AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 Jeg fyller opp vasken ca 2-3 cm, men hvor lenge skal plantene stå der? Er dette bra nok om jeg gjør dette ukentlig, eller bør jeg tilsette noe i vannet? Anonymkode: fea54...3ce
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fyller opp vasken ca 2-3 cm, men hvor lenge skal plantene stå der? Er dette bra nok om jeg gjør dette ukentlig, eller bør jeg tilsette noe i vannet? Anonymkode: fea54...3ce Det spørs hva slags planter du har da, grønne eller blomstrende?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Jeg har tre planter. 1. ville dødd av tørke om jeg om jeg gjorde det en halvtime en gang i uka. 2. ville dødd av overvanning om jeg gjorde det en halvtime en gang i uka 3. ville vært fornøyd. Anonymkode: b607a...829 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 Du må jo se an plantene. Noen skal omtrent tørke helt ut før de får mer vann, andre skal ha konstant fuktig jord. Anonymkode: 447aa...81b 2
Gjest Monsieur Beau Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 Jo mindre potter de har jo fortere tørker de ut i stuen din. En grei regel er at du skal stikke en finger ned i jorden og kjenne at det er sånn passe fuktig. I tillegg ser du på planten og tar på den - da vil du bli kjent med om den er sunn og frisk - får nye blader osv. Husk at det fleste stueplanter dør av for mye vann - ikke for lite - det er slik hagesentrene tjener pengene sine. Gjør du som nevnt over vil du lære deg hvor ofte du trenger å vanne. Det er som oftest greit å la de trekke i litt vann i vasken. Det er jo ofte slik de får vann i naturen, gjennom røttene sine som er nede i jorden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå