Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får en del PMer. De aller fleste har tittelen "Kan du spå meg?" eller bare "SPÅ!?". 

Det inntrykket jeg har, er at disse PMene handler om alt fra at noen kjeder seg en kveld, til at man er i dyp livskrise. Dersom du er i krise, så er ikke tarotkort riktig instans. Vær så snill, oppsøk legevakt eller iallfall en av hjelpetelefonene. 

Innimellom dukker det opp spørsmål jeg tenker det ville vært uetisk av meg å svare på. Spørsmål om helserelaterte spørsmål (sykdom, fødsel, liv, død) bør selvsagt rettes til lege, og det ville vært feil av meg å enten skape unødig bekymring eller falskt håp. Det er også noen ganger spørsmål som er direkte ondsinnede, for eksempel om noe vondt snart vil hende for nye dama til eksen. Jeg kan heller ikke "spionere" på andre, så nei, jeg kan ikke se på hva personen du datet for noen år siden tenker og føler nå.

Jeg er også veldig varsom med å svare på spørsmål som ber meg ta et valg for den som spør. Valgene i livet ditt tar du selv! Jeg vil alltid råde deg til å stole mer på deg selv og din egen fornuft, enn på tarotkort!

Og sånn til opplysning, jeg kaller det ikke å spå selv. Jeg kan ikke spå. Jeg leser i kort. Jeg er ikke klarsynt. Jeg innehar ingen overnaturlige evner.

Selv ser jeg på det mer som brainstorming. Å få en ny synsvinkel på situasjonen nå. 

Det tar veldig mye tid og energi å legge ut kort og lese de ordentlig og detaljert. Og her kan man tro på det eller ikke, men det er en tjeneste jeg blir bedt om å utføre. Den tjenesten er å stokke kort, og fortelle hva jeg ser i bildene på kortene. Jeg prioriterer de som har betalt for tjenesten fremfor de som sender PM her. Jeg sier ikke dette for å be dere betale meg (jeg svarer mer enn gjerne i tråder når jeg er innom), men for å vise at tiden strekker ikke til. 

Jeg svarer på tråder her innimellom, på spørsmål jeg føler jeg kan svare kjapt på når jeg har tid. Men jeg har lært at å opprette tråder der jeg tilbyr gratis legg bare blir kaos, og at jeg aldri rekker over alle. Så det vet jeg ikke om jeg tør igjen ;)  

Dessuten, jeg er ikke alltid pålogget. Jeg ser ofte på forumet som gjest, og logger meg inn om jeg ser en tråd jeg tenker jeg kan svare på. Så det kan ta lang tid før jeg ser en PM. Derfor beklager jeg til alle jeg ikke har svart. men det er så mange grunner til at jeg ikke alltid kan svare. Det er ikke for å være kjip, men rett og slett fordi jeg ikka alltid kan.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser du kortene bokstavelig talt, det som er på bildene, og svarer utfra det? Får du ingen følelser, bilder, intuisjon, ingenting ner enn bare bildene av kort?

Anonymkode: c1888...194

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Leser du kortene bokstavelig talt, det som er på bildene, og svarer utfra det? Får du ingen følelser, bilder, intuisjon, ingenting ner enn bare bildene av kort?

Anonymkode: c1888...194

Alle legg er ulike. Jeg leser de inntrykkene jeg får utfra kortene. Men dette var ikke trådens tema. Opprett gjerne en egen tråd for hvordan folk bruker kort, den diskusjonen følger jeg gjerne!

Skrevet

er bra naive folk som tror at noen kort en bruker over internett legger stemmer på dem. 

Anonymkode: 4ef1b...c62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...