Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest barnløs
Skrevet

Er en vennegjeng med en 8-10 mennesker på +/- 30 som ofte drar på hytteturer og annet sammen og har det kjempekjekt.

Nå har det ene paret fått unge. Kjempestas det, MEN:Nå skal den ungen være med overalt. Det er forsåvidt greit. Men de skal ha det fineste rommet om vi er på tur(det har de tatt som en selvfølge fra hun ble gravid). Om ungen hyler som besatt er det ikke snakk om å gå ut med den og lukke døra. På fester er den også med, og ammeinnlegg, tåteflasker og smokker ligger innimellom glassene og flaskene. De tar det som en selvfølge at alle går ut å røyker (selv om man treffes hjemme hos røykere).

Selvfølgelig skal man ta hensyn til at de har fått unge. Hvorfor kan ikke småbarnsforeldre ta litt hensyn andre veien? Er det for mye forlangt at de tar det ræmjende vesenet ut av rommet når de har den med på fest? Blir det feil å ikke forstå hvorfor de tar med ungen på fest hjem til røykere og forlanger at alle (inkludert huseier) skal ut å røyke?

Hvordan skal man få formidlet til dem at, joda det er veldig hyggelig med det nusselige lille nurket, men det er ikke vennegjengen som har fått unge (eller , og at man kanskje kan slippe gulk, skitne bleier eller prat om det av og til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Skriv en lapp og legg i postkassa deres.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg har full forståelse for alt du sier, utenom en ting: Når ungen først er med på fest, og folk skal røyke... skal ungen ligge ute hele kvelden sånn at folk skal få røyka, eller er det bedre at de som røyker går ut i tre minutter akkurat når de tar en blås?

I motsetning til hva mange røykere tydeligvis tror, så forsvinner ikke røyken det sekund de stumper sneipen!

Gjest barnløs 2
Skrevet

At ikke folk forstår at når de har fått unger så må de holde seg hjemme til ungene klarer seg hjemme alene. Utrolig frekt synes jeg at de ønsker å leve livet i tillegg til å ha små barn.

Nei, har man unger så skal ungene, bleiene, flaskene sov. feies under teppet....... barn kan til nød sees men absolutt ikke høres!!

:ironi:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har full forståelse for alt du sier, utenom en ting: Når ungen først er med på fest, og folk skal røyke... skal ungen ligge ute hele kvelden sånn at folk skal få røyka, eller er det bedre at de som røyker går ut i tre minutter akkurat når de tar en blås?

Det jeg ikke forstår er hvorfor de tar ungen med på fest hvor de vet det blir festing og fyll og røyking. Hva har en unge der å gjøre?

Skrevet
At ikke folk forstår at når de har fått unger så må de holde seg hjemme til ungene klarer seg hjemme alene. Utrolig frekt synes jeg at de ønsker å leve livet i tillegg til å ha små barn.

Nei, har man unger så skal ungene, bleiene, flaskene sov. feies under teppet....... barn kan til nød sees men absolutt ikke høres!!

:ironi:

Godt sagt.

:hoho::hoho::hoho:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Det jeg ikke forstår er hvorfor de tar ungen med på fest hvor de vet det blir festing og fyll og røyking. Hva har en unge der å gjøre?

Det skjønner ikke jeg heller! Men som sagt: Når ungen FØRST ER MED...

Gjest barnløs
Skrevet

Var på hyttetur hele gjengen (inkludert ungen selvfølgelig) i helga. De tok det største soverommet, vegg i vegg m stua - ergo alle måtte være stille når lille gullet skulle sove. Av oss 10 som var der er det 6 røykere som gikk ut å røyka selvfølgelig.

Lørdag skulle vi forse litt før vi gikk på "byen". Midt i stua satt far med en grinende unge. Etter en time gikk vi ut for det var ikke noe hyggelig.

Det jeg ikke forstår er:

- hvorfor ikke ta et av rommene som er litt mindre, men dog ligger i andre enden av huset slik at alle slapp liste seg rundt?

- hvorfor ikke ta med ungen til et annet rom? Ungen ville blitt roligere (og sovna med det samme vi hadde gått) - ikke noe hyggelig for den med høy musikk og ståk og mye hyggeligere for oss andre uten den grininga.

Og, om de i tillegg kunne snakke om noe annet enn bleier, gulk, pupp og avføring kunne det faktisk blitt rett trivelig!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Sånn er det med nybakte foreldre... og mannfolk som akkurat har kjøpt seg nytt leketøy (les: Bil, fiskestang, motorsykkel, småfly osv osv), folk som pusser opp, single mennesker som er på byen tre ganger i uka...

Man blir fort litt ensporet, og frustrert når andre ikke er interessert i å prate om det en selv helst vil prate om, nemlig noe man har peiling på :wink:

Gjest mor og venninne
Skrevet

Skal man bare sitte hjemme og være asosial når man har fått barn? Kan man ikke ha barnløse venner lenger da? Når man får en ny jobb, vil man gjerne skryte litt til venner. Hvorfor er ikke det akseptabelt når man får barn?

Hva om du foreslo til dette foreldreparet at de tok et soverom lenger vekk fra "festrommet"? Hva om du poengterer at det er en fyllefest og ikke en "vanlig" sosial kveld, slik at de skjønner det ikke er barnevennlig? Hva om du snakket til dette venneparet ditt som voksne mennesker, heller enn å komme med oppgulp her inne?

Hva med å gjøre en innsats selv også, for å gjøre det litt mer trivelig?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Veldig bra sagt mor og venninne

Til barnløs har jeg bare en ting å si, er glad jeg IKKE har deg som venninne/venn. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Når ungen først er med på fest' date=' og folk skal røyke... skal ungen ligge ute hele kvelden sånn at folk skal få røyka[/quote']

:hoho:

Gjest barnløs
Skrevet
Skal man bare sitte hjemme og være asosial når man har fått barn? Kan man ikke ha barnløse venner lenger da? Når man får en ny jobb' date=' vil man gjerne skryte litt til venner. Hvorfor er ikke det akseptabelt når man får barn? [/quote']

Joda, vil gjerne se dem fortsatt. Og de må gjerne skryte av og snakke om ungen, men etter 4 måneder er det fortsatt det absolutt eneste de snakker om. Prøver og prøver å skifte samtaleemne uten at det hjelper i det hele tatt.

Gjest ikke innlogget Sissi
Skrevet

Jeg skjønner trådstarter godt jeg!

Det er forskjell på hvilke ting og tang man tar med liten baby på - og FEST er definitivt noe man IKKE tar den med på!

Kan heller ikke forstå at foreldrene syns det er spesielt hyggelig, da får de jo verken festet eller hatt en kosekveld med baby.

Jeg har alltid vært av dem som har tatt med ungen, fra han var liten. Og jeg syns barn absolutt skal og kan være med i svært mange sammenhenger. MEN - jeg ser an anledningen. Kafetur på dagtid med baby - helt greit. Hyttetur også (men kanskje ikke forvente at ALLE andre skal gå på tå hev hele tiden), middag hos venner også greit, men noe som er definert som fest: ikke snakk om!

Tror nok at jeg ville forsøkt å ta det opp med dette paret - på en hyggelig måte. Dersom det er gode venner så må det da vel gå an å snakke om det?

Sissi

Gjest Anonymous
Skrevet
Og' date=' joda vi sees en del ellers også hvor ungen fint kan være med. Skjønner bare ikke hvorfor de må dra den med overalt - alltid![/quote']

Jeg støtter deg iallefall fullt ut. :)

Gjest barnløs
Skrevet

Forøvrig gjør de jo seg selv asosiale - det er jo ingen som syns det er noe særlig morsomt å være sammen med dem mer.

Ei venninne skal feire bursdagen sin neste helg og har lyst å droppe å invitere dem på grunn av at ungen blir med og vil sette en sterk demper på feiringa. Jeg sa til henne at hun heller kan si at det er en barnløs fest, men det har hun visst prøvd før på nyttårsfesten hun hadde og de troppa opp med ungen likevel...

Men vi får vel bare la være å invitere de på fester og turer mer da, i og med at det ser ut til at det er vi andre i gjengen som er hensynsløse og ikke dem...

Skrevet

Jeg har full forståelse for at dette skaper irritasjon i vennegjengen.

At ungen må få være med iblandt er èn ting, men ALLTID og på FEST, er en helt annen ting.

Hva har en liten baby på en fest å gjøre ? :o

Høres helt vilt ut spør du meg.

Jeg ville tatt det opp med dem på en skikkelig måte og forklart situasjonen, si det er hyggelig med familieforøkelsen, men at det ikke alltid og i alle sammengenger passer seg å ha med en liten baby.

Skrevet

Jeg vil også si at jeg støtter trådstarter i denne saken, og jeg tror jeg hadde blitt sprø hadde mine venner med småbarn (som er veldig søte) hadde oppført seg på samme måte når det gjelder festligheter og tildels hytteturer.

Dere andre må på en eller annen måte få dette paret til å forstå hvordan dere opplever dette, men har desverre ingen mirakelløsning på hvordan dette skal gå til - det høres jo ikke ut som om de er mottagelig for andres synspunkter...Lykke til uansett!

Gjest Pjusk
Skrevet

Jeg skjønner trådstarter godt. Selv om jeg er av den mening om at unger kan være med på mye, ville jeg aldri tatt med mine barn på en fest.

Men jeg ville blitt sur hvis jeg aldri kunne ta med barna på ordinære besøk, turer i skogen osv. Noen ganger er det lagt opp til f.eks. turer i raskt tempo med bare voksne og da kommer jo selvfølgelig ikke jeg trekkende med mine to små. Andre ganger er det mer sosiale greier som barn fint kan være med på - selv om de kanskje til en viss grad være et forstyrrende element - men det får både barnløse og andre foreldre takle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...