Gå til innhold

Hvor mye koster Shirehester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fin form med god stamtavle osv.

Og hvor mye koster det å ha de? De eter vel proporsjonalt med sin størrelse vil jeg tro.

Noen som har erfaring med de og hvordan de er som ridehester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 3 stk

Pris er fra 70.000 kr for 2 åring. Kan ikke ris inn før 5 års alder
Spiser ca 22 kg høy i døgnet, eller en rundball per døgn på alle tre (de går på fri tilgang) Som er viktig mtp fordøyelsen og fare for kolikk og tarmslyng pga størrelsen. Bruker STORE sko, og må skos hver 6 uke (hvis de ikke går barfot, som mine) Bruker kvalifisert barfottrimmer hver 7 uke. (1300,- per hest)

Mine går på utegang, så LITT billigere mtp strøm. Bruker thermobar for å holde vannet lunkent og hindre kolikk på vinterstid.

Vil estimere 1 shire med innkjøp 80-90.000,- + fòr + skoing + veterinær = 

Skoing/barfottrimmer i året: 7800,-
Rundball 32.000 per år
Veterinær ved vaksiner, vanlige greier: 2500
Forsikring: 7000 per år

Pluss utstyr etc etc etc. Er dyrt

Anonymkode: 735cf...509

• Liker 2
Skrevet

Jøss, det var litt av noen priser. Men de er fascinerende pga. størrelsen synes jeg. Hvordan er det å ri på dem? Er de rolige? Blir de fort slitne?

Skrevet
4 hours ago, dr_zhivago said:

Jøss, det var litt av noen priser. Men de er fascinerende pga. størrelsen synes jeg. Hvordan er det å ri på dem? Er de rolige? Blir de fort slitne?

Jepp, de er dyre i drift. Men kjøper kun kvalitetsmat til dem. Ikke noe H5-kvalitet.

De har store bevegelser, løper utrolig fort pga lange steg. Bedagelige hester, men er som andre dyr uforutsigbare. Min 4-åring er mer forsiktig enn den på 12 år. 

Anonymkode: 735cf...509

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...