AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 Hei. Jeg jobber i dag som helsefagarbeider på et sykehjem ved siden av sykepleierstudiet. De har nå søkt etter sykepleierstudenter, og jeg har søkt på denne stillingen. De følger opp sykepleierstudenter i denne stillingen ekstra godt, og lar dem få "ekstra" frihet ved å kunne dosere, gjøre prosedyrer osv på egenhånd. Man får også fordeler som garantert jobb i ferier og minst 50% stilling etter endt studie. Blir som en type rekrutteringsstilling uten at det på papiret heter det. Stillingen er egentlig på 15-20%, men sjefen sier at jeg kan fortsette i min stillingsprosent (27%) dersom jeg får jobben Jeg skal på intervju på tirsdag, og vet at to av spørsmålene jeg får er: Hvorfor skal vi ansette deg i denne stillingen? Hvorfor ønsker du å tre over i denne stillingen, når du allerede har 27% stilling hos oss? Dette er to spørsmål jeg syns er vanskelig å svare på.. Noen som har tips til hva jeg kan svare? Anonymkode: 891c4...c47
Gjest Katteelskeren Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 Hvorfor skal vi ansette deg i denne stillingen: - Du har erfaring - Brukerne kjenner til deg - Du er kvalifisert mtp utdannelsen Hvorfor ønsker du å tre over i den nye stillingen, når du allerede har 27% hos oss? - Du liker tanken på ekstra «frihet» ved å kunne dosere og fast 50% etter studiet. Blir mer relevant erfaring mtp studiet. - Du trives og vil derfor gripe alle mulighetene du får for å utvikle deg deg selv Håper dette hjelper litt? 😊
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Nr 2 har du jo alt svart på i HI, ervel grunner gode nok? Nr 1, fordi jeg kjenner arbeidsplassen og rutinene godt Anonymkode: cb638...87a
Ullvott Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 Du har svart på det selv i innlegget ditt på spørsmål nr 2: du ønsker stillingen fordi du er sykepleierstudent, og de utlyste stillingene er spesielt tilpasset studenter. Du får ekstra faglig oppfølging og derfor flere relevante oppgaver, samt at du er garantert en viss stillingsprosent etter endt studium. De fordelene er verdt ganske mye. Hvis de spør direkte hvordan du ser på å gå ned 7%, er det sikkert gode svar på det også. Kanskje du kan svare at du er fleksibel og har mulighet til å ta på deg ekstravakter e.l. Til det første spørsmålet: du er kjent på arbeidsplassen, kjenner rutinene og miljøet, og både ansatte og brukere kjenner deg.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 Siden du jobber der fra før, bruker de mindre ressurser for å gjøre deg kjent med arbeidsplassen f.eks. Du kjenner jo til reglene. Anonymkode: 1b9d4...5b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå