prisen er så lav fordi det er samme ulla som Saupstad, Kolstad og Romulslia. Men er det alt du har råd tid så er det sikkert greit som en slags første leilighet.
Gjest F Skrevet 31. mars 2005 #12 Skrevet 31. mars 2005 Nei tror ikke det. Den ligger jo i et ganske slummete område. Synes det er så mørkt der også. Prisen er så lav fordi det er samme ulla som Saupstad, Kolstad og Romulslia. Men er det alt du har råd tid så er det sikkert greit som en slags første leilighet. Hallo! Leiligheten ligger på Moholt som er et populært boområde i Trondheim og kan ikke akkurat sammenlignes med Saupstad, Kolstad og Romulslia. Prisantydning er grei i forhold til det leiligheter går for i området, men jeg ville ikke gått så mye over..
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #13 Skrevet 31. mars 2005 Moholt kan ikke sammenlignes med Romolslia, Saupsstad etc. Moholt er jo et flott område! Tilsvarende leilighet (samme størrelse, samme borettslag) ble sommeren 2004 solgt for 1.050.000. Synes at ut i fra bildene er den leiligheten som nå er til salgs finere. Hvilken retning verandaen er mot (lysforhold) kan også ha betydning for pris. Tror nok du må regne med at den går opp til minst 1,1. Lykke til!
Isiselin Skrevet 31. mars 2005 #14 Skrevet 31. mars 2005 Synes den så fin ut i standard, men temmelig liten. Det kommer jo helt ann på om du vektlegger området der du ofte må opp i en slik pris for relativt liten leilighet eller om du heller vil bo et annet sted i Trondheim der du kan få mye større leilighet for mye mindre pris. For eksempel solgte jeg og mannen i januar vår 55 kvadrats leilighet på Risvollan til rett over en million og kjøpte en leilighet på 98 kvadrat på Tiller til mye bedre standard for 970 000... Men tilbake til leiligheten. En leilighet kan jo se kjempefin ut på bildene, men være helt elendig når du kommer på visning så jeg vil jo anbefale deg å undersøke leiligheten grundig på en visning før du bestemmer deg. Og spør etter våtromstest... Sånn praktisk sett hadde jeg personlig heller sett at kjøkkenkroken var litt mer skjermet eller avdelt fra stuen slik at jeg hadde sluppet å se på kjøkkenrotet om jeg ikke hadde følt for å rydde på sekundet, men det er jo også en vurderingssak...
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #15 Skrevet 31. mars 2005 41 kvadrat? Synes de forlanger mye jeg. man kan få bedre og treroms i tilsvarende strøk til ca samme pris. Den ser faktisk liten og upraktisk ut. kjøkkenet rett inn i stua bla. Lite soverom... nei, ville ikke bydd på den.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #16 Skrevet 31. mars 2005 Jeg går på skole like i nærheten, derfor er plassering viktig. Jeg skal ikke bo sammen med noen, og trenger derfor ikke så mye mer enn 40 kvadrat. Har fått lån på 1 mill og har råd til å gå ca 100 000 over det. Hvilken retning verandaen er mot (lysforhold) kan også ha betydning for pris. Hvilken retning gir mest sol? Kontaktet Notar i dag, og det viste seg at salgsoppgaven ikke er helt ferdi ennå.
Gjest Pepita i.i. Skrevet 31. mars 2005 #17 Skrevet 31. mars 2005 Hvilken retning gir mest sol? Sydvendt, selvfølgelig, siden sola står i syd midt på dagen. Østvendt gir morgensol og vestvendt gir kveldssol. Nordvendt gir ikke sol i det hele tatt. Jeg ville ikke bydd på den, av to årsaker: 1. Ville ikke bodd i 1. etasje 2. Ville ikke hatt åpen kjøkkenløsning Ellers så den fin ut. Kan ikke ta stilling til prisen siden jeg ikke kjenner boligmarkedet i Trondheim, men det er jo en fordel hvis den ligger nært studiestedet!
BayliZ Skrevet 1. april 2005 #18 Skrevet 1. april 2005 Ja den ville jeg ha bydd på. Men nå har jeg kjøpt leilighet selv av notar, og det anbefales ikke etter min mening da. men selvfølgelig dette kan jo variere stort fra avd til avd da.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #19 Skrevet 1. april 2005 Du må også sjekke om de lave fellesutgiftene er noe som kommer til å vare , eller om du får deg en kjempeoverraskelse om noen få år. Jeg ville iallfall ha avventet alle papirene før jeg la inn bud, for å unngå ubehagelige overraskelser.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #20 Skrevet 1. april 2005 Det kommer jo litt an på hvor i landet det er også da. Hvis det er i en by, så er jo 980' for en 2 roms ikke så uvanlig. Jeg bor ikke langt unna stedet. Det er vanskeligere å selge en toroms enn en treroms. Er det unge folk så skjer det at de må ha større. Neei, jeg vil fortsatt ikke kjøpe denne leiligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå