Gå til innhold

Franske makroner. Trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når dere lager makroner og har fylt opp stekebrettene, men det fortsatt er igjen røre. Hva gjør dere? Sprøyter dere ut resten av røren ut på bakepapir på benken og lar de tørke der, eller lar dere bare røren være i sprøyteposen til dere har et ledig stekebrett?

har dere forresten andre smarte tips eller hemmelige triks når dere lager makroner? :) 

Endret av blomaden
Skrevet (endret)

Sprøyter ut på bakepapir og lar det stå på benken til jeg får et ledig stekebrett.

Anbefaler å bruke bakepapir med ferdig opptegnede rundinger 🙂

20171124_170958.jpg

Endret av Siv85
Bilde
Skrevet

For all del ikke bruk sånn silikonmatte 😖

Anonymkode: 00bde...3dc

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

For all del ikke bruk sånn silikonmatte 😖

Jeg har brukt det og bare det, det fungerte fint

Skrevet
16 timer siden, Chicci skrev:

Jeg har brukt det og bare det, det fungerte fint

Hvordan klarte du å få løs de ferdigstekte makronskallene da uten at de ble ødelagt? 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarte du å få løs de ferdigstekte makronskallene da uten at de ble ødelagt? 

Var ingen problem egentlig, jeg laget de en gang, og de ble helt nydelige. Etter det har jeg både sett bakerprogrammer osv, og lest at folk sliter, så har egentlig ikke turt å prøve på nytt. Fått litt prestasjonsangst egentlig. Tror jeg løsnet de etter de var kalde. Har ei bok jeg henta oppskriftene fra :)

Skrevet
2 timer siden, Chicci skrev:

Var ingen problem egentlig, jeg laget de en gang, og de ble helt nydelige. Etter det har jeg både sett bakerprogrammer osv, og lest at folk sliter, så har egentlig ikke turt å prøve på nytt. Fått litt prestasjonsangst egentlig. Tror jeg løsnet de etter de var kalde. Har ei bok jeg henta oppskriftene fra :)

Da var du heldig hvertfall 😊 Min erfaring er at hvis man bruker silikonmatte så henger de fast og går i stykker når man prøver å ta dem av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...