AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #1 Skrevet 8. desember 2018 Til underholdning og inspirasjon; hva har rampenissen funnet på hjemme hos dere i år? Her i huset har han hittil gjort følgende rampestreker: Flyttet alle husets nattbord inn på badet og erstattet de med langkost, mopp, vaskebøtte, skittentøyskurv etc Byttet ut det nypyntede pepperkakehuset med et legohus Skrevet et hyggelig julekort til grandonkel Julenissen og grandtante Julie og bedt oss sende det sammen med ønskelistene våre Satt tannglasset og tannkremen i kjøleskapet og tannbørsten i et glass cola i badskapet Stjålet en pose potetgull og brente mandler fra kjøkkenskapet og søla fælt rundt døra si Bytta ut de lilla adventslysene med gule påskelys med kyllinger på Skrevet en lapp til oss og spurt om vi er kannibaler siden vi liker å spise kakemenn Og i natt tror jeg jammen han bytter ut stolputene på kjøkkenet med alle ryggputene i sofaen... Anonymkode: 77a59...022 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 Oppfinnsom! Vi har gjort det litt Enklere. Spist pepperkaker og sjokolade, laget tog fra døren sin og bort til pepperkakeboksen med figurer, puslete litt puslespill, pyntet utenfor døren sin med klistremerker til vinduet, bakt litt. Det jeg husker nå 😊 Anonymkode: 621f4...522 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 Vi er ikke med på det tullet der, det er nok av andre ting å styre med nå i førjulstida. Anonymkode: dd6b9...929 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er ikke med på det tullet der, det er nok av andre ting å styre med nå i førjulstida. Anonymkode: dd6b9...929 Anonymkode: db592...4e2 14
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #5 Skrevet 8. desember 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er ikke med på det tullet der, det er nok av andre ting å styre med nå i førjulstida. Anonymkode: dd6b9...929 Jeg skal begynne å gjøre sånn i alle tråder om ting jeg ikke interesserer meg for. Gud forby at noen skulle finne på å ha det gøy i juletiden. "Hva baker dere til jul?" Vi er ikke med på det tullet der, det er nok av andre ting å styre med nå i førjulstida. "Er dere med på babysvømming eller babysang?" Vi er ikke med på det tullet der, det er nok av andre ting å styre med nå i permisjonstiden. "Feirer dere barnebursdag hjemme eller på lekeland?" Vi er ikke med på det tullet der, det er nok av andre ting å styre med i løpet av året. "Hvor skal dere reise på ferie i år?" Vi er ikke med på det tullet der, det er nok av andre ting å styre med i løpet av sommeren. Veldig viktig å spre surheten så mye som mulig. Anonymkode: 077e7...30c 28
Arkana Skrevet 8. desember 2018 #6 Skrevet 8. desember 2018 Han har mistet den lille nisselua si og bedt om hjelp til å finne den. Han la igjen en lapp med takk for lua og tre nissesjokolader dagen etter. Han har stjålet pepperkaker og lagt igjen en sti av pepperkakebiter fra boksen og bort til døra si. Han har tullet med lightbox'en på kjøkkenet og skrevet at det er 583 dager igjen til jul. Han har skrevet søte og morsomme beskjeder og vers på speilene. Han har stjålet dagens kalendergave og gjemt den. Han har tegnet morsomme ansikter på alle klementinene i fruktskålen. Ellers har jeg planer om følgende ting: - billøp i stua med bamser/dukker som tilskuere - han reiser på ferie en helg og sender postkort - han er syk et par dager (da har jeg tenkt å legge halstabletter, papirlommetørkler og termometer utenfor døra hans) - jeg tror han skal stjele kalenderpakken en gang til for ungene syntes det var så gøy å lete rundt i huset etter den, kanskje jeg skal lage en rebus og henge opp denne gangen? - han har strødd mel på kjøkkenbenken og man kan se små fotspor og en liten snøengel i melet - han har laget skotog i gangen med dukker og bamser i skoene - han og dukkene har spilt brettspill på kjøkkenbordet - han blander sjokoladepulver i en melkekartong, evt bytter ut melken med saft - han har dekorert stua med barnas (rene) sokker og truser Og så får vi se an resten av dagene, jeg kommer sikkert på noe nytt. 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #7 Skrevet 8. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi er ikke med på det tullet der, det er nok av andre ting å styre med nå i førjulstida. Anonymkode: dd6b9...929 Enig. Anonymkode: c02fb...f19
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #8 Skrevet 8. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal begynne å gjøre sånn i alle tråder om ting jeg ikke interesserer meg for. Gud forby at noen skulle finne på å ha det gøy i juletiden. "Hva baker dere til jul?" Vi er ikke med på det tullet der, det er nok av andre ting å styre med nå i førjulstida. "Er dere med på babysvømming eller babysang?" Vi er ikke med på det tullet der, det er nok av andre ting å styre med nå i permisjonstiden. "Feirer dere barnebursdag hjemme eller på lekeland?" Vi er ikke med på det tullet der, det er nok av andre ting å styre med i løpet av året. "Hvor skal dere reise på ferie i år?" Vi er ikke med på det tullet der, det er nok av andre ting å styre med i løpet av sommeren. Veldig viktig å spre surheten så mye som mulig. Anonymkode: 077e7...30c Du får godta at ikke alle har samme mening som deg. Anonymkode: c02fb...f19 1
Kontormus Skrevet 8. desember 2018 #9 Skrevet 8. desember 2018 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får godta at ikke alle har samme mening som deg. Anonymkode: c02fb...f19 Det godtas nok. Men det samme kan vel sies om de som svarer på noe ingen har spurt om. Les trådtittel. Endret 8. desember 2018 av Kontormus 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #10 Skrevet 8. desember 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får godta at ikke alle har samme mening som deg. Anonymkode: c02fb...f19 Og du burde følge ditt eget råd. Anonymkode: 077e7...30c 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #11 Skrevet 8. desember 2018 Jg syns det virker så gøy med rampenisse! Føler det lager litt julemagi. Gleder meg til mini er stor nok til å skjønne konseptet, da skal det jaggu meg være en usedvanlig rampete nisse hos oss. Anonymkode: 30a59...cbc 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #12 Skrevet 8. desember 2018 Rampenissen? Aldri hørt om Anonymkode: 65449...a11
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #13 Skrevet 8. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rampenissen? Aldri hørt om Anonymkode: 65449...a11 Ikke jeg heller. Er det en amerikansk tradisjon? Anonymkode: 6972a...b0b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #14 Skrevet 8. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke jeg heller. Er det en amerikansk tradisjon? Anonymkode: 6972a...b0b Vi hadde «Elf on the shelf» da jeg vokste opp i England. Tror kanskje det kommer derfra? Anonymkode: 834d1...cbf
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #15 Skrevet 8. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke jeg heller. Er det en amerikansk tradisjon? Anonymkode: 6972a...b0b Helt sikkert. Her i landet suger vi visst til oss alt amerikansk Anonymkode: c02fb...f19 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #16 Skrevet 8. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Til underholdning og inspirasjon; hva har rampenissen funnet på hjemme hos dere i år? Her i huset har han hittil gjort følgende rampestreker: Flyttet alle husets nattbord inn på badet og erstattet de med langkost, mopp, vaskebøtte, skittentøyskurv etc Byttet ut det nypyntede pepperkakehuset med et legohus Skrevet et hyggelig julekort til grandonkel Julenissen og grandtante Julie og bedt oss sende det sammen med ønskelistene våre Satt tannglasset og tannkremen i kjøleskapet og tannbørsten i et glass cola i badskapet Stjålet en pose potetgull og brente mandler fra kjøkkenskapet og søla fælt rundt døra si Bytta ut de lilla adventslysene med gule påskelys med kyllinger på Skrevet en lapp til oss og spurt om vi er kannibaler siden vi liker å spise kakemenn Og i natt tror jeg jammen han bytter ut stolputene på kjøkkenet med alle ryggputene i sofaen... Anonymkode: 77a59...022 Rampenissen slipper ikke inn hos oss. Alle småbarna er redd han, selv om storehalvsøster prøver å avdramatisere mannen. Derfor er rampenissen plassert godt utenfor inngangsdøra, og alle skynder seg forbi og inn. Meget effektiv måte å få ungene i hus på, og å få dem til å låse døra raskt når vi er kommet inn. Ingen vil ha nissen inn, nemlig. De andre nissen har vi ikke tatt frem enda. Mulig de blir like skumle i år..... Anonymkode: 8b8b4...139 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #17 Skrevet 8. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt sikkert. Her i landet suger vi visst til oss alt amerikansk Anonymkode: c02fb...f19 Du er klar over at nesten ingen av juletradisjonene vi nordmenn (også du) er så opptatt av er norske? Julekalender, adventskrans, juletre og pepperkakehus kommer fra Tyskland, julestrømpe fra USA, adventskrans fra Tyskland, julekort fra England, julegaver er fra øst-Europa/midtøsten og sannelig er ikke julenissen tyrkisk! Jeg regner med du ikke følger noen av disse tradisjonene siden det er så viktig å ikke suge til seg noe som helst som, gud forby, skulle komme utenlands fra. Anonymkode: 077e7...30c 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #18 Skrevet 8. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at nesten ingen av juletradisjonene vi nordmenn (også du) er så opptatt av er norske? Julekalender, adventskrans, juletre og pepperkakehus kommer fra Tyskland, julestrømpe fra USA, adventskrans fra Tyskland, julekort fra England, julegaver er fra øst-Europa/midtøsten og sannelig er ikke julenissen tyrkisk! Jeg regner med du ikke følger noen av disse tradisjonene siden det er så viktig å ikke suge til seg noe som helst som, gud forby, skulle komme utenlands fra. Anonymkode: 077e7...30c Bedre at det kommer fra Tyskland enn fra amerika Anonymkode: c02fb...f19
Maude Skrevet 8. desember 2018 #19 Skrevet 8. desember 2018 Rampenissen har: - Hengt julebelysning rundt speilet på badet. - Blandet skoene i gangen slik at gummistøvel i størrelse 29 står i par sammen med damesko i 37 osv. - Stekt rundstykker til frokost en vanlig tirsdag - Pakket opp alle twistbitene i posen og lagt dem tilbake uten papir - Laget en liten snømann - Byttet ut müslien i boksen med makaroni 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #20 Skrevet 8. desember 2018 Alle gavene i pakkekalenderen er tomme. Anonymkode: 25427...93b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå