Gå til innhold

Beregning av graviditet ved IVF/ICSI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid etter ICSI. Uttak 15.november og innsett 20.november. Men forstår ikke beregningen i forhold til hvor langt jeg er på vei. I følge klinikken var jeg to uker gravid ved innsett 20.november og derfor 4+3 uker på vei i dag. Men siden befruktningen skjedde på uttaksdagen 15.november er jeg vel egentlig 5+1 i dag? Altså at jeg burde regnes som to uker gravid på uttaksdagen. Blir helt forvirret av dette. Noen som kan hjelpe med å forklare meg dette? 

Anonymkode: 91cd4...7b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal regnes som to uker gravid på uttaksdagen ja. Uttaksdagen blir på en måte din EL-dag. Klinikken din må ha rotet litt ja. 

Skrevet

St Olavs feks teller deg som 2+0 ved innsett, uansett hva som settes inn 🙄

Nytter ikke å krangle på det heller 😛

Skrevet

St. Olavs jeg hører til, to ulike sykepleiere som sa det samme: 2+0 ved innsett (selv om det ble satt inn et 5 dagers blastocyst) Men må da være mer riktig slik Albbas skriver 🤔 

ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

St. Olavs jeg hører til, to ulike sykepleiere som sa det samme: 2+0 ved innsett (selv om det ble satt inn et 5 dagers blastocyst) Men må da være mer riktig slik Albbas skriver 🤔 

ts

De er litt sære på det der... Hvis du har satt inn en blasto så er du 2+5 på innsettsdagen, samme hva de sier :) 

Bare si fra til fastlegen hvilken termindato du får ut fra unnfangelse, så skrives det på kortet i tillegg til at det markeres for at det var IVF, så skal ikke termin flyttes ved OUL. Det nytter ikke å diskutere det med St Olavs heller, tro meg jeg har prøvd, så bare jatt med og gi den rette termindatoen til fastlegen :)

Skrevet

Høres fornuftig ut Ginny, får gi riktig termin til fastlegen. 

Skal til tidlig ultralyd hos privatklinikk i uke 7. Spent på hva de sier om lengden på svangerskapet. 

Hva gjør andre fertilitetsklinikken i forhold til dette? 

Ts. 

Skrevet

Har veldig lite å si frem til OUL uansett :)

Anonymkode: e71c0...5ea

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres fornuftig ut Ginny, får gi riktig termin til fastlegen. 

Skal til tidlig ultralyd hos privatklinikk i uke 7. Spent på hva de sier om lengden på svangerskapet. 

Hva gjør andre fertilitetsklinikken i forhold til dette? 

Ts. 

Det varierer litt hva de sier, men det er ikke helt ukjent at de teller litt rart på andre steder og :)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig lite å si frem til OUL uansett :)

Anonymkode: e71c0...5ea

Ved IVF så har det mye å si, fordi man ikke endrer termin uansett hva OUL tilsier. Siden man vet nøyaktig befruktning så skal man beholde termin ut fra befruktning, og eventuelle avvik på OUL skal behandles som nettopp avvik og videre oppfølging må vurderes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...