AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 Hei, jeg skal slutte å amme og har i natt for første gang ikke ammet. Vanligvis ammes barnet litt etter bhg også når barnet skal legges. Ila natten kan vi stå opp alt fra 1 til 4 ganger for å amme. Så egentlig ammer vi kun på natt, og kanskje som kos på dagtid. men nå er det stopp, kroppen min tåler ikke å amme lenger, jeg føler meg slapp og må få opp energilagrene mine. så her sitter jeg etter en natt uten amming, føler ikke noe brystspreng, men puppene er store og harde. Ikke noe vondt egentlig heller. Men hvordan slutter man egentlig? Har hatt på meg stram BH, men er det ikke risiko for brystbetennelse? Hva er forskjell på kulene jeg kjenner på brystet nå vs kulene som er med på å lage brystbetennelse? sen ene puppen har mer melk enn den a der, vil disse da få disse størrelsene etter slutt? Hva skjer med melken som er i brystene nå? er redd brystbetennelse og vet egentlig ikke hvordan man slutter å produsere melk... noen som har noen gode råd å gi og kanskje vet mer om ammeslutt enn det som står på nett om «gradvis» og «stram bh» Anonymkode: ed08a...4b1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 Produksjonen går ikke ned over natten, det går gradvis. Er de veldig fulle av melk, så bare håndmelk eller pump (veldig kort) det verste vekk. Etterhvert blir det mindre og mindre melk. Men er de sprengfulle bør du få noe ut uten å tømme de. Jeg kunne fortsatt klemme ut litt melk 2 år etter ammeslutt 😅 men hadde selvsagt ikke noe spreng eller slikt lenger. Det går seg til! Anonymkode: 3f76e...f2e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Det beste når man slutter å amme er vel å binde opp brystene/bruke stram bh? Det sa de til meg på sykehuset. Anonymkode: 615c3...1e0
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det beste når man slutter å amme er vel å binde opp brystene/bruke stram bh? Det sa de til meg på sykehuset. Anonymkode: 615c3...1e0 Det har jeg nå gjort, men er ikke det å gjøre vondt verre mtp. tette igjen melkeganger og brystbetennelse? Anonymkode: ed08a...4b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå