Tuti Skrevet 8. desember 2018 Forfatter #21 Skrevet 8. desember 2018 Akkurat nå, Zoey skrev: Sover han ikke i vogn/vugge/egen seng på dagen heller? han sover i vogn hvis vi går på tur. ellers så holder jeg ham eller bærer i bæresele stor sett hele dagen fordi han vil ikke sove uten meg.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #22 Skrevet 8. desember 2018 Babyer puster kun gjennom nesa, så helt tett er det ikke. Har han feber ? Virker han ellers fornøyd/ som han pleier? Anonymkode: c5458...53b
Frostrose Skrevet 8. desember 2018 #23 Skrevet 8. desember 2018 Du hører om babyen har helt tett nese. Det høres helt grusomt ut. Som gryntingen til en gris. Blir der helt tett, begynner de å puste med munnen, så det er ikke farlig, bare veldig ekkelt for oss rundt.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #24 Skrevet 8. desember 2018 Ikke bruk pute, men hev hele sengen. Bruke bøker eller treklosser. Da får man en hevet seng, samtidig som babyen ligger flatt. Vi slet også med dette på begge. Det vart i mange måneder. Lite å gjøre annet enn å heve sengen. Anonymkode: 6e52a...fec
coralgol Skrevet 8. desember 2018 #25 Skrevet 8. desember 2018 2 timer siden, Tuti skrev: han sover i sengen min så det går ikke ann. rommet er ikke varmt, brukte nesesuger men det hjalp heller ikke. Det kan forklare hans tetthet. Samsoving, madrass mer støv
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #26 Skrevet 8. desember 2018 Hva slags saltvann bruker du? Vi bruker babymist og den har sånn spruting så det kommer skikkelig inn i nesa. Tror det er enklere enn nesedråper f.eks. Også bruker vi nesesuger et par min etterpå. Jeg klarer det ikke, så mannen må gjøre det. Han har sterkere lunger enn meg og får sugd ut mer. Så om du ikke får til, se om mannen får til. Anonymkode: 0457c...a8f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #27 Skrevet 9. desember 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du bekymret for pusten til noen uten å få hjelp på telefon, så tar du babyen med deg og drar på legevakta, du legger bort kvinneguiden og drar! Anonymkode: 16f2c...b68 Det er en tett nese. Ikke ufri luftvei...... Anonymkode: bdee0...e85 5
Tuti Skrevet 10. desember 2018 Forfatter #28 Skrevet 10. desember 2018 På 8.12.2018 den 10.12, AnonymBruker skrev: Ikke bruk pute, men hev hele sengen. Bruke bøker eller treklosser. Da får man en hevet seng, samtidig som babyen ligger flatt. Vi slet også med dette på begge. Det vart i mange måneder. Lite å gjøre annet enn å heve sengen. Anonymkode: 6e52a...fec hvor mye skal man heve sengen? prøver å få ham til å sove i sin egen seng.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #29 Skrevet 10. desember 2018 Hvis du ikke får hevet sengen kan du legge en pute under madrassen. (men den må være like bred som madrassen, slik at han ikke kan trille ned i mot kanten) Anonymkode: ffead...9b7
Gjest Mammalivet Skrevet 10. desember 2018 #30 Skrevet 10. desember 2018 Morsmelk er gull i øynene, men ikke i nesa! Det kan tette seg mye mer. Gjorde dette selv med guttungen, og snørra ble jo tykkere. Gammelt kjærringråd. Kjøpt nesesuger hvis det er snørr. Hvis ikke må du bare forsøke med saltvannsdråper. Ville ha forsøkt å la baby sove høyt med hodet. Hev senga med klosser under bena slik at hele senga får en vinkel. På dagtid er det fint å sove på magen oppover brystet/skuldra di
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #31 Skrevet 10. desember 2018 Vår var lik og Vi hevet hodeenden på sengen og når han var tre måtte han operere bort falske mandler Anonymkode: 8e629...b7f
Tuti Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #32 Skrevet 13. desember 2018 På 8.12.2018 den 10.12, AnonymBruker skrev: Ikke bruk pute, men hev hele sengen. Bruke bøker eller treklosser. Da får man en hevet seng, samtidig som babyen ligger flatt. Vi slet også med dette på begge. Det vart i mange måneder. Lite å gjøre annet enn å heve sengen. Anonymkode: 6e52a...fec nå har han begynt å sove i bedside crib, har hevet sengen (noe fastlegen også anbefalte), men til ingen nytte, han puster fortsatt tungt og våkner opp av at nesen er tett. Holder på å bli gal Har vært både innom legevakten på lørdag og fastlegen på mandag, ingen kunne gjøre noe, så lenge han dier og hsr ikke feber så er det ok ifølge dem.
Tuti Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #33 Skrevet 13. desember 2018 På 10.12.2018 den 22.26, AnonymBruker skrev: Vår var lik og Vi hevet hodeenden på sengen og når han var tre måtte han operere bort falske mandler Anonymkode: 8e629...b7f hjalp det når dere hevet hodeenden av sengen? det gjorde jeg nå men merler ikke noe forskjell
Tuti Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #34 Skrevet 13. desember 2018 På 10.12.2018 den 21.23, Mammalivet skrev: Morsmelk er gull i øynene, men ikke i nesa! Det kan tette seg mye mer. Gjorde dette selv med guttungen, og snørra ble jo tykkere. Gammelt kjærringråd. Kjøpt nesesuger hvis det er snørr. Hvis ikke må du bare forsøke med saltvannsdråper. Ville ha forsøkt å la baby sove høyt med hodet. Hev senga med klosser under bena slik at hele senga får en vinkel. På dagtid er det fint å sove på magen oppover brystet/skuldra di har kjøpt nesesuger og fått mannen til å suge og det kom litt snørr, men han blir fort tett igjen
Tuti Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #35 Skrevet 13. desember 2018 På 8.12.2018 den 10.33, coralgol skrev: Det kan forklare hans tetthet. Samsoving, madrass mer støv nå har jeh begynt å legge ham i egen seng som har ny madrass og det er det samme
Kitcat Skrevet 13. desember 2018 #36 Skrevet 13. desember 2018 (endret) Tett nese er vanlig hos babyer, slitsomt men ufarlig. Det gir seg etterhvert som baby vokser. Men kan komme tilbake ved forkjølelse. Bruk Rhinox 0,1 mg nesespray for baby et par dager for å få bort hevelse i slimhinnene. Gå deretter tilbake til kun saltvann og evnt nesesug. Hev hodeenden på seng heller enn å legge baby på pute. Hvis det er vanskelig å få baby til å sove i seng kan du prøve å svøpe litt stramt. Bruk ammestilling hvor du holder barnets kropp mest mulig vertikalt slik at ikke morsmelk renner opp i nese fra svelget. Legg gjerne en skrå pute foran deg. Unngå å amme liggende når nesen er tett. Håper disse rådene kan hjelpe! Endret 13. desember 2018 av Kitcat
Tuti Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #37 Skrevet 13. desember 2018 22 minutter siden, Kitcat skrev: Tett nese er vanlig hos babyer, slitsomt men ufarlig. Det gir seg etterhvert som baby vokser. Men kan komme tilbake ved forkjølelse. Bruk Rhinox 0,1 mg nesespray for baby et par dager for å få bort hevelse i slimhinnene. Gå deretter tilbake til kun saltvann og evnt nesesug. Hev hodeenden på seng heller enn å legge baby på pute. Hvis det er vanskelig å få baby til å sove i seng kan du prøve å svøpe litt stramt. Bruk ammestilling hvor du holder barnets kropp mest mulig vertikalt slik at ikke morsmelk renner opp i nese fra svelget. Legg gjerne en skrå pute foran deg. Unngå å amme liggende når nesen er tett. Håper disse rådene kan hjelpe! Jeg legger ham i egen seng og løftet hodeenden men merker ikke noe forskjell. Han sover dårlig om natta på grunn av tett nese. Jeg ammer ikke liggende, bruker alltid å amme med ammepute i tvillingstilling. Skal snakke med fastlege om nesespray.
Kitcat Skrevet 13. desember 2018 #38 Skrevet 13. desember 2018 7 minutter siden, Tuti skrev: Jeg legger ham i egen seng og løftet hodeenden men merker ikke noe forskjell. Han sover dårlig om natta på grunn av tett nese. Jeg ammer ikke liggende, bruker alltid å amme med ammepute i tvillingstilling. Skal snakke med fastlege om nesespray. Den er reseptfri. Men bør kun brukes i korte perioder. Kan hjelpe til å bryte en ond sirkel med hevelse i slimhinnen.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #39 Skrevet 13. desember 2018 På 8.12.2018 den 7.35, Tuti skrev: veldig redd for å bruke pute på grunn av krybbedød, men det stemmer at han blir veldig tett av å ligge flat. jeg la et teppe under hode men det hjalp heller ikke. jeg holder ham men det er vanskelig å holde ham hele natta. Sover han i egen seng? Du trenger ikke bruke pute, men kan du heise sengen med noen bøker eller legge en pute under madrassen? Da kommer jo hodet litt høyere..for da blir jo liggestillingen mer skrå Anonymkode: b9109...e84
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå