AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 Jeg skal kjøpe meg ny PC, som skal brukes til å skrive masteroppgave og selvsagt være nyttig senere til privat bruk. Men lurer veldig på hvor mange tommer denne bør være. Står mellom enten 12 eller 14 ". Hva tenker dere? Anonymkode: a6a2a...562
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 3 minutter siden, Sheltay Retrac skrev: Jeg hadde valgt 14. Kan du begrunne? Jeg tenker: 12 tommer lettere å dra med seg overalt, 14 tommer får man selvsagt plass til mer på skjermen Anonymkode: a6a2a...562
Gjest Solsmil Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 Jeg bruker selv 13 tommer MacBook og synes egentlig det er perfekt. Har også en 15 tommer PC for å bruke til programmer som ikke funker på Mac, og den synes jeg er for stor til skolearbeid, egentlig. Hadde jeg skulle velge mellom 12 og 14, tror jeg at jeg ville gått for 12. Jeg synes det er fint at den er litt liten (det finnes en grense altså), det gjør den lettere å ta med seg rundt, den tar mindre plass osv. Så lenge man bare skal skrive/surfe/gjøre de vanlige tingene, tror jeg 12 tommer holder fint med tanke på skjermstørrelse.
Cata Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 Jeg ville valgt 14". Er ellers stor fan av små laptop'er og savner min gamle 12" jobbPC men de krever ekstern skjerm hvis man skal skrive noe. Det blir for uoversiktlig på så liten skjerm som en 12" hvis du skal ha inn litt bilder eller grafer. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #6 Skrevet 8. desember 2018 32 minutter siden, Cata skrev: Jeg ville valgt 14". Er ellers stor fan av små laptop'er og savner min gamle 12" jobbPC men de krever ekstern skjerm hvis man skal skrive noe. Det blir for uoversiktlig på så liten skjerm som en 12" hvis du skal ha inn litt bilder eller grafer. Tusen takk for dette svaret! Anonymkode: a6a2a...562 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #7 Skrevet 8. desember 2018 1 time siden, Solsmil skrev: Jeg bruker selv 13 tommer MacBook og synes egentlig det er perfekt. Har også en 15 tommer PC for å bruke til programmer som ikke funker på Mac, og den synes jeg er for stor til skolearbeid, egentlig. Hadde jeg skulle velge mellom 12 og 14, tror jeg at jeg ville gått for 12. Jeg synes det er fint at den er litt liten (det finnes en grense altså), det gjør den lettere å ta med seg rundt, den tar mindre plass osv. Så lenge man bare skal skrive/surfe/gjøre de vanlige tingene, tror jeg 12 tommer holder fint med tanke på skjermstørrelse. Takk for dette svaret også. Anonymkode: a6a2a...562
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #8 Skrevet 8. desember 2018 Jeg hadde ikke tatt 12 uten å ha en ekstern skjerm hjemme. Anonymkode: a95b2...73d 3
Sheltay Retrac Skrevet 8. desember 2018 #9 Skrevet 8. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du begrunne? Jeg tenker: 12 tommer lettere å dra med seg overalt, 14 tommer får man selvsagt plass til mer på skjermen Anonymkode: a6a2a...562 Skjerm- og tastaturstørrelse. En 14" er ikke så stor å ta med seg, men såå mye bedre å jobbe med. Det er vel så vidt jeg vet mye bedre utvalg i 14" også, og flere tilbud. 1
prt90 Skrevet 8. desember 2018 #10 Skrevet 8. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal kjøpe meg ny PC, som skal brukes til å skrive masteroppgave og selvsagt være nyttig senere til privat bruk. Men lurer veldig på hvor mange tommer denne bør være. Står mellom enten 12 eller 14 ". Hva tenker dere? Anonymkode: a6a2a...562 Hvis det står mellom 12 og 14 ville jeg gått for 14. Ville dog valgt en 13" Macbook Air hver eneste gang til det bruket.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #11 Skrevet 8. desember 2018 1 time siden, Sheltay Retrac skrev: Skjerm- og tastaturstørrelse. En 14" er ikke så stor å ta med seg, men såå mye bedre å jobbe med. Det er vel så vidt jeg vet mye bedre utvalg i 14" også, og flere tilbud. Ok, takk! Jeg har vel egentlig funnet en PC jeg liker godt, som er 14 ". Men ble usikker på hva jeg vil syntes om den i lengden med tanke på størrelse. Men dette er jo gode argumenter for å velge den. Anonymkode: a6a2a...562
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #12 Skrevet 8. desember 2018 1 time siden, prt90 skrev: Hvis det står mellom 12 og 14 ville jeg gått for 14. Ville dog valgt en 13" Macbook Air hver eneste gang til det bruket. Takk! Det blir nok PC fremfor Mac, på grunn av folk i familien min som kan PC og ikke Apple-produkter, som kan gi meg gratis PC-hjelp (og fordi jeg opplever det best å enten gå all in for Apple-produkter (mobil, Mac og iPad) hvis man først skal ha noe i Apple. Hadde iPhone en stund i tillegg til PC og nettbrett og syntes det var et herk å få de til å kommunisere godt sammen. Ble mye lettere når jeg skaffet meg Android telefon. Og ettersom jeg nå har Android-telefon og -nettbrett så er det best å velge PC). Anonymkode: a6a2a...562
prt90 Skrevet 11. desember 2018 #13 Skrevet 11. desember 2018 På 9.12.2018 den 0.52, AnonymBruker skrev: Ok, takk! Jeg har vel egentlig funnet en PC jeg liker godt, som er 14 ". Men ble usikker på hva jeg vil syntes om den i lengden med tanke på størrelse. Men dette er jo gode argumenter for å velge den. Anonymkode: a6a2a...562 Størrelse er en ting, men det største problemet er ofte vekt. Pass på at den ikke veier for mye. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #14 Skrevet 11. desember 2018 17 timer siden, prt90 skrev: Størrelse er en ting, men det største problemet er ofte vekt. Pass på at den ikke veier for mye. Den jeg har funnet veier 1,5 kg. Anonymkode: a6a2a...562
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå