Gå til innhold

jobb hos teleperformance. Selger eller kundebehandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg tenker å søke jobb hos teleperformance som kundebehandler. Men når jeg leser stillingsannonsen så føler jeg at stillingen ligner mer på som telefonselger enn kundebehandler. Er det noen som har jobbet for dem eller kjenner noen som gjør det og vil dele erfaringer. Fordi jeg har egentlig veldig lyst til å søke på den jobben hvis det virkelig ikke er en typisk salgsjobb. eventuelt tilbyr de tarifflønn, er det noen som vet hvor mye lønna tilsvarer pr time ? 

Anonymkode: efe70...262

Videoannonse
Annonse
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! jeg tenker å søke jobb hos teleperformance som kundebehandler. Men når jeg leser stillingsannonsen så føler jeg at stillingen ligner mer på som telefonselger enn kundebehandler. Er det noen som har jobbet for dem eller kjenner noen som gjør det og vil dele erfaringer. Fordi jeg har egentlig veldig lyst til å søke på den jobben hvis det virkelig ikke er en typisk salgsjobb. eventuelt tilbyr de tarifflønn, er det noen som vet hvor mye lønna tilsvarer pr time ? 

Tror de har timelønn på 161 kr. Også kommer bonus/provisjon i tillegg. Du jobber primært med kundeservice, men mersalg osv tror jeg det er mye fokus på. Så er begge deler

Anonymkode: da845...bba

Skrevet (endret)

PM meg, så skal jeg forklare.

Endret av SpaceSpace
  • Liker 1
Skrevet
5 timer siden, SpaceSpace skrev:

PM meg, så skal jeg forklare.

Du kan fortelle her 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror de har timelønn på 161 kr. Også kommer bonus/provisjon i tillegg. Du jobber primært med kundeservice, men mersalg osv tror jeg det er mye fokus på. Så er begge deler

Har du jobbet der? Eventuelt hvordan ser en typisk arbeidsdag ut? 

Skrevet

Dem driver med kundeservice/salg for en rekke firmaer, så hva stillingen innebærer og hvordan arbeidsdagene ser ut vil kunne være totalt forskjellig ut i fra oppdragsgivere. 
Jeg har jobbet som kundebehandler for dem, i ene stillingen var det null salg, i den andre var det noe salg, begge for samme oppdragsgiver. Noen av kollegene mine hadde mye salg, andre lite eller ikke noe. Noen satt kun å svarte på telefoner, noen svarte kun på eposter, andre svarte både telefon og e-post. I første stillingen min var det kun telefon og veldig hektiske dager, i den andre var det telefon og epost, og mye dødtid. 

Anonymkode: d1edd...b72

Skrevet

Kan si dette om Ice som er en kunde til Teleperformance:

Lønnen er 160/t.

Du får telefoner 24/7

Skal du gå på do må du spørre først, det er ikke alltid du har tid. Du får også sjeldent pauser, siden de skal spare penger på å alltid ha ansatte på telefon.

Det er alltid jævla mas på morgenene fra 08.00 - 08.50 siden alle ringer inn på morgenen.

I provisjon får du 10-30 per salg, noe som er latterlig lite.

Fordelen er at du kan jobbe så mye overtid du bare ønsker.

Hvis du ikke jobber mye truer de deg med å si deg opp.

Mange av de som jobbet der ved siden av studiene måtte slutte siden de ikke fikk lavere enn 50% stilling.

Anonymkode: 0c582...ea1

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan si dette om Ice som er en kunde til Teleperformance:

Lønnen er 160/t.

Du får telefoner 24/7

Skal du gå på do må du spørre først, det er ikke alltid du har tid. Du får også sjeldent pauser, siden de skal spare penger på å alltid ha ansatte på telefon.

Det er alltid jævla mas på morgenene fra 08.00 - 08.50 siden alle ringer inn på morgenen.

I provisjon får du 10-30 per salg, noe som er latterlig lite.

Fordelen er at du kan jobbe så mye overtid du bare ønsker.

Hvis du ikke jobber mye truer de deg med å si deg opp.

Mange av de som jobbet der ved siden av studiene måtte slutte siden de ikke fikk lavere enn 50% stilling.

Anonymkode: 0c582...ea1

Hvordan var arbeidsmiljøen? Er det unge folk som jobber der? 

Har man sitt eget kontor eller jobber alle sammen i samme rom med tette border og pc skjermer slått sammen? 

eventuelt hva er det folk lurer på når de ringer angående ice på tidlig om morningen? 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dem driver med kundeservice/salg for en rekke firmaer, så hva stillingen innebærer og hvordan arbeidsdagene ser ut vil kunne være totalt forskjellig ut i fra oppdragsgivere. 
Jeg har jobbet som kundebehandler for dem, i ene stillingen var det null salg, i den andre var det noe salg, begge for samme oppdragsgiver. Noen av kollegene mine hadde mye salg, andre lite eller ikke noe. Noen satt kun å svarte på telefoner, noen svarte kun på eposter, andre svarte både telefon og e-post. I første stillingen min var det kun telefon og veldig hektiske dager, i den andre var det telefon og epost, og mye dødtid. 

Anonymkode: d1edd...b72

Eventuelt er det mye salg eller er det 50/50? 

Var det en jobb du trivdes med? Eller ble du lei av dem veldig fort? 

Hva er det eventuelt folk lurer på når de ringer på telefonen ? Noen eksempler? 

Sorry for så mange spørsmål? Men tenker å søke jobb hos dem ? Derfor lurer jeg på så mange spørsmål! 

Skrevet

håper noen mer av dere  kan si noe om firma teleperformance ://

Skrevet

Jeg var på intervju der, fikk jobben men valgte å ikke ta den. Fikk inntrykk av at det var et veldig ungt miljø, man sitter inni hver sin «bås» i et åpent kontorlandskap. Mye støy. Tror de har som praksis at en egen avdeling overhører samtalene dine med kunden for å sjekke hvor bra service du gir og om du klarer å selge deg inn på abonnement hos f.eks familiemedlem til den du snakker med. Jeg ville nok søkt noe annet om jeg var deg, ser de har utlyst 5 nye stillinger og det er ikke lenge siden jeg var på intervju, så har en liten følelse på at det er mye utbyttinger og folk som slutter siden de kontinuerlig må legge ut jobbannonser.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på intervju der, fikk jobben men valgte å ikke ta den. Fikk inntrykk av at det var et veldig ungt miljø, man sitter inni hver sin «bås» i et åpent kontorlandskap. Mye støy. Tror de har som praksis at en egen avdeling overhører samtalene dine med kunden for å sjekke hvor bra service du gir og om du klarer å selge deg inn på abonnement hos f.eks familiemedlem til den du snakker med. Jeg ville nok søkt noe annet om jeg var deg, ser de har utlyst 5 nye stillinger og det er ikke lenge siden jeg var på intervju, så har en liten følelse på at det er mye utbyttinger og folk som slutter siden de kontinuerlig må legge ut jobbannonser.

Seriøs har nesten alle telefonjobber sånn overvåking system hvor de skal lytte på deg? Dette begynner virkelig å bli ukomfortabel synes jeg. Man begynner i hvertfall å stresse enda mer hvis man vet at de lytter samtalen din. Etterpå hvis du har gjort en liten feil og du skal bli kritisert for dette😒

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...