Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må starte den vanskelige jakten på dagmamma snart, og jeg må innrømme at jeg føler meg litt rådløs når det gjelder hvor jeg skal lete og ikke minst gå frem for å finne en dagmamma som vi kan bli fornøyd med. Er det noen her inne som har erfaringer/tips som de vil dele med meg??

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Du kan sette inn annonse i avisen.

Sjekke om det er ledige dagmammaer i området ( finner sikkert lapper på butikk, senter, i avisen ol)

Stol på magefølelsen din, for den lyger som regel ikke. :wink:

Skrevet

Fortell alle du kjenner at du er på jakt etter en flink dagmamma. Spør om de vet om noen, eller kjenner noen som har hatt en dagmamma de var fornøyde med.

Plutselig har du veldig mange som hjelper deg å finne den rette.

Kanskje er det kona til pappans arbeidskamerat?

Eller hennes venninne?

Og det aller tryggeste er å få en dagmamma som noen du stoler på har anbefalt.

(sånn fant vi verdens snilleste dagmamma)

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg var dagmamma selv til ei jente på et år for en tid tilbake.. Moren hennes satte inn annonse i avisen og interjuvet flere før hun bestemte seg. Sjekket også referanser fra tidligere jobber (altså vanlige jobber- ikke dagmamma jobber)... Sjekk litt rundt, det kan jo hende noen vet om en flink dagmamma som mangler barn å passe...

Gjest Anonymous
Skrevet

På helsestasjonen som vi bruker er det ofte dagmamma ledig lapper eller dagmamma ønskes lapper. Kan være forsøket verdt.

Ellers føyer jeg meg til resten her; sjekk opp de som du kommer i kontakt med, slik at du finner den som passer deg best!

Ellers så skal det være en dagmamma-side på nettet, men jeg husker ikke adressen. Der kan dagmammaene legge inn anonser. Kan være verdt et besøk. Skal komme med adressen hvis jeg finner den! :wink:

LYKKE TIL!

Skrevet

Finnes det noen åpen barnehage der du bor? Slike steder er det ofte lett å komme i kontakt med potensielle dagmammmaer.

Skrevet

Be også dagmammaen du vurderer om referanser. Du må okså tenke over om du skal ha sort eller hvit dagmamme.

Skrevet

Jeg er dagmamma. Jeg traff først mamman, og barnet hos meg. Deretter gikk jeg på besøk til dem og traff mannen og storesøster. Da fikk mamman møte meg to ganger, og de andre fikk også gjøre seg opp en mening om meg. Jeg hadde også referanse fra barnehagen jeg har jobbet i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...