AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #1 Skrevet 7. desember 2018 Svigerinnen min er enslig, har ingen utdanning utover grunnskolen, jobber i et lavtlønnet yrke og bor i leid leilighet. Pga at hun har surret det til for seg selv med diverse forbrukslån/kredittkort er økonomien hennes heller dårlig. Mannen min og jeg har ordnet og ganske romslig økonomi. Vi har stort sett råd til å kjøpe det vi vil og trenger ikke bekymre oss nevneverdig for pris når vi kjøper gaver. Siden vi ikke har barn selv synes vi det er hyggelig å skjemme bort niesene og nevøene våre litt. I går møtte vi på svigerinnen min da vi var å handlet mat og hun ba oss om å kjøpe rimeligere gaver til barna fremover av hensyn til henne. Hun mener at ungene ser på henne som kjip fordi hun ikke har økonomisk mulighet til å kjøpe like dyre gaver som oss og mener at av hensyn til henne må vi kutte ned på gavekjøpene. Jeg må innrømme at jeg ble satt ut og etterhvert ble jeg irritert. Joda, jeg skjønner at hun kan tenke sånn, men jeg synes det er urimelig av henne å kreve at vi tar hensyn til henne på den måten. Hva tenker folk på KG? Anonymkode: 6c784...7ea 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 7. desember 2018 Julen er føyligheten og kompromissenes tid, gjør som hun ba om. Anonymkode: e2412...6ac 52
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 7. desember 2018 Du er urimelig som ikke tar hensyn. Anonymkode: 7a030...32a 61
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #4 Skrevet 7. desember 2018 Selvfølgelig bruker dere litt mindre på gaver når dere blir spurt om å gjøre det. Jeg forstår mor godt, det er greit nok at hun har rotet det til, men la henne nå få føle at hun ikke blir mindreverdig på grunn av at dere absolutt mååå gi dyre gaver. Gjør som mor sier. Anonymkode: cdc19...b0f 33
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #5 Skrevet 7. desember 2018 Spleis på gave? Anonymkode: 48637...c47 17
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #6 Skrevet 7. desember 2018 Jeg tenker at svigerinnen din har helt rett! Klok dame! Det høres ut som om du har lyst til å gi dyre gaver for og vise at du har god råd. Jeg skjønner godt at svigerinnen din føler at hun blir stilt i skyggen av dette. Ta hensyn, det er jul... Anonymkode: 13582...413 38
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7 Skrevet 7. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig bruker dere litt mindre på gaver når dere blir spurt om å gjøre det. Jeg forstår mor godt, det er greit nok at hun har rotet det til, men la henne nå få føle at hun ikke blir mindreverdig på grunn av at dere absolutt mååå gi dyre gaver. Gjør som mor sier. Anonymkode: cdc19...b0f Det er ikke mor, det er barnas andre tante. "Felles nieser og nevøer". Anonymkode: 48637...c47 7
Populært innlegg Kvinne87Rogaland Skrevet 7. desember 2018 Populært innlegg #8 Skrevet 7. desember 2018 Jeg blir varm i hjertet når jeg hører om at juler handler om penger, gaver og materialistiske ting. Kan dere ikke kjøpe fantastisk dyre gaver, og legge til hennes navn på gavene? Si at dere har spleiset? Så får dere brukt de overflødige pengene deres, ungene får spektakulære gaver å rive papiret av på julaften, og svigerinnen få ta del i statusen det er med dyre gaver. Vinn-vinn! 69
Tanuki Skrevet 7. desember 2018 #9 Skrevet 7. desember 2018 Hvorfor må de ha så dyre gaver da? Virker som du ser veldig ned på henne fordi hun har dårlig økonomi. Vis forståelse og jekk ned pengebruket på gaver, barn MÅ ikke ha dyre gaver bare fordi dere har økonomi til det. 18
Sensi Skrevet 7. desember 2018 #10 Skrevet 7. desember 2018 Hør om hun vil spleise ja. Legg det frem på en god måte. Det blir et slags kompromi. Ikke at dere er rause. Vinn vinn. 9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #11 Skrevet 7. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Svigerinnen min er enslig, har ingen utdanning utover grunnskolen, jobber i et lavtlønnet yrke og bor i leid leilighet. Pga at hun har surret det til for seg selv med diverse forbrukslån/kredittkort er økonomien hennes heller dårlig. Mannen min og jeg har ordnet og ganske romslig økonomi. Vi har stort sett råd til å kjøpe det vi vil og trenger ikke bekymre oss nevneverdig for pris når vi kjøper gaver. Siden vi ikke har barn selv synes vi det er hyggelig å skjemme bort niesene og nevøene våre litt. I går møtte vi på svigerinnen min da vi var å handlet mat og hun ba oss om å kjøpe rimeligere gaver til barna fremover av hensyn til henne. Hun mener at ungene ser på henne som kjip fordi hun ikke har økonomisk mulighet til å kjøpe like dyre gaver som oss og mener at av hensyn til henne må vi kutte ned på gavekjøpene. Jeg må innrømme at jeg ble satt ut og etterhvert ble jeg irritert. Joda, jeg skjønner at hun kan tenke sånn, men jeg synes det er urimelig av henne å kreve at vi tar hensyn til henne på den måten. Hva tenker folk på KG? Anonymkode: 6c784...7ea Herregud, du trenger å jobbe med deg selv. Anonymkode: c9bac...cba 25
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #12 Skrevet 7. desember 2018 Hadde det vært ungenes mor det hadde vært snakk om, måtte ts ha tatt hensyn. Ts snakker om en annen tante til ungene og isåfall burde ikke ts ta hensyn. Det er da urettferdig at de samme barna skal få mindre av ikke bare en tante, men av to fordi den første skal tvinge tante nummer to til å gi mindre og... At noen har dårligere råd enn andre er naturlig og noe barna må lære. Anonymkode: 6827d...fb9 44
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #13 Skrevet 7. desember 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mor, det er barnas andre tante. "Felles nieser og nevøer". Anonymkode: 48637...c47 Det glapp for meg, mente det var mor. Men når det er tante så trenger dere ikke å ta like mye hensyn. Det kan aldri være forventet at alle i slekt skal gi gave av samme sum Anonymkode: cdc19...b0f 4
Gjest Mass Skrevet 7. desember 2018 #14 Skrevet 7. desember 2018 36 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev: Jeg blir varm i hjertet når jeg hører om at juler handler om penger, gaver og materialistiske ting. Kan dere ikke kjøpe fantastisk dyre gaver, og legge til hennes navn på gavene? Si at dere har spleiset? Så får dere brukt de overflødige pengene deres, ungene får spektakulære gaver å rive papiret av på julaften, og svigerinnen få ta del i statusen det er med dyre gaver. Vinn-vinn! Problem løst!
Muskath Skrevet 7. desember 2018 #15 Skrevet 7. desember 2018 (endret) Huff, jeg føler med svigerinnen din. Det er ikke mye hun ber om. Hva med å se litt utenfor sin egen navle? Endret 7. desember 2018 av Muskath 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #16 Skrevet 7. desember 2018 Synes du skal høre på svigerinnen din. Så kan dere gi av deres overflødige penger til en frivillig organisasjon eller lignende, og gjør dere det allerede så kan dere gi mer. Anonymkode: 4a3a4...34e 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #17 Skrevet 7. desember 2018 Kan dere ikke skjemme bort niesene og nevøene de andre 363 dagene i året? På ferie og slikt? Det er litt urimelig av henne, jeg skjønner at du syns det, men det går vel an å spandere flotte ting ved andre anledninger også? Ellers så var «spleiseforslaget» faktisk veldig godt, hvis dette handler om at barna skal FÅ flotte ting på julaften, ikke at akkurat du og mannen skal GI. Anonymkode: 637df...505 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #18 Skrevet 7. desember 2018 Jeg syns dere skal kjøpe det dere har tenkt. Det er da ingen skam at man ikke har råd til like dyre gaver som andre. Jeg er musiker, og i perioder i oppstartsfasen av karrieren min, har jeg måttet være fantasifull når det kommer til gaver til tantebarn pga. uforutsette utgifter og avlyste oppdrag. Men jeg hadde aldri forventet at broren min skulle ta hensyn til det! Og nå tjener jeg mer enn ham, og har aldri tenkt tanken at barnas hengivenhet til oss som tante og onkel, er basert på hvor dyr gave de får, og dermed justert prisen deretter. Og dersom ungene sier at tanten er kjip, så har foreldrene en gyllen mulighet til å lære barna sine om takknemlighet, folkeskikk og økonomi. Makan til frekke unger. Anonymkode: ecd6e...5d2 22
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #19 Skrevet 7. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svigerinnen min er enslig, har ingen utdanning utover grunnskolen, jobber i et lavtlønnet yrke og bor i leid leilighet. Pga at hun har surret det til for seg selv med diverse forbrukslån/kredittkort er økonomien hennes heller dårlig. Mannen min og jeg har ordnet og ganske romslig økonomi. Vi har stort sett råd til å kjøpe det vi vil og trenger ikke bekymre oss nevneverdig for pris når vi kjøper gaver. Siden vi ikke har barn selv synes vi det er hyggelig å skjemme bort niesene og nevøene våre litt. I går møtte vi på svigerinnen min da vi var å handlet mat og hun ba oss om å kjøpe rimeligere gaver til barna fremover av hensyn til henne. Hun mener at ungene ser på henne som kjip fordi hun ikke har økonomisk mulighet til å kjøpe like dyre gaver som oss og mener at av hensyn til henne må vi kutte ned på gavekjøpene. Jeg må innrømme at jeg ble satt ut og etterhvert ble jeg irritert. Joda, jeg skjønner at hun kan tenke sånn, men jeg synes det er urimelig av henne å kreve at vi tar hensyn til henne på den måten. Hva tenker folk på KG? Anonymkode: 6c784...7ea Woow 🤔 her var det mye nestekjærlighet og skikkelig julestemning.. vise hensyn og ta vare på hverandre, burde kanskje stå høyt på listen.. det er mange andre dager i året som en kan benytte seg av å skjemme bort barna.. vi er alle forskjellig, til syvende og sist må du være komfortabel med avgjørelsen du velger å ta, og stå for den når året pakkepapir røskes av🎁 Anonymkode: 1b16e...f91 2
Måbarefåsiat... Skrevet 7. desember 2018 #20 Skrevet 7. desember 2018 25 minutter siden, Muskath said: Huff, jeg føler med svigerinnen din. Det er ikke mye hun ber om. Hva med å se litt utenfor sin egen navle? Det har sikkert sittet langt inn å spørre om dette. Må ha kostet. Synes ts kan ta det hensynet. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå