dr_zhivago Skrevet 7. desember 2018 #21 Skrevet 7. desember 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt litt på dette... Hvis man reiser til Dubai eller Saudi-Arabia på ferie og man gjør noe kriminelt... La oss si, smugling av narkotika. Kan man da få dødsstraff i det landet når man er norsk turist? Hmm 🤔 (Leste på reiseinformasjon - regjerrinh.no at man kan få dødsstraff for smugling av narkotika, sykt!) Anonymkode: 35f25...801 Jepp. Er du dum nok til å reise til Saudi-Arabia og atpåtil smugler narkotika, så er sjangsen stor for at du får møte din skaper via et kjapt hugg med bøddelens sverd mot nakken. Og dét i påsyn av masse folk som vil få med seg litt god, middelaldersk underholdning. På den annen side så har jo folk som smugler narkotika en tendens til å bli kverket på minst like bestialsk vis den dagen de ikke vil drive på med det lenger, signert sine tidligere arbeidsgivere. Så hvis du vil deg selv vel, ikke smugl narkotika, ikke dra til Saudi-Arabia, og ihvertfall ikke gjør begge deler samtidig. 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #22 Skrevet 7. desember 2018 4 minutter siden, Chiyo skrev: Ja, men hvis du er kvinner så er det best å bare holde seg unna. De fengsler nemlig kvinner som anmelder voldtekt. Hvis man ikke kan garanteres å bli behandler rettferdig, så er det beste å ikke reise dit. Da anmelder man ikke voldtekten. De fleste blir heller aldri voldtatt. Anonymkode: 53016...805
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 7. desember 2018 #23 Skrevet 7. desember 2018 3 minutter siden, Chiyo skrev: Det er straffbart å være utro, og det er straffbart for kvinner å være løs på tråden... altså ikke ha sex uten å være gift, og ikke ha sex med noen andre en den du er gift med. Som kvinne må du kunne bevist at du er voldtatt og dna holder ikke. Vestlige kvinner som ikke har visst om dette i Dubai har opplevd å ha bli behandler som kriminelle når de anmelder voldtekt, og flere har blitt fengslet. Så forferdelig. Voldtekt er grusomt, og ofrene fortjener hjelp til å komme over traumet😢❤️
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #24 Skrevet 7. desember 2018 2 minutter siden, dr_zhivago skrev: Jepp. Er du dum nok til å reise til Saudi-Arabia og atpåtil smugler narkotika, så er sjangsen stor for at du får møte din skaper via et kjapt hugg med bøddelens sverd mot nakken. Og dét i påsyn av masse folk som vil få med seg litt god, middelaldersk underholdning. På den annen side så har jo folk som smugler narkotika en tendens til å bli kverket på minst like bestialsk vis den dagen de ikke vil drive på med det lenger, signert sine tidligere arbeidsgivere. Så hvis du vil deg selv vel, ikke smugl narkotika, ikke dra til Saudi-Arabia, og ihvertfall ikke gjør begge deler samtidig. Nei, jeg har ikke tenkt å smugle narkotika og i hvertfall ikke tenkt på å reise til land som Saudi-Arabia, Indonesia osv. Dette er bare noe jeg har lenge tenkt over. Takk for svar! 👌 Anonymkode: 35f25...801
Gjest Krampus Skrevet 7. desember 2018 #25 Skrevet 7. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har ikke tenkt å smugle narkotika og i hvertfall ikke tenkt på å reise til land som Saudi-Arabia, Indonesia osv. Dette er bare noe jeg har lenge tenkt over. Takk for svar! 👌 Anonymkode: 35f25...801 Det er ikke veldig vanskelig å få livstid i Amerika, det er verre enn dødsstraff.
Belima Skrevet 7. desember 2018 #26 Skrevet 7. desember 2018 https://www.dagbladet.no/nyheter/46-nordmenn-sitter-fengslet-i-utlandet/69719252 1
dr_zhivago Skrevet 7. desember 2018 #27 Skrevet 7. desember 2018 5 minutter siden, Merricat skrev: Det er ikke veldig vanskelig å få livstid i Amerika, det er verre enn dødsstraff. Vel, rettergangen er nok langt bedre i Amerika enn i et land hvor man kan miste hodet pga. trolldom. Dessuten er det jo ganske greit å ikke gjøre noe kriminelt. Tror man skal ha utrolig uflaks for å bli dømt til livsstid i USA for noe man ikke har gjort, og om ikke annet så har man da resten av livet på å prøve å bli frikjent. 1
herremann Skrevet 7. desember 2018 #28 Skrevet 7. desember 2018 38 minutter siden, AnonymBruker said: Det går HELT fint å feriere i land med sånne lover hvis du holder deg unna det ulovlige. Jeg er rett som det er i land med dødsstraff for for eksempel narkotika. Null stress. Null dop = null dødsstraff. Easy peasy. Sett deg godt inn i landets viktigste lover før du drar og ha en god tur. Anonymkode: 53016...805 Nå ja. Husk at hvis du blir voldtatt så blir du som kvinne også dømt for utenomekteskapelig samleie. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #29 Skrevet 7. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har ikke tenkt å smugle narkotika og i hvertfall ikke tenkt på å reise til land som Saudi-Arabia, Indonesia osv. Dette er bare noe jeg har lenge tenkt over. Takk for svar! 👌 Anonymkode: 35f25...801 Jeg har reist rundt i Indonesia uten problemer. Det går virkelig helt fint. Jeg hadde det faktisk helt fantastisk der. Anonymkode: 53016...805
Gjest Toppkarakter Skrevet 7. desember 2018 #30 Skrevet 7. desember 2018 Dette er ganske sykt as! Tenk da man skulle bare på ferie også mister man hodet sitt + man blir dømt for at man blir voldatt. Hva slags rettssystem er det dem har i landet? For å være på denne sikre siden: IKKE DRA!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #31 Skrevet 7. desember 2018 3 minutter siden, Toppkarakter skrev: Dette er ganske sykt as! Tenk da man skulle bare på ferie også mister man hodet sitt + man blir dømt for at man blir voldatt. Hva slags rettssystem er det dem har i landet? For å være på denne sikre siden: IKKE DRA! Jepp. Sitt hjemme og dyrk angsten din i stedet. Kjempesunt. Anonymkode: 53016...805
Gjest Toppkarakter Skrevet 7. desember 2018 #32 Skrevet 7. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Sitt hjemme og dyrk angsten din i stedet. Kjempesunt. Anonymkode: 53016...805 Ja, bedre det enn å få kappet av hue på en ferietur lol. Mener bare at folk bør dra til trygge land som Hellas, Frankrike, Kreta, Italia osv
dr_zhivago Skrevet 7. desember 2018 #33 Skrevet 7. desember 2018 9 minutter siden, Toppkarakter skrev: Dette er ganske sykt as! Tenk da man skulle bare på ferie også mister man hodet sitt + man blir dømt for at man blir voldatt. Hva slags rettssystem er det dem har i landet? For å være på denne sikre siden: IKKE DRA! Som jeg antydet lenge oppe her, så bør man ikke dra til Saudi-Arabia hvis man vil seg selv vel, enten man er kriminell eller ei. Fatter ikke at folk gidder å dra til sånne høl av noen land hvor et menneskeliv ikke er noe verdt. I SA er du i tillegg som utlending sett på som en ikke "trenger" å være der - og dermed ligger du dårlig an dersom du kommer på kant med noen lokale. Og så er du jo "vanntro" dersom du ikke er muslim, og dermed lavt på den sosiale rangstigen i utgangspunktet. Hva enn de måtte ha å tilby av severdigheter i det landet ville aldri fått meg til å dra dit. 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #34 Skrevet 7. desember 2018 Akkurat nå, Toppkarakter skrev: Ja, bedre det enn å få kappet av hue på en ferietur lol. Mener bare at folk bør dra til trygge land som Hellas, Frankrike, Kreta, Italia osv Man må vurdere. Men mange land er tryggere enn man tror når man sitter hjemme i Norge med angsten sin og ikke vet. Bare vær klar over at man må gjøre noen ting litt annerledes enn vi er vant til i blant. Anonymkode: 53016...805
Gjest Toppkarakter Skrevet 7. desember 2018 #35 Skrevet 7. desember 2018 3 minutter siden, dr_zhivago skrev: Som jeg antydet lenge oppe her, så bør man ikke dra til Saudi-Arabia hvis man vil seg selv vel, enten man er kriminell eller ei. Fatter ikke at folk gidder å dra til sånne høl av noen land hvor et menneskeliv ikke er noe verdt. I SA er du i tillegg som utlending sett på som en ikke "trenger" å være der - og dermed ligger du dårlig an dersom du kommer på kant med noen lokale. Og så er du jo "vanntro" dersom du ikke er muslim, og dermed lavt på den sosiale rangstigen i utgangspunktet. Hva enn de måtte ha å tilby av severdigheter i det landet ville aldri fått meg til å dra dit. Akkurat hva jeg tenker på: Menneskeliv er ikke noe verdt der + som du sier, dersom man ikke er muslim og lavt på den sosiale rangstigen kan man bli utsatt og beskyld. Det er så grusomt, skjønner ikke at noen land er sånn i 2018.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 7. desember 2018 #36 Skrevet 7. desember 2018 17 minutter siden, Toppkarakter skrev: Dette er ganske sykt as! Tenk da man skulle bare på ferie også mister man hodet sitt + man blir dømt for at man blir voldatt. Hva slags rettssystem er det dem har i landet? For å være på denne sikre siden: IKKE DRA! Helt enig! Hvilket rettssystem er det? Trist, bare trist😢
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #37 Skrevet 7. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt litt på dette... Hvis man reiser til Dubai eller Saudi-Arabia på ferie og man gjør noe kriminelt... La oss si, smugling av narkotika. Kan man da få dødsstraff i det landet når man er norsk turist? Hmm 🤔 (Leste på reiseinformasjon - regjerrinh.no at man kan få dødsstraff for smugling av narkotika, sykt!) Anonymkode: 35f25...801 Hva tror du om saken selv? Har du hørt om Joshua French og hans kamerat? Gjør man noe kriminelt, så blir man straffet etter loven i landet forbrytelsen blir begått i, og eller oppdaget i. Å holde seg på rett side av loven er da vel ikke så vanskelig, uansett hvilket land man oppholder seg i? Anonymkode: 0ca94...489 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #38 Skrevet 7. desember 2018 9 minutter siden, Toppkarakter skrev: Ja, bedre det enn å få kappet av hue på en ferietur lol. Mener bare at folk bør dra til trygge land som Hellas, Frankrike, Kreta, Italia osv Er ikke bare trygt i de landene heller. Spesielt ikke om man liker designervarer og glemmer kvitteringen! Anonymkode: 92e6d...c7d
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 7. desember 2018 #39 Skrevet 7. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tror du om saken selv? Har du hørt om Joshua French og hans kamerat? Gjør man noe kriminelt, så blir man straffet etter loven i landet forbrytelsen blir begått i, og eller oppdaget i. Å holde seg på rett side av loven er da vel ikke så vanskelig, uansett hvilket land man oppholder seg i? Anonymkode: 0ca94...489 Det kommer an på. I noen land har de helt andre regler enn i Norge. Det kan være lurt å sette seg inn i lover og regler, samt straffer før man reiser, spesielt om det er muslimske land med sharialover.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #40 Skrevet 7. desember 2018 Det lønner seg å lese seg litt opp på lover og regler før man reiser på ferie. I Thailand er det for eksempel viktig å vise kongen respekt, og du kan få opp til 15 års fengsel for majestetsfornærmelse. Anonymkode: 489e4...8ec
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå