AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #1 Skrevet 7. desember 2018 Jeg er har førerkort klasse B. Da jeg var 16 kjørte jeg scooter, men jeg hadde ikke lov til å kjøre scooter med mer en 50 kubikk. Jeg trenger transport til jobb, men det frister ikke med bil. Det er bare meg, og biler sluker penger. Problemet er at jeg kan ikke kjøre rundt på en scooter som ikke går fortere en 50 km/t! Det gidder jeg ikke. Har jeg lov til å kjøre en scooter (en pen Vespa eller noe) som er litt større? Eller må jeg ta sertifikat for lett motorsykkel eller noe? Anonymkode: c1562...0ac
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #2 Skrevet 8. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er har førerkort klasse B. Da jeg var 16 kjørte jeg scooter, men jeg hadde ikke lov til å kjøre scooter med mer en 50 kubikk. Jeg trenger transport til jobb, men det frister ikke med bil. Det er bare meg, og biler sluker penger. Problemet er at jeg kan ikke kjøre rundt på en scooter som ikke går fortere en 50 km/t! Det gidder jeg ikke. Har jeg lov til å kjøre en scooter (en pen Vespa eller noe) som er litt større? Eller må jeg ta sertifikat for lett motorsykkel eller noe? Anonymkode: c1562...0ac Ja. Anonymkode: 5cc93...75b 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 8. desember 2018 #3 Skrevet 8. desember 2018 (endret) Lett å sjekke 🙂 https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/sjekk-forerkort Klikk: Logg inn, Om du har "Din Side" / Elektronisk I.D. Se innstruksjon. ( Og ikke har pågående Politisak, Vdr. Førerrett, -Som er forkynt for deg,) er du Good. Om det står der. A.(CAVE:Fnatt) Endret 8. desember 2018 av Sliten&kjørt51 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #4 Skrevet 8. desember 2018 16 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev: Lett å sjekke 🙂 https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/sjekk-forerkort Klikk: Logg inn, Om du har "Din Side" / Elektronisk I.D. Se innstruksjon. ( Og ikke har pågående Politisak, Vdr. Førerrett, -Som er forkynt for deg,) er du Good. Om det står der. A.(CAVE:Fnatt) Takk. Visste ikke at jeg kunne sjekke det på nett. Anonymkode: c1562...0ac
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #5 Skrevet 9. desember 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk. Visste ikke at jeg kunne sjekke det på nett. Anonymkode: c1562...0ac Jeg vil tro at det knapt finnes noe du ikke kan finne på nett lengre. Anonymkode: 5cc93...75b
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #6 Skrevet 9. desember 2018 Jeg har bestemt meg for å ta A1. Noe jeg ikke har funnet svar på nett enda er om jeg må ta alt. Jeg har jo sertifikat klasse AM og B, jeg har tatt trafikkurs. Må man ta enda et sikkerhetskurs? Det er mye å spare hvis man kan slippe. Anonymkode: c1562...0ac
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #7 Skrevet 9. desember 2018 På 8.12.2018 den 17.33, AnonymBruker skrev: Takk. Visste ikke at jeg kunne sjekke det på nett. ??????????????????????????????????????????? Anonymkode: a00b1...a65
Sliten&kjørt52 Skrevet 11. desember 2018 #8 Skrevet 11. desember 2018 Har du førerkort fra før? Da er det ikke nødvendig å ta trafikalt grunnkurs, så du kan gå videre til neste trinn. Er du over 25 år? Da er du fritatt for deler av trafikalt grunnkurs, og kan kjøre uten øvelseskjøringsbevis. Husk alltid å ha med deg legitimasjon. Førstehjelp og mørkekjøring er obligatorisk for alle. Mørkekjøring kan gjennomføres etter prøven dersom du tar prøven i tidsrommet 16. mars - 31. oktober. Fra: https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/veien-til-førerkortet/lett-motorsykkel-a1/trafikalt-grunnkurs A.(CAVE:Fnatt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå