AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 I dag observerte jeg noe spesielt, som jeg ikke har sett før: Var selv kunde, og sto i kø (dagligvarebutikk). Butikken var svært underbemannet, slik at bare to kasser ble brukt, og køene var svært lange. Klokken var på dette tidspunktet ca. 6-7 minutter på seks - husker dette fordi jeg selv måtte nå apoteket klokken 6. Foran oss (i begge køene) var det selvfølgelig folk med fulle handlevogner, og i andre køen stod det en fyr med 6-pack øl i hånda. Når det omsider var hans tur (jeg sto da og pakket varene mine), så fikk han beskjed om "Klokken er dessverre over 6, jeg kan ikke selge denne til deg, beklager!". Da svarte denne sinte kunden med noe som "Men jeg har jo stått 10 min i kø her!" og noe mer. Etter en kort diskusjon, så nappet kunden pilsen tilbake, slang 200 kr på kassa, og stormet ut av butikken. Personen bak kassa ropte "hei, stopp", og så ganske forfjamset ut...men det endte med det, da det var så mye kø, og folk var utålmodige. Nå tviler jeg på at butikken gidder å gjøre noe som helst, men hva slags straff kan en få for slikt? Anonymkode: 43d47...bec
Populært innlegg BiancaWhite Skrevet 8. desember 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 8. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I dag observerte jeg noe spesielt, som jeg ikke har sett før: Var selv kunde, og sto i kø (dagligvarebutikk). Butikken var svært underbemannet, slik at bare to kasser ble brukt, og køene var svært lange. Klokken var på dette tidspunktet ca. 6-7 minutter på seks - husker dette fordi jeg selv måtte nå apoteket klokken 6. Foran oss (i begge køene) var det selvfølgelig folk med fulle handlevogner, og i andre køen stod det en fyr med 6-pack øl i hånda. Når det omsider var hans tur (jeg sto da og pakket varene mine), så fikk han beskjed om "Klokken er dessverre over 6, jeg kan ikke selge denne til deg, beklager!". Da svarte denne sinte kunden med noe som "Men jeg har jo stått 10 min i kø her!" og noe mer. Etter en kort diskusjon, så nappet kunden pilsen tilbake, slang 200 kr på kassa, og stormet ut av butikken. Personen bak kassa ropte "hei, stopp", og så ganske forfjamset ut...men det endte med det, da det var så mye kø, og folk var utålmodige. Nå tviler jeg på at butikken gidder å gjøre noe som helst, men hva slags straff kan en få for slikt? Anonymkode: 43d47...bec Hun får slå det inn neste dag 😛 jævla irriterende at kunden skal få svi fordi ledelsen skal spare inn på for få ansatte, eller treige ansatte (vet ikke årsaken til kø her) . i tillegg er det Norge som er forferdelig sært på slike regler. Vi er ikke avslappet til noen ting. hadde heller ikke gidda å rope stopp . 51
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Da jeg jobbet i dagligvarebutikk så fikk vi beskjed om at de som hadde stått en stund i køen skulle få lov til å kjøpe øl. Av og til hendte det at det var lange køer. Dette var hos Kiwi og Meny. Kunden skulle ikke gjort det han gjorde, men kassamedarbeideren skulle ikke vært så jævla rigid heller. Anonymkode: 1d5ae...c3e 23
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 Det er jo ikke kundens feil hvis han virkelig har stått i kø i over 10 minutter. Anonymkode: 04319...57d 19
Pearl2.0 Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da jeg jobbet i dagligvarebutikk så fikk vi beskjed om at de som hadde stått en stund i køen skulle få lov til å kjøpe øl. Av og til hendte det at det var lange køer. Dette var hos Kiwi og Meny. Kunden skulle ikke gjort det han gjorde, men kassamedarbeideren skulle ikke vært så jævla rigid heller. Anonymkode: 1d5ae...c3e Men hadde dere ikke sperre på kassen? 14
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #6 Skrevet 8. desember 2018 Da jeg jobbet i matbutikk fikk vi ikke, uten unntak, lov til å slå inn noe etter fristen. Da kunne vi miste jobben og butikken bevilgningen som ville gjort at den gikk konk. Hvis vi så at fristen nermer seg varslet vi de med øl og slo inn det før alt annet. Anonymkode: 4154e...8a7 17
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #7 Skrevet 8. desember 2018 Akkurat nå, Pearl2.0 skrev: Men hadde dere ikke sperre på kassen? Det kom bare opp "advarsel" som vi trykket vekk. Fulgte med på køen og så hvem som stod med øl, det var bare de som kom før ølsalget var avsluttet fikk lov til å kjøpe. Anonymkode: 1d5ae...c3e 4
stan Skrevet 8. desember 2018 #8 Skrevet 8. desember 2018 Uansett er det ikke den som står i kassen sin skyld. Det var jo utrolig barnslig oppførsel av kunden. Det er jo slike som har ført til den alkoholloven vi har i dag. Hvis det er så viktig med øl, handler man i tide. 29
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #9 Skrevet 8. desember 2018 Butikken har ikke lov selge etter sjenketiden, og kan straffes og miste bevilgningen. Kø eller ikke har ikke noe å si. Anonymkode: 10fb5...087 11
Suppetuppe Skrevet 8. desember 2018 #10 Skrevet 8. desember 2018 2 minutter siden, stan skrev: Uansett er det ikke den som står i kassen sin skyld. Det var jo utrolig barnslig oppførsel av kunden. Det er jo slike som har ført til den alkoholloven vi har i dag. Hvis det er så viktig med øl, handler man i tide. Vil heller vri på det, og si at alkoholloven har ført til at slike situasjoner skjer😅 34
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #11 Skrevet 8. desember 2018 Det er ikke lov å selge etter salget et stengt. Din feil om du kommer i siste liten. Anonymkode: c7e36...1df 9
Dr. A. Kula Skrevet 8. desember 2018 #12 Skrevet 8. desember 2018 Uansett er det vel faktisk ikke kunden som straffes, men butikken dersom det foregår salg etter fristen. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #13 Skrevet 8. desember 2018 Jeg er litt delt siden jeg har jobbet på innsjekk. Og der er køene maks 15 min. Med selvbetjening er det praktisk talt ikke kø lengre. Men da også kom jo folk for sent. Og jeg tenker sånn, hvis det er viktig så er du på flyplassen mer enn 45 min før flyet går.. Men dagligvare? Tja. Jeg forventer vel en del folk på lørdager, men jeg forventer også ekstra bemanning. Skjønner at han ble forbanna, men han skulle jo strengt tatt ha gått på butikken tidligere hvis det var så jævla viktig liksom. Anonymkode: 947f6...da7 5
Vox_populi Skrevet 8. desember 2018 #14 Skrevet 8. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: kassamedarbeideren skulle ikke vært så jævla rigid heller Rigid er han nødt til å være, for kontrollørene er meget strenge. Nærmeste butikk til meg fikk prikk fordi kontrollørene oppdaget at det sto kunder utenfor butikken med øl i bæreposene fem over tre en lørdag. Handelsmannen bedyret at de kjøpte og betalte før kl. 3, men stod og pratet med kjenninger der ute, men... 7
boblevann Skrevet 8. desember 2018 #15 Skrevet 8. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg jobbet i dagligvarebutikk så fikk vi beskjed om at de som hadde stått en stund i køen skulle få lov til å kjøpe øl. Av og til hendte det at det var lange køer. Dette var hos Kiwi og Meny. Kunden skulle ikke gjort det han gjorde, men kassamedarbeideren skulle ikke vært så jævla rigid heller. Anonymkode: 1d5ae...c3e Samme her Der jeg jobbet, kunne vi selge like etter 18 (20) dersom det var vår feil at kunden ble for sen - som ved lang kø. Altså om noen kom inn i køen 1755, kunne vi selge til dem 1802 fordi det var vår feil at det tok så lang tid. Vi hadde ikke sperre på kassen, bare en advarsel vi kunne trykke vekk. 6
stan Skrevet 8. desember 2018 #16 Skrevet 8. desember 2018 2 minutter siden, Suppetuppe skrev: Vil heller vri på det, og si at alkoholloven har ført til at slike situasjoner skjer😅 Nei. Det var misbruk av alkohol som ga oss lovene. Men vi kan vel skylde på Gulating og kravet om at alle skulle brygge øl, for at det ble så mye drikking og fyll. Nå er vi noen hundreår tilbake i tid. 2
kvinne35+ Skrevet 8. desember 2018 #17 Skrevet 8. desember 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag observerte jeg noe spesielt, som jeg ikke har sett før: Var selv kunde, og sto i kø (dagligvarebutikk). Butikken var svært underbemannet, slik at bare to kasser ble brukt, og køene var svært lange. Klokken var på dette tidspunktet ca. 6-7 minutter på seks - husker dette fordi jeg selv måtte nå apoteket klokken 6. Foran oss (i begge køene) var det selvfølgelig folk med fulle handlevogner, og i andre køen stod det en fyr med 6-pack øl i hånda. Når det omsider var hans tur (jeg sto da og pakket varene mine), så fikk han beskjed om "Klokken er dessverre over 6, jeg kan ikke selge denne til deg, beklager!". Da svarte denne sinte kunden med noe som "Men jeg har jo stått 10 min i kø her!" og noe mer. Etter en kort diskusjon, så nappet kunden pilsen tilbake, slang 200 kr på kassa, og stormet ut av butikken. Personen bak kassa ropte "hei, stopp", og så ganske forfjamset ut...men det endte med det, da det var så mye kø, og folk var utålmodige. Nå tviler jeg på at butikken gidder å gjøre noe som helst, men hva slags straff kan en få for slikt? Anonymkode: 43d47...bec Det er å stjele siden det er ikke godkjent kjøp 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #18 Skrevet 8. desember 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Da jeg jobbet i dagligvarebutikk så fikk vi beskjed om at de som hadde stått en stund i køen skulle få lov til å kjøpe øl. Av og til hendte det at det var lange køer. Dette var hos Kiwi og Meny. Kunden skulle ikke gjort det han gjorde, men kassamedarbeideren skulle ikke vært så jævla rigid heller. Anonymkode: 1d5ae...c3e Vet godt at dette er vanlig, men det er ikke i tråd med loven. Der jeg jobbet var de veldig klar på dette; det har ikke noe å si når kunden har stilt seg i køen - kunden må betalte varene før klokken slår seks/åtte. Det er kunden sitt ansvar, og det er kunden som tar risikoen om han/hun velger å løpe på butikken for å kjøpe øl klokken 17:45 på en fredagskveld. Anonymkode: b61a6...268
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #19 Skrevet 8. desember 2018 21 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke kundens feil hvis han virkelig har stått i kø i over 10 minutter. Anonymkode: 04319...57d Jo, den risikoen må kunden selv ta om han virkelig ikke klarer å komme seg på butikken litt tidligere. Det er ikke uvanlig med kø. Anonymkode: b61a6...268 9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #20 Skrevet 8. desember 2018 https://www.olsalg.no/ Her er spill du kan ta om ølsalg og hva som er reglene. Anbefaler. Kan være interessant Anonymkode: 767e0...c89 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå