Gå til innhold

Anmeldt og

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, protein gym skrev:

jeg har anmeldt

Ok. Se bort i fra det jeg skrev, det virket som om du hadde blitt anmeldt. Hvorfor klagde du innen fristen, visste du ikke at det var henlagt? Du må nesten bare ta kontakt med de og spørre om det er mulig å klage likevel, hvis du ikke fikk nok tid på deg f.eks.

Anonymkode: 51922...30d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok 2 sider før ts klarte å si at det var han som anmeldte, erre mulig. 

Anonymkode: d5041...8e1

• Liker 5
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
3 minutter siden, protein gym skrev:

jeg har anmeldt

Da ville jeg kontaktet dem igjen, og spurt om begrunnelse for henleggelse av saken. Du kan eventuelt også ta kontakt med advokat som vil styrke saken din.

Skrevet
2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Da ville jeg kontaktet dem igjen, og spurt om begrunnelse for henleggelse av saken. Du kan eventuelt også ta kontakt med advokat som vil styrke saken din.

TS har fått begrunnelse for henleggelsen. TS har heller ikke klart å sende inn klage innen fristen (som vanligvis er 3 uker om jeg ikke tar feil). Det er da lite vits i å ta kontakt med advokat. 

Anonymkode: b3122...b42

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS har fått begrunnelse for henleggelsen. TS har heller ikke klart å sende inn klage innen fristen (som vanligvis er 3 uker om jeg ikke tar feil). Det er da lite vits i å ta kontakt med advokat. 

Da må vel den eneste løsningen være å anmelde igjen om dette lar seg gjøre. Nå forstod jeg ikke helt hva det dreide seg om, da.

Skrevet
6 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said:

takk

Skrevet

Er polititet som bestemmer hvem som skal avhørest, mest sannsynlig anså dei det som unødvendig 

Anonymkode: e777b...486

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er polititet som bestemmer hvem som skal avhørest, mest sannsynlig anså dei det som unødvendig 

Anonymkode: e777b...486

er du sikker? dem kan ikkje bestemme hvem som skal avhørest.

Skrevet
1 minutt siden, protein gym skrev:

Hvem er det som skal bestemme det da liksom? 

Du aner tydeligvis ikke hva du snakker om. 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, protein gym said:

takk

hvor mye koster en time hos en advokat?

Skrevet
7 minutter siden, protein gym said:

hvor høyt er et tre?

Anonymkode: 8c78f...185

• Liker 1
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
10 minutter siden, protein gym skrev:

Det vet jeg ikke. Du kan ta kontakt med et advokatfirma og høre. 

Skrevet
23 minutter siden, protein gym skrev:

Om det er politiet som har opprettet straffesak er det de som påtalemyndighet som avgjør hvem som skal avhøres. En advokat og forsvarsadvokat kan bestemme hvem som skal vitne i en eventuell rettsak om det kommer så langt. Men avhør og vitnebyrd er to forskjellige ting.

20 minutter siden, protein gym skrev:

Det koster fra 1500,- pr time. 

Hva gjelder saken? Det finnes gratis veiledning hos jussbuss men de kan heller ikke tvinge politiet til å opprette sak om det ikke er noe å etterforske her

Anonymkode: c525d...a55

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er politiet som har opprettet straffesak er det de som påtalemyndighet som avgjør hvem som skal avhøres. En advokat og forsvarsadvokat kan bestemme hvem som skal vitne i en eventuell rettsak om det kommer så langt. Men avhør og vitnebyrd er to forskjellige ting.

Det koster fra 1500,- pr time. 

Hva gjelder saken? Det finnes gratis veiledning hos jussbuss men de kan heller ikke tvinge politiet til å opprette sak om det ikke er noe å etterforske her

Anonymkode: c525d...a55

Det var en svimlende pris! Finnes det ordninger på dekning for advokathjelp?

Skrevet

Det finnes jo ordninger for fri rettshjelp. Om TS har rett på det aner jeg ikke.

Volddtektsofre f.eks har krav på gratis bistandsadvokat, men dette er noe politiet opplyser om. 

Men det er litt lettere å hjelpe deg TS, hvis du forklarer hva du har anmeldt og hvorfor denne kvinnen sitt vitnemål er så avgjørende?

Skrevet

Nå er det vel også mulig å gå til sivil straffesak. Jeg tror ikke det er noe frist på det. Ulempen er at da må man betale alt selv. Det virker ikke som TS er i økonomisk stand til det. Uansett bør TS helt klart snakke med en advokat. TS har usedvanlig dårlig formuleringsevne og bør absolutt ikke selv fremme sin sak. Hvis en advokat er i stand til å forstå hva TS mener så vil nok TS spare både tid og penger på å la en advokat vurdere dette.

Anonymkode: 374da...a8a

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...