AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #1 Skrevet 7. desember 2018 Ja, hva er grunnene til at så mange tyrkere velger å søke asyl i feks Norge? Det er jo en populær feriedestinasjon. https://www.nettavisen.no/nyheter/frrest-asylskere-til-norge-pa-22-ar/3423566780.html Sitat Tyrkia topper listen med 690 asylsøknader, fulgt av Afghanistan, Syria, Eritrea og Iran. Anonymkode: 5983a...883
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #2 Skrevet 7. desember 2018 Det er da ikke tyrkere det er mest av i Norge, men Eritreere, somaliere og pakistanere! og afhansere, iranere/kuredere. Det jeg synes er enda merkeligere er at nordmenn reiser til Tyrkia på ferie, men klager på hvor grusomt folkeslag det er. Somalia og Eritrea reiser vi ikke til, enda det er disse vi tar inn mest av.... utrolig merkelig. Anonymkode: 4014b...907 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #3 Skrevet 7. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke tyrkere det er mest av i Norge, men Eritreere, somaliere og pakistanere! og afhansere, iranere/kuredere. Sitat Nytt av året er at det er flest tyrkiske borgere på asylmottakene, til sammen 671 personer, viser tall fra Utlendingsdirektoratet (UDI). Det er tyrkere det kommer flest av nå. Anonymkode: 5983a...883
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #4 Skrevet 7. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er tyrkere det kommer flest av nå. Anonymkode: 5983a...883 Jeg aner ikke. Men Tyrkia er stort, og hvor i Tyrkia kommer disse fra? det er jo ikke akkurat det verste av de muslimske landene. jeg ser ikke hva de rømmer fra. Har vært der mange ganger og synes det virker helt greit for de fleste. de jeg har blitt kjent med virker nå fornøyd med livet sitt og jeg har ikke dette dårlige inntrykket lenger av muslimer som jeg hadde før. det er mange vanlige mennesker og flust av kvinner som går kledd akkurat som oss, legger ut bilder på instagram og slike ting. Liker veldig godt en derfra, håper han kommer men det virker nå ikke som han har planer om det. Anonymkode: 4014b...907
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #6 Skrevet 7. desember 2018 1 minutt siden, MiniMjau skrev: Pga Erdogan?! mulig... håper han feies av banen snart! så en video der de avslører at han jukset med stemmene. Anonymkode: 4014b...907
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7 Skrevet 7. desember 2018 For et land Norge ender opp som til slutt.... Noen som elsker basarene hvor bartesam står og roper etter deg; hello my friend I have a special offer for you my friend!! Snart har vi det slik i Norge. Anonymkode: 84879...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #8 Skrevet 7. desember 2018 3 minutter siden, MiniMjau skrev: Pga Erdogan?! Jeg er ikke oppdatert på tyrkisk politikk. Hva er det han gjør som gjør at folk må søke asyl i andre land? Nordmenn reiser til Tyrkia i hopetall på ferie mens tyrkerne selv reiser til Norge for å søke asyl. Jeg får det ikke til å gå i hop! Anonymkode: 5983a...883 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #9 Skrevet 7. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et land Norge ender opp som til slutt.... Noen som elsker basarene hvor bartesam står og roper etter deg; hello my friend I have a special offer for you my friend!! Snart har vi det slik i Norge. Anonymkode: 84879...6bc Alle i Tyrkia er ikke slik selv om det virker slik når du befinner deg på visse steder. Jeg kjenner også homoseksuelle tyrkere som er åpne om forholdet sitt. Jeg kjenner tyrkere som ikke sekstrakasserer deg. De er mer normale enn du tror. Mennesker er også tilpasningsdyktige. For dem kan det virke som vi er iskalde, ikke ønsker noen kontakt og er forferdelig usosiale. Anonymkode: 4014b...907
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #10 Skrevet 7. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke oppdatert på tyrkisk politikk. Hva er det han gjør som gjør at folk må søke asyl i andre land? Nordmenn reiser til Tyrkia i hopetall på ferie mens tyrkerne selv reiser til Norge for å søke asyl. Jeg får det ikke til å gå i hop! Anonymkode: 5983a...883 hvis du leser innlegget mitt lenger opp så er jeg enig. Nordmenn reiser til Tyrkia på ferie, men så er liksom Tyrkia det verste landet?! Til Afghanistan og Somalia reiser vi ikke, men vi skal jo ta inn omtrent alt derfra. merkelig at folk da er så redde for tyrkere da de er et av de mer vestlige muslimske landene. Anonymkode: 4014b...907
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #11 Skrevet 7. desember 2018 Tyrkia har vell europast høgt antall barn bruder, og dermed mange tvangsekteskap på kjøpet. Muligens det er dem? Anonymkode: 40dd7...087
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #12 Skrevet 7. desember 2018 Har bodd i tyrkia i mange år. Mannen i gaten der nede går ikke behov for asyl. Men det finnes ganske mange som har behov for politisk asyl. Erdogan har siden kuppet fengslet i hytt og pine. Mange uskyldige. Kurdere som anses å jobbe mot staten fengsles over en lav sko. Journalister og forfattere likeså. Jeg kan garantere at det finnes mange med grunnlag for asyl. Anonymkode: 47653...89f 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #13 Skrevet 7. desember 2018 58 minutter siden, AnonymBruker said: Nordmenn reiser til Tyrkia i hopetall på ferie mens tyrkerne selv reiser til Norge for å søke asyl. Jeg får det ikke til å gå i hop! Anonymkode: 5983a...883 Hvorfor er det så vanskelig å skjønne at Erdogan kaster alle som kan true makten hans i fengsel, men gjerne tar imot pengene til naive turister som reiser hjem igjen etter kort tid? Anonymkode: bb574...3e4 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #14 Skrevet 7. desember 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har bodd i tyrkia i mange år. Mannen i gaten der nede går ikke behov for asyl. Men det finnes ganske mange som har behov for politisk asyl. Erdogan har siden kuppet fengslet i hytt og pine. Mange uskyldige. Kurdere som anses å jobbe mot staten fengsles over en lav sko. Journalister og forfattere likeså. Jeg kan garantere at det finnes mange med grunnlag for asyl. Anonymkode: 47653...89f hva fikk deg til å flytte til Tyrkia? har selv lyst å bo der, men har bare vært der over lengre perioder. jeg trives helt utmerket og er lei meg hver gang jeg reiser igjen. bare så synd med politikken og slik der. Anonymkode: 4014b...907
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #15 Skrevet 8. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så vanskelig å skjønne at Erdogan kaster alle som kan true makten hans i fengsel, men gjerne tar imot pengene til naive turister som reiser hjem igjen etter kort tid? Anonymkode: bb574...3e4 Hva eksakt er det disse som søker asyl gjør da? Hvorfor er Erdogan etter de? Er det sånn at lovbrytere er gode kandidater for asyl? Anonymkode: 5983a...883
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #16 Skrevet 9. desember 2018 På 8.12.2018 den 10.28, AnonymBruker skrev: Hva eksakt er det disse som søker asyl gjør da? Hvorfor er Erdogan etter de? Er det sånn at lovbrytere er gode kandidater for asyl? Anonymkode: 5983a...883 Leste du innlegget før det du svarte på? Mye av svaret på spørsmålet ditt står der. De fengsles for å gjøre som ting vi i Norge tar som en selvfølge, som f.eks. å si meningen vår om landets styre og stell. Anonymkode: 9c1b4...139 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #17 Skrevet 9. desember 2018 På 07.12.2018 den 23.24, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke oppdatert på tyrkisk politikk. Hva er det han gjør som gjør at folk må søke asyl i andre land? Nordmenn reiser til Tyrkia i hopetall på ferie mens tyrkerne selv reiser til Norge for å søke asyl. Jeg får det ikke til å gå i hop! Anonymkode: 5983a...883 Det er så enkelt at vi nordmenn ikke er forfulgt av tyrkiske myndigheter, mens tyrkere som " kødder" med Erdogan blir forfulgt. Triste greier, men Tyrkia har utviklet seg mot et diktatur. Anonymkode: 1188f...ee8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #18 Skrevet 9. desember 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du innlegget før det du svarte på? Mye av svaret på spørsmålet ditt står der. De fengsles for å gjøre som ting vi i Norge tar som en selvfølge, som f.eks. å si meningen vår om landets styre og stell. Anonymkode: 9c1b4...139 Så vi skal ta i mot folk fra alle land der dette foregår? Det vil da si at flere milliarder har rett på asyl i Norge. Hvordan blir Norge seendes ut til slutt? Fullt av tyrkere, arabere, afrikanere osv og kulturen og velferden forsvinner. Hvor fint blir det da? Anonymkode: 96ccb...4b5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #19 Skrevet 9. desember 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vi skal ta i mot folk fra alle land der dette foregår? Det vil da si at flere milliarder har rett på asyl i Norge. Hvordan blir Norge seendes ut til slutt? Fullt av tyrkere, arabere, afrikanere osv og kulturen og velferden forsvinner. Hvor fint blir det da? Anonymkode: 96ccb...4b5 Nordmenn ass... Alt de tenker på er velferden sin 😛 Anonymkode: 4014b...907
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #20 Skrevet 9. desember 2018 På 7.12.2018 den 23.24, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke oppdatert på tyrkisk politikk. Hva er det han gjør som gjør at folk må søke asyl i andre land? Nordmenn reiser til Tyrkia i hopetall på ferie mens tyrkerne selv reiser til Norge for å søke asyl. Jeg får det ikke til å gå i hop! Anonymkode: 5983a...883 Tyrkerne kan grovt deles inn i 3. Erduan tilhengere. Dvs de tilhører hans parti og religiøse retning. Så har vi de Attaturk lojale. Ikke religiøse, sekulær orienterte. De siste tilhører andre religiøse retninger eller andre folkegrupper. Erduan innsette sine egne i alle viktige ledd. Forfremmelser/ansettelser er tilgodesett Erduans tilhengere. Attaturk lojal sekulære blir tolerert. De mister som regel ikke jobben. Men de blir ikke forfremmet eller får lederstillinger. Andre religiøse retninger mister jobben, blir fengslet, blir ikke ansatt osv. Avhengig av hvordan de har oppført seg. De som søker asyl tilhører Gulen bevegelse, er kurdere eller tilsvarende. Og de har grunn til å frykte. Tyrkiske offiserer som tjenestegjorde i Afghanistan fikk melding om å komme hjem. De visste hva som ventet. Noen begikk selvmord. Andre flyktet ut av de sikre basene og tok sjansen på å komme seg ut av Afghanistan på egen hånd. Hadde du vært jøde i 1942 og fått beskjed om å melde deg i Berlin. Hva ville du gjort. Anonymkode: db141...d24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå