Gå til innhold

Barnefar vil ta den ene tvillingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar gjorde det slutt før fødselen og siden da har tvillingene (under 1 år) bodd hos meg. Vi har i det siste vært frem og tilbake med NAV og tatt DNA test. Resultatene kom nylig i posten og han var faren. Han har innrømmet at han har visst dette men ville drøye det for å være vanskelig mot meg og for å utsette å betale barnebidrag.

Etter en lang saksbehandlingstid for de testene, har vi kommet til det stykket hvor vi prøver å komme til enighet angående barna.  Barnefar har til nå truffet ungene ca 3-4 timer i uka fordelt på 2 dager kanskje. Så går det gjerne 1 uke eller 2 plutselig før han kommer igjen. Får til svar « jeg hadde ikke tid « 

Han har aldri fulgt de opp på kontroller, vært tilstede når de har vært syke eller gitt de noe særlig omsorg. Han har skiftet 1 eller to bleier siden de var født. Han bryr seg rett og slett ikke om de. Han kommer hit for å trykke meg ned istedenfor å bruke tiden på barna. 

Men nå altså, siden DNA resultatene viser at han er faren, så kommer han med en provoserende trussel eller hva jeg skal si, om at han skal ta den ene tvillingen og alt barneutstyret jeg har (for dette hadde han visst krav på) og ha barnet boende hos han, for å slippe å betale bidrag for da kan han (i følge han) få overgangsstønad (?) Jeg har foreldreansvaret alene pr i dag. Kan jeg nekte dette? Jeg har ikke hjerte til å separere tvillingbarna mine fra hverandre. Det er vel ikke til barnas beste? Barna har aldri vært hjemme hos han eller truffet foreldrene til far. De er trygge i mitt miljø og omringet av tanter, onkler og besteforeldre som er glade i de. Hvor stor er sannsynligheten for at han får det som han vil hvis vi går rettens vei? Må vi forresten til familievernkontoret først eller hvordan fungerer dette? 

Anonymkode: ab267...8f8

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare gi avkall på barnebidraget her i stedenfor da? Det er jo tydelig at det er dette han ikke er fornøyd med.

Anonymkode: 51fc8...680

• Liker 9
Skrevet

Han vil aldri få igjennom at han skal overta det ene barnet.

men i det ungene fyller 2 år, så kan han få innvilget 50/50 på begge ungene.

Anonymkode: 50d08...e89

• Liker 9
Skrevet

Så lenge du har foreldreansvaret alene kan han veldig lite. Samne med utstyret. Helt ærlig så hadde jeg kontaktet politiet, fortalt om trusler og spurt om råd for hva du bør gjøre videre. Og etterpå tatt kontakt med familievernkontoret. 

Anonymkode: 87051...d9e

• Liker 32
Skrevet

Selvfølgelig bør far få ha kontakt. Med BEGGE barna. At de kun kjenner til din slekt er vel ikke bare hans skyld..?? Å separere tvillingene tror jeg nok du skjønner er en desperat "trussel". Klart det er en umulig løsning!! 

Men barna må få ha samvær med far!! Mer og mer frem til delt samvær om det er gjennomførbart.  Barna fortjener å ha begge foreldre i sitt liv!! 

Anonymkode: 3747f...4dc

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare gi avkall på barnebidraget her i stedenfor da? Det er jo tydelig at det er dette han ikke er fornøyd med.

TS her. Det er uaktuelt. Jeg har tvillinger, som betyr dobbelt opp av alt. (Mat, klær, leker osv) Det koster.. det må du ikke glemme.

• Liker 48
Skrevet
1 minutt siden, The Kitten skrev:

At han tenker tanken i det hele tatt viser hvor uegnet han er som far...

Helt enig👍🏻 Å snakke om 50/50 med en far som ikke tenker på barnas beste er skremmende 

Anonymkode: ad3d8...a03

• Liker 26
Skrevet

Selvfølgelig kan du nekte dette. Ingen med vett i behold vil gå med på en slik løsning. Best om dere tar alle samtaler med fvk neste gang. Kommer ikke noe konstruktivt av å megle med ham alene. Bare at han vil gjøre dette av økonomiske årsaker sier hvor uegnet han er som far. 

Anonymkode: c7b19...b04

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil aldri få igjennom at han skal overta det ene barnet.

men i det ungene fyller 2 år, så kan han få innvilget 50/50 på begge ungene.

Anonymkode: 50d08...e89

Også når hun har foreldreansvaret alene?

Anonymkode: 1642f...972

Skrevet

Har du foreldreansvaret alene har han vel ikke mye å stille opp med. 

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge du har foreldreansvaret alene kan han veldig lite. Samne med utstyret. Helt ærlig så hadde jeg kontaktet politiet, fortalt om trusler og spurt om råd for hva du bør gjøre videre. Og etterpå tatt kontakt med familievernkontoret. 

Anonymkode: 87051...d9e

Så man skal lyve til politiet om trusler fordi noen har lyst på noe TS er uenig med? Hva om TS sin barnefar lyver til politiet først om at hun mishandler dem eller truer han? Hadde det vært like greit for deg?

2 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her. Det er uaktuelt. Jeg har tvillinger, som betyr dobbelt opp av alt. (Mat, klær, leker osv) Det koster.. det må du ikke glemme.

Du visste vel at det ble ekstra utgifte når du ble alenemor?

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig bør far få ha kontakt. Med BEGGE barna. At de kun kjenner til din slekt er vel ikke bare hans skyld..?? Å separere tvillingene tror jeg nok du skjønner er en desperat "trussel". Klart det er en umulig løsning!! 

Men barna må få ha samvær med far!! Mer og mer frem til delt samvær om det er gjennomførbart.  Barna fortjener å ha begge foreldre i sitt liv!! 

"Sorry, har ikke tid denne uken!" Hvem sin skyld er det da mener du? Idioten har krevd en kostbar DNA-test bare for å være vrang og for å gjøre mor utilpass, og vil splitte tvillingene slik at han kan få overgangsstønad. 

Fyren er åpenbart ikke tillnyttet til barna, forhåpentligvis viser han en bedre side om han får et bånd med dem, men nå er han fullstendig uegnet som far. 

Anonymkode: c42a7...e13

• Liker 44
Skrevet

"Sorry, har ikke tid denne uken!" Hvem sin skyld er det da mener du? Idioten har krevd en kostbar DNA-test bare for å være vrang og for å gjøre mor utilpass, og vil splitte tvillingene slik at han kan få overgangsstønad. 

Fyren er åpenbart ikke tillnyttet til barna, forhåpentligvis viser han en bedre side om han får et bånd med dem, men nå er han fullstendig uegnet som far. 

Anonymkode: c42a7...e13

I følge mor.....

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Far visste vel også at barn koster penger?? 

Hvis han ikke ville ha barn så var det egentlig ikke hans problem, men ble det når TS presset dem på han mot hans vilje. Hvis han derimot var med på det fra starten men "ombestemte" seg når det var "for sent" så burde han visst det ja.

Skrevet

Hvis han ikke ville ha barn så var det egentlig ikke hans problem, men ble det når TS presset dem på han mot hans vilje. Hvis han derimot var med på det fra starten men "ombestemte" seg når det var "for sent" så burde han visst det ja.

Da burde han investert i dong før pulings 

• Liker 37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...