Gå til innhold

Mobiltelefon som ikke tåler kulde.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg holder på med ett eller annet utendørs, og har mobiltelefonen liggende i en lomme, så slutter den rett og slett å fungere etter en liten stund. Det står bare Sett inn SIM-kort på skjermen, men det SIM-kortet står jo selvfølgelig i hele tiden. Etter å ha kommet inn i varmen igjen, så tar det fremdeles MINST tjue eller tretti minutter før denne meldingen forsvinner. Men da skrur telefonen seg automatisk av. Så jeg er nødt til å skru den på igjen, skrive inn PIN-kode, og da fungerer den som regel igjen med en gang. 

Dette er jo selvfølgelig temmelig irriterende. Så snart det kryper så vidt på minusgradene, så er det en risiko for at denne telefonen klapper sammen. Så den er nærmest ubrukelig i flere måneder, i løpet av hele vinteren. Men finnes det egentlig noen løsning for dette? Finnes det for eksempel ett slags futteral eller noe som man kan legge den i, som sørger for at elektronikk slipper å fryse elv om det er flere minusgrader? 

Anonymkode: a22ad...fec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så faktisk det på apoteket idag - en slags pose i boblestoff, for å ha mobilen i vinterstid. Aner ikke om det funker eller ei, men det finnes altså :)

Ellers ville jeg vel heller gått for å ha den i vanntett pose/trekk og i ei innerlomme, så den blir holdt temperert av kroppsvarmen. 

Anonymkode: 1db4d...998

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så faktisk det på apoteket idag - en slags pose i boblestoff, for å ha mobilen i vinterstid. Aner ikke om det funker eller ei, men det finnes altså :)

Ellers ville jeg vel heller gått for å ha den i vanntett pose/trekk og i ei innerlomme, så den blir holdt temperert av kroppsvarmen. 

Anonymkode: 1db4d...998

Dette er et VELDIG dårlig tips, er det ikke et lite hull i posen så kan det fort bli kondens og fukt.

Anonymkode: 9907f...47f

Skrevet

Kjøpt ordentlig mobil, og ikke Apple. Problem løst

Anonymkode: a1f85...767

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et VELDIG dårlig tips, er det ikke et lite hull i posen så kan det fort bli kondens og fukt.

Anonymkode: 9907f...47f

Dette har jeg praktisert i mange år. Pose rundt telefonen og oppi sports-bh på utallige skiturer. Den var ikke akkurat hermetisk lukka, jeg brukte bare vanlig brødpose. Eneste muligheten å holde den i live, og med min gamle iPhone som ikke var vanntett så gikk det fint, selv om den ble klam, men det er selvfølgelig en risiko med dette.

Har du telefon som tåler vann ville jeg ikke vært bekymra for denne fremgangsmåten. 

Anonymkode: 5ed69...175

Skrevet

Det høres ut som telefonen er utslitt eller dårlig kvalitet. 
Jeg har aldri hatt lignende problemer med noen av mine telefoner, og kunne være ute i timevis med telefon i lomma i -25 grader. 

Anonymkode: d3f6d...d79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...