Gå til innhold

Hvor mange dager etter mens får dere eggløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har forsøkt å bli gravid i 4-5 mnd nå uten hell. Har et barn fra før og ble gravid relativt kjapt forrige gang. 

Jeg har ikke brukt eggløsningstester, men kjenner at jeg vurderer det nå. Bruker en app hvor jeg legger inn menstruasjon og får en ca dato for eggløsning. Har ikke særlig symptomer på eggløsning til vanlig.

Lurer på hvor sent det er mulig å ha eggløsning ift menstruasjon? Kanskje vi er mest aktive i perioden før eggløsning?! Ni dager etter siste menstruasjonsdag sånn ca har jeg gått ut i fra nå. Er aktive litt før og litt etter.

Takknemlig for alle innspill :) 

Anonymkode: 437d3...db5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt eggløsning tidligst syklusdag 14 og senest dag 27. Det er altså telt fra første dag med menstruasjon. Jeg har imidlertid alltid 14 dager fra eggløsning til mens.

Skrevet

Alltid hatt regelmessig mens. Likevel ble jeg gravid med tvillinger maks tre dager etter mens. Vet det så godt fordi jeg og min mann (da kjæreste) bodde i ulike byer. Vi var nyforelsket på ferie da de ble unnfanget, og det var veldig kjipt da jeg fikk mens siste uken. Var så glad for at vi fikk 3 dager uten mens før vi dro hver til vår by. 

Så med hormonspiral, og maks tre dager etter mens ble det tvillinger. Effektive tre dager! :)

Anonymkode: e5814...293

Skrevet

Takk for innspill. Store variasjoner her altså.. 

får prøve en ekstra runde eller fler i høyet denne mnd da😅

Skrevet

Jeg har syklus på 24-25 dager- og får positiv eggløsningstest 11-12 dager ut i syklusen! Første måneden jeg ikke tester for eggløsning nå etter vi starta å prøve- kjenner det er litt godt 🙈 

Skrevet

Jeg har eggløsning rett etter mens. 

Anonymkode: 9203f...33d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Har forsøkt å bli gravid i 4-5 mnd nå uten hell. Har et barn fra før og ble gravid relativt kjapt forrige gang. 

Jeg har ikke brukt eggløsningstester, men kjenner at jeg vurderer det nå. Bruker en app hvor jeg legger inn menstruasjon og får en ca dato for eggløsning. Har ikke særlig symptomer på eggløsning til vanlig.

Lurer på hvor sent det er mulig å ha eggløsning ift menstruasjon? Kanskje vi er mest aktive i perioden før eggløsning?! Ni dager etter siste menstruasjonsdag sånn ca har jeg gått ut i fra nå. Er aktive litt før og litt etter.

Takknemlig for alle innspill :) 

Standarden er dag 12-16 i en syklusdag på 28dager. Hos dem med veldig ustabile og lange sykluser er det da 14dager før menstruasjonen som det er for alle. Det kan bli helt oppi dag 23-25. Det lure er å legge inn aksjer fra dag 11 til dag 18 ved normal syklus da skal du være garantert. Hvis du har ustabil syklus er det lettere å gjennomføre og å treffe hvis man legger inn aksjer hver annen dag fra omlag dag 6-9 i syklus til menstruasjonen inntreffer.

Anonymkode: 6e916...44f

Skrevet

Du skal forresten telle etter FØRSTE MENSTRUASJONSDAG som er dag 1.

Anonymkode: 6e916...44f

• Liker 1
Skrevet

Har eggløsning 9 dager etter første menstrasjonsdag. Har 21 dagers syklus

Anonymkode: ef63d...bee

Skrevet

Har 25-26 dagers syklus, og eggløsning på syklusdag 10 eller 11. Dvs, bare 3-4 dager etter jeg er ferdig med mensen (det er altså irrelevant når du er ferdig med å blø, du må telle fra første dag i mensen)

Anonymkode: fa048...ac4

Skrevet

Det er veldig individuelt:) jeg har rundt 14 dager etter mensen startet.

Anonymkode: b0f16...7ff

Skrevet

Jeg får el rundt dag 19-20, 32-33 dagers syklus. 

Anonymkode: 4ce24...997

Skrevet

Takk for flere innspill!

Har lagt inn aksjer mellom dag 11 og 18 denne perioden faktisk. I dag opplevde jeg at det rant ut voldsomt med det jeg tror er eggløsningsslim, seigt og klebrig. Og sikkert 10 cm langt. Satt på toalettet... det var også litt rødlig, som blod. 

Når slimet forsvinner ut fra kroppen, betyr det at eggløsning er over- eller er man mest fruktbar nå en liten periode?

ikke lett å bli klok på dette her..

• Liker 1
Skrevet

Hei, er veldig usikker på dette med eggløsning. Begynte å teste på dag 10, men har ikke fått positiv test enda. Vi har regelmessig sex. Jeg reise på jobb i morgen, så det blir ikke sex på ett par uker. Er ikke lett å få det til å klaffe når begge har reisejobb... Hadde sex i dag, er på syklusdag 13. Håper vi har lagt inn aksjene denne perioden. Er vi innafor da? Krysser fingrene! 

Skrevet
2 timer siden, heipådeg11 skrev:

Hei, er veldig usikker på dette med eggløsning. Begynte å teste på dag 10, men har ikke fått positiv test enda. Vi har regelmessig sex. Jeg reise på jobb i morgen, så det blir ikke sex på ett par uker. Er ikke lett å få det til å klaffe når begge har reisejobb... Hadde sex i dag, er på syklusdag 13. Håper vi har lagt inn aksjene denne perioden. Er vi innafor da? Krysser fingrene! 

Hvor lang syklus har du da? :)

Skrevet
5 timer siden, ceccans skrev:

Hvor lang syklus har du da? :)

Jeg vet ikke helt, men før jeg begynte på p-piller så hadde jeg regelmessig om jeg husker rett.. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for flere innspill!

Har lagt inn aksjer mellom dag 11 og 18 denne perioden faktisk. I dag opplevde jeg at det rant ut voldsomt med det jeg tror er eggløsningsslim, seigt og klebrig. Og sikkert 10 cm langt. Satt på toalettet... det var også litt rødlig, som blod. 

Når slimet forsvinner ut fra kroppen, betyr det at eggløsning er over- eller er man mest fruktbar nå en liten periode?

ikke lett å bli klok på dette her..

Eggløsningsslimet er der for at det skal være lettere for sædcellene å bevege seg opp mot egglederne dine. Det har riktig pH-verdi slik at sædcellene overlever lengst mulig, slik at de kan ligge å vente på egget når det kommer nedover mot livmoren. Så du er på ditt mest fruktbare når du har det slimet 😊

Skrevet

Jeg har senere eggløsning enn syklusen skulle tilsi. Jeg bør ha eggløsning ca 12 dpo, men den kommer ikke før 16-17 dpo

Skrevet

El på dag 12, 26-dagers syklus.

Skrevet

EL dag 11-13, 26-dagers syklus.

Anonymkode: ff7d7...771

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...