Gå til innhold

Virker som folk bare "ser frem til" å bli syke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handler hele livet om å bli syk? Jeg leste tråden om hun som virderer å flytte til utlandet med mann og barn og utrolig mange kommentarer handler om å få sykdommer, rettigheter ift dette osv. Er sykdommer det eneste folk tenker på? Når jeg har vært i land som er mye mer dårlig stilt enn Norge så virker folk generelt gladere, i Norge virker vi ikke så glade. Virker som alt folk tenker på er å gardere seg, tenker "hvs hvis" og alltid tenker det verste liksom? 

Anonymkode: 06b97...a2f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært syk i flere år og var fast bestemt på å ikke bli syk, men uvetede ting skjer her i livet som man ikke får gjort noe med, men livet dreier seg ikke bare om sykdom selv når man er syk. Skjønner? :)  Å være syk er virkelig ikke noe å se frem til, men det trenger ikke å styre hele livet ditt heller. Man blir bare litt satt tilbake. Og kanskje vi nordmenn ikke virker så glade for vi har for mye å miste? At vi vet at det vi har, burde vi sette pris på, men så er det vanskelig å sette pris på det fordi da kan man miste det? Vanskelig å si ...

Anonymkode: 69bd7...a29

Skrevet

Jeg tenkte aldri at jeg skulle bli rammet av en kronisk sykdom med til dels store utfordringer, men når det først skjedde priser jeg meg lykkerlig over å bo i Norge. 

Anonymkode: b5318...60a

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært syk i flere år og var fast bestemt på å ikke bli syk, men uvetede ting skjer her i livet som man ikke får gjort noe med, men livet dreier seg ikke bare om sykdom selv når man er syk. Skjønner? :)  Å være syk er virkelig ikke noe å se frem til, men det trenger ikke å styre hele livet ditt heller. Man blir bare litt satt tilbake. Og kanskje vi nordmenn ikke virker så glade for vi har for mye å miste? At vi vet at det vi har, burde vi sette pris på, men så er det vanskelig å sette pris på det fordi da kan man miste det? Vanskelig å si ...

Ja jeg tror vi nordmenn har for mye å miste. Jeg har gått for easy living og det er så mye mer behagelig enn alt det mange andre har valgt. Folk har virkelig mye å miste.. 

men denne sykehreia er veldig smittsomt også. Jeg går liksom å venter på å bli det selv og er forsiktig med å glede meg for mye til ting, for skulle ikke forundre meg om en sykdom skal komme i veien i stedet liksom. 

Skrevet

Det handler ikke om å være frisk, men å finne en sykdom du trives med. 

Anonymkode: 7fb68...3d2

Skrevet

Hvordan en befolkning tenker, kommer ofte av hvordan klima de bor i. Vi nordmenn er da truaste og skal spare til vintern. Dette vil ikke forsvinne med det første, da dt ligger i oss fra gammelt av. Derfor er vi nok også litt fordiktige med å glede oss, for vi vet jo det kommer en tøff vinter.

Anonymkode: cb179...165

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte aldri at jeg skulle bli rammet av en kronisk sykdom med til dels store utfordringer, men når det først skjedde priser jeg meg lykkerlig over å bo i Norge. 

Nei ingen tenkte at de skulle rammes av sykdom. Ingen i min familie har noen kroniske alvorlige sykdommer, så genetisk er jeg ikke bekymret. Men man vet jo aldri og vi er i en nyere tid. Men jeg har psykisk sykdom, og jeg vet ike hva det kan hindre meg videre.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan en befolkning tenker, kommer ofte av hvordan klima de bor i. Vi nordmenn er da truaste og skal spare til vintern. Dette vil ikke forsvinne med det første, da dt ligger i oss fra gammelt av. Derfor er vi nok også litt fordiktige med å glede oss, for vi vet jo det kommer en tøff vinter.

Er vinteren egentlig grunn for nedstemthet? Advarer utlendinger mot å flytte til Norge pga vinteren?

Skrevet

Er vinteren egentlig grunn for nedstemthet? Advarer utlendinger mot å flytte til Norge pga vinteren?

vinterdepresjon er en reel ting, men ikke alle får det. Min ble bedre når jeg flyttet fra østlandet og grå, regntung vinter, til innlandet med hvit vinter.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg tror vi nordmenn har for mye å miste. Jeg har gått for easy living og det er så mye mer behagelig enn alt det mange andre har valgt. Folk har virkelig mye å miste.. 

men denne sykehreia er veldig smittsomt også. Jeg går liksom å venter på å bli det selv og er forsiktig med å glede meg for mye til ting, for skulle ikke forundre meg om en sykdom skal komme i veien i stedet liksom. 

Det tror jeg også. Vi nordmenn har for mye å miste fordi vi har det for godt. I grunn. Men så er det jo sånn også at ingen velger å være syke. Det er en kompleks greie. Selv sliter jeg med fysisk sykdom og ikke psykisk. Man har lyst til å gjøre det ene og det andre, men så kommer det alltid noe uventet i veien. Man skal være forsiktig med å dømme, og hva man bør ønske seg, tror jeg. :)

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også, selv om mange ser ned på oss, så får vi støtte imellomtiden. Det er ikke alle land som har.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg også. Vi nordmenn har for mye å miste fordi vi har det for godt. I grunn. Men så er det jo sånn også at ingen velger å være syke. Det er en kompleks greie. Selv sliter jeg med fysisk sykdom og ikke psykisk. Man har lyst til å gjøre det ene og det andre, men så kommer det alltid noe uventet i veien. Man skal være forsiktig med å dømme, og hva man bør ønske seg, tror jeg. :)

Dømmer ikke de syke, er ikke det tråden handler om, men at folk er så føre var hele tiden. Planlegger alltid det verste.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke vinterdepresjon er en sykdom. Fungerer mer som et begrep. Det kan ikke sammenlignes med vanlig depresjon. Noen blir nedstemt om vinteren, det blir ikke jeg. Jeg liker høsten og vinteren fordi synes mørketiden er avslappende og behagelig.

Skrevet

Dømmer ikke de syke, er ikke det tråden handler om, men at folk er så føre var hele tiden. Planlegger alltid det verste.

Skjønner. :) Det er vel slik vi nordmenn er, forsiktige. Vi er redde for å være glade og lykkelige, for da er vi redde for at det kanskje blir tatt fra oss, som en slags gammel overtro? Eller er vi før nøktern?

Skrevet

Jeg tenker at i den aktuelle tråden så er det en greit å ha i bakhodet at man i Norge er veldig privilegerte med trygdeordninger og at de færreste blir ruinert av plutselig sykdom eller arbeidsledighet. (og før noen krangler, den relative fattigdommen i Norge er ikke til å sammenligne med virkelig fattigdom altså...). 

Anonymkode: 28f7e...fc5

• Liker 1
Skrevet

Skjønner. :) Det er vel slik vi nordmenn er, forsiktige. Vi er redde for å være glade og lykkelige, for da er vi redde for at det kanskje blir tatt fra oss, som en slags gammel overtro? Eller er vi før nøktern?

Men jeg liker ikke denne forsiktigheten..:( 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å være frisk, men å finne en sykdom du trives med. 

Anonymkode: 7fb68...3d2

Ok? Har du noen tips?

Skrevet

Jo folk ser frem til og dra fra Norge ikke alle trivea med de sosiale kodene I landet. Vi er de rikeste men mest deprimerte folkeslag genrasjon lykkepille... Sjonner godt folk sykmelder seg..  de er så my fake I dagens verden . Folk higher etter en lykke some ikke finnes

Skrevet
Akkurat nå, lokmeister2016 skrev:

Jo folk ser frem til og dra fra Norge ikke alle trivea med de sosiale kodene I landet. Vi er de rikeste men mest deprimerte folkeslag genrasjon lykkepille... Sjonner godt folk sykmelder seg..  de er så my fake I dagens verden . Folk higher etter en lykke some ikke finnes

Jeg vet ikke hvor mye det stemmer, at vi er et av de mest deprimerte, men dette vil mange nordmenn ikke vedkjennes. Men det ser helt latterlig og patetisk ut med alle foreldrene som må gi etter for barna sine og kjøpe dem en ny elektronisk duppeditt for at de skal være inkludert i gjengen. 

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye det stemmer, at vi er et av de mest deprimerte, men dette vil mange nordmenn ikke vedkjennes. Men det ser helt latterlig og patetisk ut med alle foreldrene som må gi etter for barna sine og kjøpe dem en ny elektronisk duppeditt for at de skal være inkludert i gjengen. 

Enig. Vi som rase er Blitt sosialt uintligente

....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...