Gå til innhold

Pukka julekalender, hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt så mange som elsker Pukka te, men har ikke drukket noe særlig av det selv. Som teelsker gikk jeg derfor til innkjøp av julekalenderen deres, og gledet meg til å smake meg gjennom sortimentet. Så langt må jeg si det har vært kjempeskuff! Det er jo forferdelige kombinasjoner av smaker, med syntetisk bismak. Jeg har fulgt instruksjonen om bryggelengde for de ulike teene, og drukket hele koppen med ett par unntak, men fysj dette har vært et dårlig møte med det som oppleves som et oppskrytt merke. Hva syns dere andre? Er der fornøyd? Hvilke tetyper er det egentlig dere liker derifra? 

Anonymkode: 6412c...b98

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Fikk den i gave av mamma. Har smakt på alle fram til den 5., men nå har jeg gitt opp. Tar den med til te-elskerne på jobb i stedet, så får i alle fall noen kose seg med den😂

Anonymkode: d5a61...49c

Skrevet

Jeg er også skuffet. Har likt all pukka te jeg har smakt før, men dette er virkelig smakløst. Altså nesten ikke smak i. Omtrent som de har brukt gamle teposer som har mistet sin futt av elde. 

Skrevet

Jeg liker kun en type Pukka-te. Jeg tror Pukka er mer oppskrytt en det fortjener. 

Skrevet

Syntes Clipper er bedre te

Anonymkode: 7c6ca...b4e

• Liker 3
Skrevet

Jeg har bare drukket nr 1 - 4 ennå. Ikke fordi jeg ikke liker dem, men fordi jeg hadde en jobbreise. Skal starte igjen nå. Jeg har drukket en del Pukka-te fra før også, og jeg liker dem. Jeg likte i alle fall de fire første i kalenderen, og ingen av dem hadde kunstig bismak, men man må være glad i urte- og kryddersmaker. Selv er jeg ikke så glad i kanel, så jeg er litt i tvil på de teslagene som har kanel i seg.

Men altså: jeg kjenner mange som ikke kan fordra Pukka-te selv om de generelt er glade i te. 

Skrevet

Pukka har de beste Lakris og mynteteene, resten er så som så, men jeg liker kalenderen.

Anonymkode: bd8da...d9f

Skrevet

Jeg har aldri forstått hvorfor folk liker pukka-te. Jeg har testet flere ulike varianter, men jeg syns alle har en slags karakteristisk, ekkel bismak jeg bare har kjent hos pukka. 

Anonymkode: 26b86...d00

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri forstått hvorfor folk liker pukka-te. Jeg har testet flere ulike varianter, men jeg syns alle har en slags karakteristisk, ekkel bismak jeg bare har kjent hos pukka. 

Anonymkode: 26b86...d00

Helt enig, tipper det er fordi det er inn og de koster litt.

Anonymkode: 873a1...4df

Skrevet

Syns definitivt Pukkate er oppskrytt. Har ikke funnet én type fra de jeg syns var verdt en kopp nr to. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, godt å høre at jeg ikke er alene om å synes dette var oppskrytt. Tok det opp på et vennejulebord i går, og ingen der vr begeistret for Pukka heller, så da er det vel en opphauset moteting. 

Anonymkode: 6412c...b98

Skrevet

Jeg elsker te, og drikker flere kopper om dagen. Jeg må ha svart te om morgenen, og gjerne i løpet av arbeidsdagen, i tillegg drikker jeg gjerne god grønn eller hvit te om ettermiddagen, og kanskje en kopp urtete om kvelden. 

For min del er problemet med Pukka at det ikke er te. De har noen med svart te, men selv der er halvparten urter. De grønne er heller ikke helt riktige for meg, for der foretrekker jeg japansk eller kinesisk te uten for mye tilsetninger. Jeg drikker te fordi jeg liker te, og dermed blir Pukka gjerne litt feil. 

Likevel synes jeg det kan være godt med en kopp "te" fra Pukka om kvelden, som en varm drikke med litt krydret smak. De har større utvalg enn f.eks Clipper, noe som passer meg som liker variasjon. Når jeg er på besøk hos folk som ikke drikker te vil jeg også heller ha en kopp fersk "te" fra Pukka enn en flere år gammel billig posete. 

Pukka tror jeg passer mest for de som ikke liker te, men likevel liker å drikke noe varmt med litt smak. I tillegg til slike som meg som må ha noe varmt å drikke, men ikke får sove om man drikker ekte te om kvelden.

Siden jeg drikker litt fra Pukka vurderte jeg kalenderen, men etter en titt på prisen og innholdet kom jeg fram til at det ikke var min greie. I stedet kjøpte jeg te-kalender fra Søstrene Greene, noe som har vist seg å passe mye bedre. Der er det masse god te i løsvekt, stort sett svart.

Anonymkode: cc56a...da7

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke prøvd kalenderen, men jeg har prøvd 4-5 ulike smaker tidligere, og synes rett og slett de smaker grusomt! Til og med mannen som elsker julete og alt mulig sånt synes de smaker forferdelig. Oppskrytt og dyrt.

Skrevet

Jeg er veldig glad i te, og har drukket endel Pukka-te jeg liker. Synes ikke de er så fæle, men klarer heller ikke kanel og søte ting. Alle er jo selvsagt ikke like gode, men liker det fleste jeg har smakt. Jeg har ikke søtning i min te da, men gjerne en skvett sitron om jeg har. Eller drikker jeg den plain bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...