Gå til innhold

Bruk av forkle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker du forkle når du lager mat/baker? 

Anonymkode: 419b8...e29

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Nei, men det er fordi jeg ikke har kommet så langt at jeg har kjøpt et. Jeg har øynene mine på mummi forkle, å jeg som er en mester i å grise på kjøkkenet trenger virkelig et 😅

Anonymkode: a697c...31e

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg bruker forkle ved matlaging. 

Skrevet

Ja, jeg digger konseptet forkle. Så fort jeg er inne på kjøkkenet tar jeg det på. Ofte spiser jeg middagen med forkleet på, funker supert som smekke for sånne som meg som ikke klarer å spise uten å søle.

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg bruker forkle 🙂

Skrevet

Nei, søler så sjeldent på klærne mine at jeg ikke ser behovet. Syns konseptet er koselig da, bare lite vits å bruke det om man ikke søler :tongue:

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, blåtimen said:

Nei, søler så sjeldent på klærne mine at jeg ikke ser behovet. Syns konseptet er koselig da, bare lite vits å bruke det om man ikke søler :tongue:

Hovedpoenget med forkle er ikke å beskytte klær fra maten, men å beskytte maten fra alle bakterier og annet som er på klærne. 

Anonymkode: 601e7...94b

Gjest Lexie Grey
Skrevet
42 minutter siden, tånegla skrev:

Ja, jeg digger konseptet forkle. Så fort jeg er inne på kjøkkenet tar jeg det på. Ofte spiser jeg middagen med forkleet på, funker supert som smekke for sånne som meg som ikke klarer å spise uten å søle.

Samme her :fnise: En slik klønete ulykkesfugl som meg har sølt vanskelige flekker flere ganger på en splitter ny genser, så forkleet brukes både ved middagslaging, spising og oppvask. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Hovedpoenget med forkle er ikke å beskytte klær fra maten, men å beskytte maten fra alle bakterier og annet som er på klærne. 

Hvis du sier det, så :roll:

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du forkle når du lager mat/baker? 

Anonymkode: 419b8...e29

Avhenger av hvilke klær jeg har på ved matlagning ol.

Anonymkode: 45f08...e78

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nei 

Anonymkode: a697c...31e

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hva jeg lager. Er det julebakst så ja! Både koselig og praktisk. Det samme dersom jeg lager store porsjoner med "komplisert" mat.

Bruker ikke forkle når jeg lager fredagswoken min som tar 20 min. 

Anonymkode: e143d...cdf

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvis jeg husker det. Det skjer så fort at litt fett spruter fra panna når jeg skal steke noe, eller at tomatsausen spruter eller noe annet som setter flekker. Når jeg baker er det fort at melet støver litt, og vips er hele genseren full av mel og må vaskes. Det sparer derfor klærne fra mye vask og slitasje om jeg husker forkle.

Anonymkode: 51a54...f9f

Skrevet

Nei, jeg bruker ikke forkle da jeg ikke eier det, men har kjøpt leilighet som jeg snart flytter inn i, og da skal jeg skaffe meg forkle! Gleder meg til å lage masse mat og bake 😀

Anonymkode: 5d8fb...ce3

Annonse
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder kanskje for engangsforklær i tynn plast som brukes ved storkjøkken og annen matproduksjon for salg etc, men forklærne man bruker hjemme på sitt eget kjøkken er nok først og fremst for å beskytte klærne fra matsøl. 

Jeg bruker forkle nesten bare når jeg lager mat med pentøyet på, dvs. ved litt større anledninger. :) 

Anonymkode: 9fc57...fc2

Skrevet

Nei, men så søler jeg heller ikke så ofte på meg når jeg lager mat. Kunne kanskje vært en ide når jeg baker da, for melstøv har det med å havne alle veier. 

Skrevet

Ja, om jeg lager noe som spruter mye, bruker mye mel, eller om jeg har på noe jeg ikke vil risikere å skitne ut.

Vanligvis bytter jeg klær etter jobb og de er ikke så nøye om får en sprut.

Det er altså meg selv jeg beskytter ikke maten, ref. kommentaren over.

Skrevet

Jepp, når jeg baker og av og til ved matlaging 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...