AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 Jeg har nylig fått ny leieboer i sokkelen min. Leieboeren har barn. Jeg og mitt yngste barn har en tradisjon med å bake tidlig om morgenen i helgene, slik at resten av familien får nybakt til frokost. Ikke hver helg og ikke hver dag i helgen, men ganske ofte. Spørsmålet nå er hvor tidlig om morgenen vi kan bake? Tidligere har vi bakt allerede 06:00, mitt barn er morgenfugl. Det skjønner jeg jo selvsagt ikke går. Men å starte klokka 10 kanskje? Er det ok? Vi bruker kjøkkenmaskin som bråker, og kjøkkenet ligger rett over det ene soverommet i sokkelen. Dermed er det viktig å ta hensyn. Anonymkode: 453d4...0a5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 Etter 9 er ok Anonymkode: 8511c...7d7
Absol Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Som et tips... sett kald deig kvelden før 😊 sitter akkurat nå og spiser nybakte rundstykker som jeg rørte sammen i går kveld. Bruker kald væske, setter deigen i kjøleskapet. Triller ut neste morgen og setter varmt til heving 😊 4
Gjest loveli Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 Flytt maskinen til et sted langt unna soverommet til leieboer, sett maskinen på noe som demper støyen under bena og kjør igang når du vil.
Gjest loveli Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 1 minutt siden, Absol skrev: Som et tips... sett kald deig kvelden før 😊 sitter akkurat nå og spiser nybakte rundstykker som jeg rørte sammen i går kveld. Bruker kald væske, setter deigen i kjøleskapet. Triller ut neste morgen og setter varmt til heving 😊 Dette var et enda bedre tips! Glutenet i deigen kommer visst også bedre frem med denne metoden har jeg hørt, da det får tid på seg.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #6 Skrevet 8. desember 2018 Gode gud for en grei nabo du er! Snakk med leieboeren, kan jo hende de er oppe tidlig også. Anonymkode: c2aca...1c4 1
Absol Skrevet 8. desember 2018 #7 Skrevet 8. desember 2018 7 minutter siden, loveli skrev: Dette var et enda bedre tips! Glutenet i deigen kommer visst også bedre frem med denne metoden har jeg hørt, da det får tid på seg. De var deilige 😊
Gjest loveli Skrevet 8. desember 2018 #8 Skrevet 8. desember 2018 1 minutt siden, Absol skrev: De var deilige 😊 Kan jeg tenke meg! 😄
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #9 Skrevet 8. desember 2018 Kunne ikke dere satt lyddemper mellom etasjene? Her hos oss så hører vi ikke hverandre i det hele tatt. De har to små, hvor en er kolikkbarn. Den første tiden fikk jeg SMS fra leietaker hver dag som beklaget. Jeg måtte tilslutt demonstrere for dem hvor effektivt lyddemperen var, for å gjøre moren mindre stresset😊 Jeg er nattemenneske og har musikken på full guff uten å ha dårlig samvittighet. Anonymkode: 95992...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #10 Skrevet 8. desember 2018 Så heldig leieboeren din er! Jeg bor i et hus med mange enheter og leiligheter, naboen oppe er ganske irriterende, går med sko på parkettgulv og det høres ned til meg. Bråker og står på til 2-3 om natten. Gleder meg til å flytte..... Anonymkode: 86e43...df4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #11 Skrevet 8. desember 2018 Takk for mange tips 😊 Jeg kunne satt deigen kvelden før, men det er liksom noe med den kosen på kjøkkenbenken som er halve moroa. Min yngste er fortsatt så liten at han sitter på benken, og han elsker å bake 😊 Jeg ventet til 10 i dag, så nå er deigen til heving. Jeg synes det er viktig å ta hensyn til naboene, jeg hadde blitt gæren av å bli vekket av en kjøkkenmaskin selv 😳 Vi har lydisolert såklart, med lydbøyler og dobbel gips og alt det der, men en kjøkkenmaskin kan vekke døde altså. Skal snakke med leieboer ved en passende anledning, det kan jo hende at hun også har morgenfugler. Anonymkode: 453d4...0a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå