Gå til innhold

Positiv gravid test - hvor lenge teste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk positiv graviditetstest på clear blue digital, 1-2 uker. På billigstripsene er streken veldig, veldig svak. Må mye for å se. Tenker å fortsette å teste på morgenen. Men hvor lenge skal jeg gjøre det før jeg sluttet? 

Sist jeg var gravid var jeg det i 5 dager og er glad jeg testet, så jeg ikke fikk sjokk da mensen kom 2 uker senere. Testen sa klart ifra at jeg ikke var gravid. 

Anonymkode: 5b10b...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har igså testet postivt «1-2 gravid». Tester ikke mer, men kjenner jeg har behov for å teste igjen om et par uker bare for at det fortsatt stemmer. Vet jo at det ikke er behov, men for min egen betryggelse vil jeg teste igjen. Men tror ikke jeg hadde testet hver morgen. 

Anonymkode: b2f5c...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positiv å går, mensen nå på kvelden. 
Så ikke gravid likvel...
Det er ikke festeblødning, dette er skikkelig mensen. 

Funka ikke denne gangen heller, ny "rekord" da. Gravid i to dager. Da jeg de to andre gangene var det i 5 dager. 
Positive i dette er at vi har hatt 18 pp uten å bli gravid, og har blitt det de tre siste gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk graviditet? Egget har ikke festet seg, men vært borti livmoren slik at kroppen har laget nok høg til en positiv test. Man kaller det vel ikke en sa før uke 5 pga det tror jeg.....

Anonymkode: 891e7...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spontanabort, kjemisk gravid. Noe sånt.
Føler ikke jeg har vært gravid, men har fått positive tester ved tre anledninger, men ikke kjent noe på at nå skal jeg faktisk ha en baby. 

Spørsmålet jeg startet med var jo om jeg skulle teste på morgenen noen dager fremover nå for å se om det ble sterkere strek. 
Men nå har jeg jo svaret på det selv. Ikke vist i å teste noe mer, får vente til neste mnd (igjen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjipt :( Håper du veldig snart får en rekord andre veien, og at det varer hele svangerskapet. Jeg begynte å blø den dagen jeg ventet mensen, så mye at jeg måtte bruke bind, den gangen graviditeten gikk bra (har også hatt flere kjemiske graviditeter). Men skjønner jo at når du sier det er mensen, er det mest sannsynlig det.

Anonymkode: 90cd5...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til neste gang vil jeg forresten anbefale å ikke teste hver dag, men kanskje annen hver eller hver tredje? Jeg testet hver dag selv i en periode. Testene ble ikke alltid sterkere, og til og med svakere fra en dag til neste ved flere anledninger. Det var ikke noe galt, men jeg var jo sikker på at det gikk galt mange ganger.

Anonymkode: 90cd5...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun testet en gang når jeg har fått positiv test. Resten er jo opp til skjebnen. Mister man så mister man. 

Anonymkode: 1e1cf...142

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk positiv graviditetstest på clear blue digital, 1-2 uker. På billigstripsene er streken veldig, veldig svak. Må mye for å se. Tenker å fortsette å teste på morgenen. Men hvor lenge skal jeg gjøre det før jeg sluttet? 

Sist jeg var gravid var jeg det i 5 dager og er glad jeg testet, så jeg ikke fikk sjokk da mensen kom 2 uker senere. Testen sa klart ifra at jeg ikke var gravid. 

Vel du kan oppnå resultatene "gravid 1-2", "gravid 2-3" og "gravid 3+".

Nå har du oppnådd "gravid 1-2" og er med andre ord 3uker og noen dager på vei.

Disse testenes testresultat skal angivelig øke hver 7dag. Jeg ville for å være på sikre siden tatt en ny digital test med ukeindikator hver 8dag for å være sikker på at tallet øker sånn at jeg ikke ville begynt å bli trist og bekymret unødig. Det koster litt for de testene men det er ingenting som er så håndfast som dem.

Lykke til! :) Jeg håper spiren din klamrer seg fast! :tommelopp:

Anonymkode: 68be6...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Testet positiv å går, mensen nå på kvelden. 
Så ikke gravid likvel...
Det er ikke festeblødning, dette er skikkelig mensen. 

Funka ikke denne gangen heller, ny "rekord" da. Gravid i to dager. Da jeg de to andre gangene var det i 5 dager. 
Positive i dette er at vi har hatt 18 pp uten å bli gravid, og har blitt det de tre siste gangene.

Å nei :(:( Det var trist!! Jeg håper dere lykkes neste måned! Den måten jeg nevnte å teste på kan du bruke når det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel du kan oppnå resultatene "gravid 1-2", "gravid 2-3" og "gravid 3+".

Nå har du oppnådd "gravid 1-2" og er med andre ord 3uker og noen dager på vei.

Disse testenes testresultat skal angivelig øke hver 7dag. Jeg ville for å være på sikre siden tatt en ny digital test med ukeindikator hver 8dag for å være sikker på at tallet øker sånn at jeg ikke ville begynt å bli trist og bekymret unødig. Det koster litt for de testene men det er ingenting som er så håndfast som dem.

Lykke til! :) Jeg håper spiren din klamrer seg fast! :tommelopp:

Jeg er 4+1 i dag (eller var)
Sist var jeg 5+5, det var da jeg fikk negativ test etter 5 dager. Og skjønte at det ikke var noe der, det er jeg egentlig glad for. For jeg ventet bare på at mensen skulle komme. Ble på en måte glad da, så jeg kunne sett i gang med ny prøverunde. Selv om det gikk 6 uker, for alt i kroppen ble forsinket. Ble jo nå gravid igjen på neste forsøk, men "mistet" med en gang, om man i det hele tatt kan kalle det det. 

Takk for hjelp og hyggelige ord folkens. 
Kjenner nå på fortvilelsen etter å ha prøvd så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har kun testet en gang når jeg har fått positiv test. Resten er jo opp til skjebnen. Mister man så mister man. 

Anonymkode: 1e1cf...142

Jo det er jeg enig i, og jeg driver ikke å tar masse tester etter at jeg har hatt sex, venter til ikm. Tok nå dagen etter at den skulle ha kommet, jeg er stort sett presis. 
Men for min del hjalp det å vite at det ikke var noe der, en å tro jeg var gravid i uke 8 for så å få mensen, da viste jeg allerede i uke 5 at det ikke var noe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...