AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 hvilken budsjettfunksjon bruker du for å holde en god privat økonomi mer oversikteligere? er den brukervennlig? Anonymkode: 4ff00...3f1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 Lager budsjett selv i excel, fungerer topp. Anonymkode: f63dd...f43
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lager budsjett selv i excel, fungerer topp. Anonymkode: f63dd...f43 tar du utskrift? Anonymkode: 4ff00...3f1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 Just now, AnonymBruker said: tar du utskrift? Anonymkode: 4ff00...3f1 Nei, det ser jeg ingen behov for. Anonymkode: f63dd...f43 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det ser jeg ingen behov for. Anonymkode: f63dd...f43 gir ikke det en større verdi og mening at man får det på papir også? Hva er bra med excel, finnes det grafer og diagrammer der? kan du bruke det på app? Finnes det brukervennlige privatbudsjetter på app, som også gir mulighet for å ta utskrift? Anonymkode: 4ff00...3f1
Lull Skrevet 8. desember 2018 #6 Skrevet 8. desember 2018 Jeg bruker også excel, har laget meg både budsjett og regnskap som jeg fører jevnlig. Veldig nyttig.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #7 Skrevet 8. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: gir ikke det en større verdi og mening at man får det på papir også? Hva er bra med excel, finnes det grafer og diagrammer der? kan du bruke det på app? Finnes det brukervennlige privatbudsjetter på app, som også gir mulighet for å ta utskrift? Anonymkode: 4ff00...3f1 Er jo ingen forskjell å se tallene på papir eller skjerm. Men på skjermen kan jeg jo legge inn tallene mine for hver måned og se hvordan jeg ligger an. Trenger ingen utskrift. Grafer og diagrammer finnes i excel, men jeg bruker dem ikke. Lagde en gang et kakediagram for å se visuelt hvor stor hver utgiftspost var, men så ikke egentlig noen nytte i det. Jeg er kun ute etter hvor mye jeg har til overs til sparing, og hvordan jeg klarer meg i forhold til det jeg har planlagt. Anonymkode: f63dd...f43
blåtimen Skrevet 8. desember 2018 #8 Skrevet 8. desember 2018 Jeg bruker Google Keep(en notatapp jeg bruker til det meste) på mobilen i hverdagen for så å føre tallene inn i et regneark på pc'en i slutten av måneden. Har testet flere ulike apper, men syns mitt eget system fungerer best - nettopp fordi det er mitt eget og tilpasset sånn jeg vil ha det. Ser ingen grunn til å printe det ut, lagrer det digitalt i Google Drive.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #9 Skrevet 8. desember 2018 Bruker appen til You Need A Budget og er kjempefornøyd. Har overhodet ikke behov for utskrift. Anonymkode: 6473b...e65
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #10 Skrevet 8. desember 2018 Jeg bruker appen "Wallet", som er gratis. Jeg legger inn budsjettpostene mine, og så fører jeg regnskap etterhvert som jeg betaler ulike regninger / bruker penger på f.eks. mat eller klær. Appen viser meg til enhver tid hvor mye penger jeg f.eks. har igjen på matbudsjettet. På den 1. i hver måned legger jeg inn lønnen min fra forrige måned ("henger" én måned foran, så lønnen i november brukes i desember), og om jeg får andre inntekter i løpet av måneden så kan jeg legge det til i appen som inntekt (alt fra pengegaver til Trumf-utbetalinger). Alt som står i "pluss" på slutten av måneden er det jeg har gått i pluss den måneden, og som da kan overføres til sparing. Anonymkode: c8214...6d5
Ny Bruker Skrevet 8. desember 2018 #11 Skrevet 8. desember 2018 Excel med regnsap. Ikke budsjett. Bruker grafer for visualisering/sammenlikning.
Cata Skrevet 9. desember 2018 #13 Skrevet 9. desember 2018 Ingen. Jeg sjekker nettbanken og ser hvordan tilstanden er der og så justerer jeg forbruket etter situasjonen der.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #15 Skrevet 9. desember 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: hvilken budsjettfunksjon bruker du for å holde en god privat økonomi mer oversikteligere? er den brukervennlig? Anonymkode: 4ff00...3f1 Jada. Funksjonen går ut på å ikke bruke mer enn en får inn i mnd. Funker fjell:-) Anonymkode: 4b492...910
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #16 Skrevet 9. desember 2018 Numbers her (Apple sin excel, også tilgjenglig på iPhone, iPad) . Veldig enkelt og greit, og ikke minst oversiktlig. Har inntektene øverst, så de faste utgiftene som husleie/lån, TV/Internett, strøm forsikringer, SFO osv. Deretter de variabele utgiftene etter størrelse, som bil (bensin, bom, parkering, verksted), daglivhandel (alt for matbutikker, Narvesen, kafé, restaurant). Anonymkode: 88339...485
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå