Gå til innhold

2 egg befruktet, 1 inn og 1 overlevde ikke til frysing.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra st.olavs i dag, mitt andre befruktede egg klarte seg ikke til dag 5 og ble ikke fryst ned. Nå går jeg og lurer på om embryoet i magen heller ikke klarte seg. Noen solskinnshistorier? 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De setter alltid inn det egget de har best trua på :)

På St Olavs dyrker de alle eggene til blasto før de fryser, så det er ganske rutine. Egg har det generelt bedre i livmor enn på lab, så det er ingen grunn til at ikke egget du fikk satt inn ikke skulle ha det fint der :) Kan hende det andre egget ditt hadde klart seg bedre i livmora, men det er jo umulig å si i ettertid.. 

• Liker 1
Skrevet

Det er alltid noen som ikke klarer seg så lenge at de blir til blastocyste. Du har jo fått inn ett som faktisk har kommet så langt og det er jo flott! Det egget har allerede bevist at det er bedre enn det andre. :) 

Lykke til med rugingen. 

Anonymkode: d7134...ff2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid noen som ikke klarer seg så lenge at de blir til blastocyste. Du har jo fått inn ett som faktisk har kommet så langt og det er jo flott! Det egget har allerede bevist at det er bedre enn det andre. :) 

Lykke til med rugingen. 

Jeg fikk satt inn et 4 delt egg på dag 2 😊

Skrevet

Jeg fikk ut 7 egg, 2 ble befruktet og satt inn på 3. dag. Vi fikk tilbud om å sette inn begge to fordi de ikke helt hadde troen, men ble gravid og fikk en fin gutt. 

Anonymkode: e819f...338

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ut 7 egg, 2 ble befruktet og satt inn på 3. dag. Vi fikk tilbud om å sette inn begge to fordi de ikke helt hadde troen, men ble gravid og fikk en fin gutt. 

Anonymkode: e819f...338

Åh så flott! Gratulerer ❤️ Takk for oppmuntrende nytt 😄

Endret av SaraVictoria
  • Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Ginny skrev:

De setter alltid inn det egget de har best trua på :)

På St Olavs dyrker de alle eggene til blasto før de fryser, så det er ganske rutine. Egg har det generelt bedre i livmor enn på lab, så det er ingen grunn til at ikke egget du fikk satt inn ikke skulle ha det fint der :) Kan hende det andre egget ditt hadde klart seg bedre i livmora, men det er jo umulig å si i ettertid.. 

De sa at mine 2 dagers embryo som hadde blitt 4-delt var veldig lik. Altså like bra.

Håper det klorer seg fast i livmora mi og trives ❤️ takk for oppmuntrende ord

Skrevet

Det forsøket jeg ble gravid, hadde vi to egg som var fine på dag to. De var ikke fine nok til frys, så vi fikk satt inn begge. Det ble ett barn :) Lykke til! 

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, Illy skrev:

Det forsøket jeg ble gravid, hadde vi to egg som var fine på dag to. De var ikke fine nok til frys, så vi fikk satt inn begge. Det ble ett barn :) Lykke til! 

Åh, så fint ❤️ Hva skal til for at de kan sette inn to embryo?

Skrevet
26 minutter siden, SaraVictoria said:

For oss var det ikke snakk om to embryo før siste forsøk. På det forsøket ble det satt inn to, jeg ble gravid med én.

Med nr 2 var det igjen ikke snakk om å sette inn to. 

Det er ikke så mye større sjanse med to embryo, og det blir et risikosvangerskap med tvillinger 

Anonymkode: 5aa06...b2a

Skrevet
1 time siden, SaraVictoria skrev:

Tror knapt de gjør det lengre. Jeg fikk satt inn to, for 12 år siden. Det var fordi det var siste forsøket og det var bare de to eggene som så fine ut. 

Det ble tvillinger. 

Skrevet
1 time siden, SaraVictoria skrev:

De gjør det først når de tenker det er liten sjanse for at begge eggene fester seg. Tvillingsvangerskap innebærer jo en del risiko. Vi fikk sette inn to på 2. forsøk også, men da var det bare ett egg som overlevde. Alder, dårlig eggkvalitet eller flere negative forsøk tidligere kan være argumenter for to inn 😊

Anonymkode: 96c55...27e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De gjør det først når de tenker det er liten sjanse for at begge eggene fester seg. Tvillingsvangerskap innebærer jo en del risiko. Vi fikk sette inn to på 2. forsøk også, men da var det bare ett egg som overlevde. Alder, dårlig eggkvalitet eller flere negative forsøk tidligere kan være argumenter for to inn 😊

Anonymkode: 96c55...27e

Kom borti anonymknappem 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...