AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 Jeg ser ofte i disse kjøp- og salg-gruppene på Facebook at folk etterlyser møbler. Vi eier ikke et eneste nytt møbel selv, så jeg er superfan av gjenbruk, så det er ikke det jeg pirker på! Men nå har det vært noen tilfeller av typen "aleneforelder trenger desperat en sofa", men den må ha den og den størrelsen, fargen, lav pris og enkelte må også kunne leveres den og den datoen. Ser det kommer kommentarer med bilder eller linker til Finn osv, men som regel er det "ikke helt som de hadde tenkt seg" Og da tenker jeg - hvor desperat er man egentlig etter noe, hvis man kan stille så mange krav? Jeg skjønner absolutt at man gjerne vil ha noe man synes er fint og som passer inn, men hvis man plutselig står uten sofa, har det da så mye å si? Det er jo antageligvis bare for en periode, til man kanskje kan finne noe annet? Anonymkode: 4d117...9a4 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 Man kan jo stille så mange krav man vil og så velger sofaeiere om de vil gi bort eller ikke. Anonymkode: cf2a1...03a 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 De har da lyst å få en fin og koselig stue akkurat som alle andre. De kan stille så mange krav de vil. Om de går uten sofa er det vel abre dem selv det går utover Anonymkode: 541b3...24e 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 Mange er rett og slett utakknemlige. Spesielt de som sammenligner seg med naboen f.eks., de har ikke råd, men vil gjerne ha de samme tingene som alle andre likevel. Jeg kan forstå det, men jeg tenker som deg TS at det virker rart... Anonymkode: 795ac...a07 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 Jeg sier jo ikke at de ikke kan stille krav - det kan jo alle gjøre! Det jeg lurer på om det er bedre å eventuelt være uten sofa enn å ta til takke med en som kanskje ikke er like fin som de ønsker? Det er jo flust av "stygge" møbler man kan få gratis hvis man vil, dersom poenget kun er å få et møbel man mangler. Jeg har hatt mye rart selv, som jeg har byttet ut etterhvert som det har passet seg, og hvis jeg plutselig hadde stått uten sofa hadde jeg jo heller takket ja til noe som kanskje ikke var helt min smak for å i hvert fall ha noe. Beggers can't be choosers. Anonymkode: 4d117...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #6 Skrevet 8. desember 2018 Jeg har også tenkt at det er da voldsomt til krav på flere. Tenker som så at det er vel ikke sikkert alle har dårlig råd? Samtidig selges det veldig fine ting rundt om så å legge ut et spesifikt ønske er jo greit nok. Anonymkode: bfac2...ed6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #7 Skrevet 8. desember 2018 Jeg kan godt skjønne at de har spesifikke ønsker og at man ikke har lyst til å ta i mot hva som helst av ræl folk kan være frekke nok til å tilby (ja, jeg har sett mye rart folk skal ha penger for, flekkete gamle ikeasofaer er ikke noe alle ønsker seg). Etter å ha levd i et kaos av bruktmøbler i årevis selv, møbler jeg bare trengte men egentlig ikke likte, så er det noe helt annet å plutselig nå kunne innrede hjemme mitt med møbler jeg faktisk liker! Anonymkode: e4dc6...f98
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #8 Skrevet 8. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sier jo ikke at de ikke kan stille krav - det kan jo alle gjøre! Det jeg lurer på om det er bedre å eventuelt være uten sofa enn å ta til takke med en som kanskje ikke er like fin som de ønsker? Det er jo flust av "stygge" møbler man kan få gratis hvis man vil, dersom poenget kun er å få et møbel man mangler. Jeg har hatt mye rart selv, som jeg har byttet ut etterhvert som det har passet seg, og hvis jeg plutselig hadde stått uten sofa hadde jeg jo heller takket ja til noe som kanskje ikke var helt min smak for å i hvert fall ha noe. Beggers can't be choosers. Anonymkode: 4d117...9a4 Det er jo lett å si at du hadde tatt til takke med hva som helst når du ikke er i den situasjonen. Du har det til og med så bra økonomisk at du kan bytte ut sofa etterhvert som det har passet seg, så dette er jo ganske langt fra den hverdagen du lever. Anonymkode: 541b3...24e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #9 Skrevet 8. desember 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Men nå har det vært noen tilfeller av typen "aleneforelder trenger desperat en sofa", men den må ha den og den størrelsen, fargen, lav pris og enkelte må også kunne leveres den og den datoen. Ser det kommer kommentarer med bilder eller linker til Finn osv, men som regel er det "ikke helt som de hadde tenkt seg" Anonymkode: 4d117...9a4 Dette er jo en typisk dame greie. Det er akkurat hva du her beskriver menn i forhold opplever daglig. Ikke sånn men sånn tiltross for at sånn ville ha vært bedre. Anonymkode: 5a71b...682 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #10 Skrevet 8. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo lett å si at du hadde tatt til takke med hva som helst når du ikke er i den situasjonen. Du har det til og med så bra økonomisk at du kan bytte ut sofa etterhvert som det har passet seg, så dette er jo ganske langt fra den hverdagen du lever. Anonymkode: 541b3...24e Men som jeg også har skrevet, så har jeg ikke et eneste nytt møbel. Og jeg har vært der hvor jeg måtte ta til takke med hva som helst. Forskjellen nå er at jeg har de møblene jeg trenger for øyeblikket, og ønsker jeg å bytte så kan jeg vente til noen gir bort, eller selger billig, noe jeg føler passer inn. Skulle gjerne hatt råd til å kjøpe ny sofa som det passet seg, men der er jeg nok ikke. Anonymkode: 4d117...9a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå