Gå til innhold

Ble tilbudt 100 kr for hundepass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25 år, ville ha noe å gjøre på fritiden og tjene ekstra penger. Så en dame som bor 15-20 minutter unna trengte noen som luftet hundene hennes 1 time om dagen + lekte litt med de hjemme og matet de. Jeg dro på «intervju» og hun ville «ansette» meg.

Men så sier hun at jeg får 100 kr for hver gang jeg er der.. jeg skal altså reise såpass langt + betale bomring på 25 kr for å tjene 100 kr? Trodde nesten det var en spøk. Vet ikke om jeg ville gått i pluss engang.. så jeg sa nei. 

Hva tenker dere om «lønnen»? 

Anonymkode: c1f76...85b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønna er forsåvidt grei nok den, det var vel andre påslag og avstand som gjorde det dårlig. 

Anonymkode: d27a7...fd6

• Liker 16
Skrevet

100 kr pr gang er vel ganske så vanlig pris for lufting og mating. 
At du får mye transportkostnader er ditt ansvar. 
Jobben min øker heller ikke lønna mi om jeg må betale mye i reisevei. 

Anonymkode: 94fc9...5f5

• Liker 20
Skrevet

100 kr for 1 times(?) arbeid er en dårlig vits. Det hadde vært ytterst skral betaling om det var fulltids beskjeftigelse, men det er bare en time nå og en time da, dvs. bare heft. Hadde det vært to eller tre ganger så mye, kunne en kanskje ha tenkt på det. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år, ville ha noe å gjøre på fritiden og tjene ekstra penger. Så en dame som bor 15-20 minutter unna trengte noen som luftet hundene hennes 1 time om dagen + lekte litt med de hjemme og matet de. Jeg dro på «intervju» og hun ville «ansette» meg.

Men så sier hun at jeg får 100 kr for hver gang jeg er der.. jeg skal altså reise såpass langt + betale bomring på 25 kr for å tjene 100 kr? Trodde nesten det var en spøk. Vet ikke om jeg ville gått i pluss engang.. så jeg sa nei. 

Hva tenker dere om «lønnen»? 

Anonymkode: c1f76...85b

Lønnen er ok i seg selv men med tanke på dine utgifter for å komme dit så kanskje du kunne fortalt på en mild og høflig måte hva det koster deg pr vei og spurt om hun ville vurdere et annet beløp det tatt i betraktning. Bare si at pga utgift versus inntekt så kan du dessverre ikke stå igjen med 30kr +/- i belønning etter fratrekk av bom pr vei og bensin.. 

Endret av kvinne35+
  • Liker 1
Skrevet

Betalingen er grei, problemet er at det er ineffektivt å bruke deg til det. De som tjener penger på hundelufting bor i nærheten og lufter flere samtidig.

Anonymkode: 62ec4...033

• Liker 13
Skrevet

Lønnen er helt sykt dårlig syntes nå jeg, ved mindre du er 14 år og gjør det mer som en tjeneste for en slektning eller venn av foreldrene dine. Jeg hadde nesten ledd hvis noen ville jeg skulle passe hunden deres for 100 kroner per gang, der jeg måtte kjøre til og fra dem i egen bil + bompenger. Direkte latterlig.

Anonymkode: cae7d...6c7

• Liker 9
Skrevet

1 times gåtur + lek og mating?  100 kr er latterlig lite, synes nå jeg.

• Liker 19
Skrevet

100,- per time er bra betalt i hundeverden. Som regel får man ikke mere enn 200,- per døgn for privat hundepass, hvis man ikke driver kennel.

Anonymkode: 246e5...7c1

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100,- per time er bra betalt i hundeverden

Du ville altså tatt jobben, om du ble tilbudt den? Svar ærlig!

Anonymkode: 4847f...bab

• Liker 4
Skrevet

Det er nesten tre tusen ekstra i måneden. Hvis hun kunne lagt ut for bom og bensin i tillegg synes jeg egentlig det er en grei ekstrainntekt som student.

• Liker 2
Skrevet

Mange dobbeltmoralister her. Studenter fortjener 100 kr for en times strøjobb, men de selv kunne ikke drømme om å ta en slik ekstrajobb. Selv er de så uendelig mye mer verdt, må vite. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg er 50 år og får 125,- pr time. Det er innen dyreverdenen. Man blir ikke rik på å jobbe med dyr, det går kun på interesse.

Anonymkode: 97e86...066

• Liker 5
Skrevet

Lønna er grei nok. Det er jo ikke hennes skyld at du må kjøre så langt og i tillegg gjennom bomring

Anonymkode: 7b487...81c

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ville altså tatt jobben, om du ble tilbudt den? Svar ærlig!

Anonymkode: 4847f...bab

Det er jo ikke lønnen i seg selv som er selve problemet, men at TS bor for langt unna og at h*n i tillegg må igjennom en bomring og ikke vil tjene noe på det. Og ja, jeg hadde takket ja, hvis jeg ikke hadde gått i minus mtp utgifter.

Anonymkode: 246e5...7c1

• Liker 4
Skrevet

100kr i timelønn for en sånn jobb er ikke dårlig betaling. Jeg har 150 i timelønn, men det betaler jeg jo skatt av. Trekker jeg fra 22% skatt blir det utbetalt 117kr/timen. Men jeg hadde ikke giddet om jeg måtte betale bensin, bompenger og bruke så mye ekstra tid for 1 times arbeid. 

Anonymkode: 162bb...5e6

• Liker 2
Skrevet

burde få 150 pr 50min tur +10min mating, reisekostnader i tillegg.

Anonymkode: 8dca8...87b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trekker jeg fra 22% skatt blir det utbetalt 117kr/timen

Jeg synes du nettopp beviser at det ER dårlig lønn. Nettopp fordi du binder deg opp 1,5 t fra 1145 til 1315 f. eks., nesten uansett hvor nær du bor, og dermed er store deler av dagen båndlagt. 
Og lønn er lønn; selvsagt skal du skatte av HELE inntekta di, hundepass er ikke fritatt.

• Liker 2
Skrevet

Folk her må jo være fjerne om de tror 100 kr er "brukbar" lønn. 

Nei, 100 kr er aldeles ingen lønn for voksne folk. Greit nok om du er 14 år og har lyst å tjene noe ekstra på siden. Hadde ikke gjort jobben for under 200 kr timen. 

Anonymkode: 53120...7b2

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...