AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 Ved 6 timers skriftlig eksamen på høgskole; skriver man for hånd eller på PC/Mac? Anonymkode: 97d52...be5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 Vi må skrive for hånd. Anonymkode: 9f9c8...0a3 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Det varierer fra skole til skole. Det skal stå på emnesiden din. Anonymkode: 0c9df...4b4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi må skrive for hånd. Anonymkode: 9f9c8...0a3 Tror ikke jeg klarer å skrive så lenge for hånd lenger🙄 Anonymkode: 97d52...be5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det varierer fra skole til skole. Det skal stå på emnesiden din. Anonymkode: 0c9df...4b4 Har sjekket, men det står ikke. Får ringe på mandag og høre. Anonymkode: 97d52...be5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #6 Skrevet 8. desember 2018 Vi skrev for hånd. Var kun innleveringseksamener som ble skrevet på data, og da er et et styr uten like for alt skal se ut på punktumet slik skolen bestemmer. Anonymkode: 15eb9...85e
heipådegsann Skrevet 8. desember 2018 #7 Skrevet 8. desember 2018 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke jeg klarer å skrive så lenge for hånd lenger🙄 Anonymkode: 97d52...be5 Vi skriver i utgangspunktet også for hånd ved universitetet mitt. Men jeg har ei venn som pleier å få tilrettelegging til å skrive på PC på grunn av smerter i skuldra. Han sitter på et eget rom for de som trenger tilrettelegging og der sitter det flere som får skrive med pc, noen som får hev/senk-pult, noen som må ta ammepauser og derfor har utvidet eksamenstid osv. Hvis du har et såpass stort problem med å skrive for hånd at du kan få legeattest på det vil jeg tro de har mulighet for tilrettelegging også der du går Endret 8. desember 2018 av heipådegsann
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #8 Skrevet 8. desember 2018 Varierer fra skole til skole og fra fag til fag. De fagene jeg tar har digital eksamen, men andre fag ved samme utdanningsinstitusjon er håndskrift på papir. Papireksamenene er som regel hvis det er mye formler og utregninger. Må skrive i Inspera, og man bruker noe som heter Safe Exam Browser, som gjør at absolutt alt annet på maskinen er låst. Anonymkode: 932d4...85d 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #9 Skrevet 8. desember 2018 3 timer siden, heipådegsann skrev: Vi skriver i utgangspunktet også for hånd ved universitetet mitt. Men jeg har ei venn som pleier å få tilrettelegging til å skrive på PC på grunn av smerter i skuldra. Han sitter på et eget rom for de som trenger tilrettelegging og der sitter det flere som får skrive med pc, noen som får hev/senk-pult, noen som må ta ammepauser og derfor har utvidet eksamenstid osv. Hvis du har et såpass stort problem med å skrive for hånd at du kan få legeattest på det vil jeg tro de har mulighet for tilrettelegging også der du går På mitt universitet (NTNU), må man søke innen 15. September (Høst) og 15. Februar (Vår) for å få innvilget tilrettelegging - og da må man ha en kronisk sykdom, funksjonsnedsettelse eller skade. Det hjelper ikke med legeattest, kanskje hvis du har brukket hånda elns. Anonymkode: 67ab9...47d
heipådegsann Skrevet 8. desember 2018 #10 Skrevet 8. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: På mitt universitet (NTNU), må man søke innen 15. September (Høst) og 15. Februar (Vår) for å få innvilget tilrettelegging - og da må man ha en kronisk sykdom, funksjonsnedsettelse eller skade. Det hjelper ikke med legeattest, kanskje hvis du har brukket hånda elns. Anonymkode: 67ab9...47d Ja sånn er hovedregelen hos oss også, glemte det. Da kan det hende det er for sent TS, ihvertfall hvis det ikke er en plage som har oppstått nylig. Men for sikkerhets skyld kan du jo ringe eksamenskontoret å høre.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #11 Skrevet 8. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: På mitt universitet (NTNU), må man søke innen 15. September (Høst) og 15. Februar (Vår) for å få innvilget tilrettelegging - og da må man ha en kronisk sykdom, funksjonsnedsettelse eller skade. Det hjelper ikke med legeattest, kanskje hvis du har brukket hånda elns. Anonymkode: 67ab9...47d Hovedregelen er 15.09/15.02, men de kan fint behandle søknaden etter dette hvis de har ressurser til det. Hvis det er et nylig oppstått behov stiller også saken seg annerledes. Anonymkode: 8a44a...3a9 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #12 Skrevet 8. desember 2018 Spør på skolen din. Vi skrev for hånd flrste året, men så gikk de heldigvis over til pc. Anonymkode: 5ae4d...56e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #13 Skrevet 8. desember 2018 På OsloMet skriver vi på pc, leverer i Inspera. Anonymkode: 98396...5a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå