AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #1 Skrevet 7. desember 2018 Admin må gjerne flytte tråden hvis den er plassert i feil kategori... I går kveld var jeg og noen venner på tur i byen. Mens vi stod og skravlet, så kommer hun ene snikende opp bak meg, tar tak i armene mine og skriker BØ. Jeg skvetter åpenbart, så pass at jeg mister fotfestet på den glatte veien, og deiser i bakken. Mobilen lå i jakkelomma, men havnet mellom baken min og asfalten, og skjermen knuser. Ordentlig. Hun beklaget seg jo åpenbart, men så har jo skaden skjedd da. Mobilen min, som jeg kjøpte helt ny på black friday, fungerer nærmest ikke i det hele tatt. Jeg har ikke forsikret den (jada, det burde jeg gjort, og blabla. Det er ikke dette jeg søker råd for). Jeg fortalte henne at hun må erstatte den, men det nekter hun å gjøre. Hun sier det ikke er hennes feil at den knuste. Hvem har rett her? Jeg anser henne overhodet ikke som noen venninne lenger, jeg er først og fremst ekstremt skuffet over at hun ikke vil rydde opp etter seg. Hva tenker dere? Anonymkode: 34c5f...43a 4
Gjest O.G. Skrevet 7. desember 2018 #2 Skrevet 7. desember 2018 (endret) Ingen med vettet i behold tar en BØ rutine på noen med det føret som er ute nå, det vet alle hvis de tenker seg om. Venninnen din bør ergo erstatte telefonen pga det er hennes idioti den er knust. Edit: Hvis ikke hun erstatter den så er det der ei kjerring du må droppe tvert. Endret 7. desember 2018 av O.G.
Herix Skrevet 7. desember 2018 #3 Skrevet 7. desember 2018 Rart av henne og ikke tilby seg å betale for skaden hvis det var åpenbart hennes feil. Eventuelt kunne hun betalt halvparten da? Du burde jo uansett ha en form for reiseforsikring eller skjermforsikring. 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #4 Skrevet 7. desember 2018 Ja, det er hennes skyld og hun burde erstatte den. Ta kontakt med Konfliktrådet om dere ikke blir enige. Anonymkode: 70637...b3a 14
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. desember 2018 #5 Skrevet 7. desember 2018 Det er en selvfølge at hun skal erstatte mobilen din.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #6 Skrevet 7. desember 2018 Synes hun skal erstatte ja. Anonymkode: a3c67...c60 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #8 Skrevet 7. desember 2018 Du kan bruke reiseforsikringen Anonymkode: 7f113...9d9 18
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #9 Skrevet 7. desember 2018 Hva sier de andre som var der? Jeg syns virkelig hun burde erstatte den ja. Det var jo nettop hennes skyld at den knuste. Anonymkode: ee85a...661 12
SoWhat? Skrevet 7. desember 2018 #10 Skrevet 7. desember 2018 Syns hun bør erstatte ja, for det var jo hennes skyld. 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #11 Skrevet 7. desember 2018 Det synes jeg hun skal erstatte ja! Anonymkode: 26815...76d 2
Gjest Kritt Skrevet 7. desember 2018 #12 Skrevet 7. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med Konfliktrådet om dere ikke blir enige. Anonymkode: 70637...b3a Ja, de har sikkert for lite å gjøre og griper denne viktige saken umiddelbart.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #13 Skrevet 7. desember 2018 Hun bør erstatte.....men sjekk ut om evt reiseforsikring kan dekke den Anonymkode: cafcf...d38 3
Rainbowdash_90 Skrevet 7. desember 2018 #14 Skrevet 7. desember 2018 Hun burde erstatte den, men har hun ikke penger så har hun ikke penger. Da må dere bli enige om en slags betalingsplan. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #15 Skrevet 7. desember 2018 Moralsk: Ja Juridisk: Antagelig ikke. Avhengig av forsikringsselskap kan du kanskje ta det på innbo eller reiseforsikring. Anonymkode: 44703...14c 20
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #16 Skrevet 7. desember 2018 Hadde jeg aldri krevd av en venninne. Jeg kunne likså falt uten et bø og knust mobilen min. Uhell skjer og gidder ikke å krangle med venner over slikt. Hadde hun med vilje knust den hadde det vært noe annet. Anonymkode: 93fa9...9ba 31
venus24 Skrevet 8. desember 2018 #17 Skrevet 8. desember 2018 Er du fagorganisert i et LO-forbund? Isåfall bør du sjekke om innboforsikringen som inngår i LO Favør kan dekke reparasjon av telefonen, siden den dekker uhell. Bare et tips! Hilsen julenissen (som oppfordrer alle til å organisere seg) 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #18 Skrevet 8. desember 2018 Det er vanligvis en ganske restriktiv linje ved det å skulle kreve erstatning for noe som oppstår gjennom sosial omgang. Mest sannsynlig kan du altså ikke kreve noe. Anonymkode: 866a5...7ab 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #19 Skrevet 8. desember 2018 Jeg knuste samboers telefon ved et uhell. Han hadde selv lagt den på min side av senga hvor jeg slang fra meg noe greier. Jeg erstattet den med den største selvfølge. Så da synes jeg at andre skal gjøre det samme 😊 Anonymkode: bb35e...b44 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 8. desember 2018 #20 Skrevet 8. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg knuste samboers telefon ved et uhell. Han hadde selv lagt den på min side av senga hvor jeg slang fra meg noe greier. Jeg erstattet den med den største selvfølge. Så da synes jeg at andre skal gjøre det samme 😊 Anonymkode: bb35e...b44 Enig. Juridisk kan du nok ikke kreve det, men moralsk sett så synes jeg hun burde erstatte den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå