AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 Vet ikke hvor jeg skulle legge dette men men... Jeg er veldig opptatt av dyrevelferd. Jeg kjøper feks ikke pels, dun, kjøtt, kosmetikk som tester på dyr osv... Dette er noe jeg liker å snakke om, men jeg snakker ikke ofte om det fordi jeg ikke vil virke masete. Men når jeg først snakker om det. Så får jeg veldig ofte frekke kommentarer tilbake. Virker som mange ikke respekterer meg. Jeg vet at det sikkert også finnes vegetarianere/veganere som kaller kjøttetere mordere osv... dette er overhode ikke noe hadde sagt. Når jeg snakker om dyrevelferd så informerer jeg heller om hva som skjer med dyrene. Og hvordan jeg feks kan få i meg alle næringstoffene i kjøttet uten å spise kjøtt. Jeg skulle bare ønske at folk kan lære seg å diskutere og snakke til andre på en skikkelig måte. Respekt er noe jeg mener alle burde ha for hverandre. Anonymkode: 0b2c1...59e 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 Jeg tror nok mange har fått «meat is murder» osv langt opp i halsen å dermed er det veldig lett å koble vegetarianere til denne typen mennesker som skriker og bråker om at vi som spiser kjøtt er så grusomme og det som er. Jeg har flere venner som er vegetarianere/veganere, å vi kan fint snakke om slike temaer uten at noen blir useriøse. Jeg tror det enkleste er å bare la være å diskutere med de som blir useriøse, man kommer ingen vei med slike mennesker uansett. Anonymkode: 3449d...57d 22
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Jeg hadde respekt for veganere før. Etterhvert har det vist seg at de er utrolig kunnskapdløse, og at de bare søker informasjon som støtter deres eget syn. Ergo får de ikke sett hele bildet. Jeg gidder ikke å høre mer på idiotien. Hvis de en dag dukker opp med kunnskap skal jeg heller høre på de. Anonymkode: 55479...de4 22
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 Når man belærer andre, blir kommentarene veldig ofte frekke. Helt greit å være veganer, men man trenger faktisk ikke si noe mer enn det. Spør folk, svarer man på det de spør om, ikke alt annet. Er vegetarianer, og har enda ikke fått noen frekke svar når jeg nevner det. Anonymkode: 941e1...4e2 26
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 Jeg har respekt for vegetarianere, men ikke for veganere. Vi har i absolutt alle år tatt i brun det vi får fra dyrene, som ull, melk og lignende. Sauen har det mye bedre (dyrevelferd) om den får slippe ulla om sommeren, og det er jo noe vi kan bruke til annet. Kun er kanskje blitt til en melkemaskin, men den gang da i tida hadde vi fortsatt kyr, geiter og fikk melk fra dem som vi fint kunne bruke til å drikke eller i mat. Og alt lignende. Jada kjøttet vel og spist, men jeg kan skjønne de som tar avstand fra å spise kjøtt, men ikke dem som ikke spiser noe som helst, ikke drikker noe som helst ikke kan kle seg i ull. Ja det er en forskjell der. For med veganere skriker jeg bare innvendig «why!!!!» 😵 Anonymkode: bc00d...cb0 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #6 Skrevet 8. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde respekt for veganere før. Etterhvert har det vist seg at de er utrolig kunnskapdløse, og at de bare søker informasjon som støtter deres eget syn. Ergo får de ikke sett hele bildet. Jeg gidder ikke å høre mer på idiotien. Hvis de en dag dukker opp med kunnskap skal jeg heller høre på de. Anonymkode: 55479...de4 Snakker om å legge alle under en kam. Stopp med den generaliseringen. Ikke bare ugreit. Det er motbydelig! Anonymkode: b32b5...572 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #7 Skrevet 8. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har respekt for vegetarianere, men ikke for veganere. Vi har i absolutt alle år tatt i brun det vi får fra dyrene, som ull, melk og lignende. Sauen har det mye bedre (dyrevelferd) om den får slippe ulla om sommeren, og det er jo noe vi kan bruke til annet. Kun er kanskje blitt til en melkemaskin, men den gang da i tida hadde vi fortsatt kyr, geiter og fikk melk fra dem som vi fint kunne bruke til å drikke eller i mat. Og alt lignende. Jada kjøttet vel og spist, men jeg kan skjønne de som tar avstand fra å spise kjøtt, men ikke dem som ikke spiser noe som helst, ikke drikker noe som helst ikke kan kle seg i ull. Ja det er en forskjell der. For med veganere skriker jeg bare innvendig «why!!!!» 😵 Anonymkode: bc00d...cb0 Du har ikke respekt for veganer, hva har dem gjort deg? Makan for en tråd, kjenner jeg blir lei meg! Anonymkode: b32b5...572 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #8 Skrevet 8. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snakker om å legge alle under en kam. Stopp med den generaliseringen. Ikke bare ugreit. Det er motbydelig! Anonymkode: b32b5...572 Det kan du gjerne mene, men alle mennesker danner seg erfaringer. Anonymkode: 55479...de4 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #9 Skrevet 8. desember 2018 Tror folk hadde hatt godt av å leve som i gamledager, dvs å se slakting fra de var små. Barn tåler fint å se en død elg eller gris, for ikke snakke om å kunne spise den uten å føle at grisens rettigheter er krenket. Anonymkode: 06b0c...255 5
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 8. desember 2018 #10 Skrevet 8. desember 2018 Synes også det er en uting å ikke respektere andres valg. Jeg har ei god venninne som er vegetarianer, og vi kan ha riktige interessante samtaler. Hun har lest seg opp mye mer enn meg når det kommer til hva man kan tilberede av mat som ikke inneholder kjøtt. Reflektert jente!
Katten.2.0 Skrevet 8. desember 2018 #11 Skrevet 8. desember 2018 Jeg har ikke tålmodighet til noen som misjonerer noe som helst. 17
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #12 Skrevet 8. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan du gjerne mene, men alle mennesker danner seg erfaringer. Anonymkode: 55479...de4 Herregud. Så den personen som er veganer du har møtt skal da representere alle oss andre som er veganere da? Skal en norsk person representere alle norske f.eks. Makan til tøv Anonymkode: b32b5...572 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #13 Skrevet 8. desember 2018 Erfaringen er at veganere er helt hjernevasket. Hvordan skulle dere vel overlevd i villmarken? Anonymkode: 06b0c...255 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #14 Skrevet 8. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud. Så den personen som er veganer du har møtt skal da representere alle oss andre som er veganere da? Skal en norsk person representere alle norske f.eks. Makan til tøv Anonymkode: b32b5...572 Tror jeg har diskutert veganisme med samtlige veganere her inne. Har også hørt en god del forkynne uoppfordret IRL. Du reagerer fordi du føler deg truffet. Jeg respekterer de selvsagt som mennesker, men ikke som veganere. Anonymkode: 55479...de4 11
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #15 Skrevet 8. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror jeg har diskutert veganisme med samtlige veganere her inne. Har også hørt en god del forkynne uoppfordret IRL. Du reagerer fordi du føler deg truffet. Jeg respekterer de selvsagt som mennesker, men ikke som veganere. Anonymkode: 55479...de4 Føler meg ikke truffet i det heletatt. Jeg bare vil ikke assosieres med de type veganere du snakker om som er ekstreme og kaller dere som spiser kjøtt mordere, og ikke har respekt for andre seg selv. Selv er jeg veganer, men holder det for meg selv Anonymkode: b32b5...572 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #16 Skrevet 8. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Føler meg ikke truffet i det heletatt. Jeg bare vil ikke assosieres med de type veganere du snakker om som er ekstreme og kaller dere som spiser kjøtt mordere, og ikke har respekt for andre seg selv. Selv er jeg veganer, men holder det for meg selv Anonymkode: b32b5...572 Da får du ta det opp med resten av veganerene. Denne graven har dere klart å grave på egenhånd. Anonymkode: 55479...de4 11
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #17 Skrevet 8. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da får du ta det opp med resten av veganerene. Denne graven har dere klart å grave på egenhånd. Anonymkode: 55479...de4 Herregud skjerp deg! Anonymkode: b32b5...572 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #18 Skrevet 8. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud skjerp deg! Anonymkode: b32b5...572 Elsker at du bare bekrefter poenget mitt. Fortsett slik! Anonymkode: 55479...de4 14
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #19 Skrevet 8. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Elsker at du bare bekrefter poenget mitt. Fortsett slik! Anonymkode: 55479...de4 Troll Anonymkode: b32b5...572 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #20 Skrevet 8. desember 2018 Jeg respekterer både vegetarianere og veganere. Det skulle bare mangle, alle må få gjøre sine valg. Men jeg reagerer på at du savner respekt og ikke tenker på hvor respektløst veganere oppfører seg overfor folk som spiser kjøtt og er altetende. ! Har du virkelig ikke tenkt over dette? Synes det er rart, blir alltid møtt med nedlatende holdninger fra veganere særlig. De gir klart uttrykk for at de føler seg hevet over oss andre både helsemessig og miljømessig. Vi altetere savner også respekt, skjønner du. Anonymkode: 55679...568 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå