Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 minutter siden, megda skrev:

Norske fengsel er jo bare fryd og gammen. hvorfor bruke tid og penger på rehabilitering når det ikke fører til noe produktivt? Om ikke de fangene gjør en produktiv jobb i fengselet, så kan man like godt bare gi de dødsstraff. Det er spesielt en mann som jeg forbinder med 22 juli 2011 og han virker som en slik kandidat. Om det er verre å leve i fengsel resten av livet for han eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om.

Aha, du har lest kompendiumet? Du er også for dødsstraff slik som terroristen er for dødsstraff? Hva annet i kompendiumet til breivik er du ønsker å følge? Bør vi forene oss i med israel i kampen mot muslimene eller er kun dødsstraffen du ønsker å adoptere fra massedrapsmannens fantasier?

Kanskje du til og med fantaserer om å drepe breivik slik brevik drepte aufere?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, s0la skrev:

Jeg synes ikke man skal synke ned til samme nivå som kriminelle ved å torturere og drepe. Skal man virkelig gjøre en like ille gjerning? Det er også en veldig «enkel» løsning. Så kan det hende at personen er uskyldig - man vil virkelig ikke gjøre den feilen. Folk som er så farlige at man ikke vil ha dem ut i samfunnet igjen; de synes jeg man skal holde sperret inne. Og de skal få lov til å angre på det de har gjort.

Ja, jeg synes man skal gjøre en like ille gjerning. For pårørende sin del.

Grunnen til at jeg skrev dette er at jeg leste en sak i morges som gjorde meg noe forbanna. Var en som hadde bortført et barn, voldtatt henne og kastet kroppen hennes i en grøft langs veien. En slik person fortjener kun det værste og pårørende trenger å vite at denne personen lider, dersom de ønsker det.

Såklart må en være totalt sikker på at det er rett person etc. Det kan en være enkelte ganger, med video, lyd etc.

TS.

Anonymkode: 52916...08d

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Tusseladen skrev:

Barnemishandlere og dyremishandlere er bare til å ta knekken på. Anser det som en samfunnstjeneste å utrydde disse. Det samme gjelder voldtektsforbrytere.

Ja, det er fælt når folk misshandler andre. Men her er det stor forskjell på misshandlingen også, ikke noe er rett, men det er en forskjell fordi.

Uansett så kan da ikke dette være mer horribelt en å ta noens liv?

Skrevet (endret)
3 timer siden, Oddy skrev:

Dødstraff føler jeg er et dilemma. For samfunnetsdel når det kommer til utgifter, er dødstraff langt bedre enn å bruke masse ressurser på vedkommende i fengslet. Men føler at dødstraff er en lett utvei for offeret. Det er langt mer ''jævlig'' å sitte i fengsel på livsstid enn å få dødstraff. 

I usa er det dyrere å henrette en dødsdømt enn å ha vedkommende i fengsel på livsstid. Det har med utgiftene ifh ankemuligheten de har,  medikamentene de sprøyter inn ved dødstidspunktet er svindyre,  osv. Jeg ble skikkelig overrasket da jeg leste det. Jeg er imot dødsstraff pga alle de hundrevis av menneskene som har fått dødsdom og som senere viste seg å være uskyldige. Sjekk ut "the innocence project" så ser du tallene. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Oddy skrev:

Dødstraff føler jeg er et dilemma. For samfunnetsdel når det kommer til utgifter, er dødstraff langt bedre enn å bruke masse ressurser på vedkommende i fengslet. Men føler at dødstraff er en lett utvei for offeret. Det er langt mer ''jævlig'' å sitte i fengsel på livsstid enn å få dødstraff. 

Dersom vi skulle sett på økonomi, kunne vi ha tatt livet av mange fler enn forbryterne.

Meningen med straff er ikke hevn. Vi liker stort sett ikke å sammenligne oss med stater som praktiserer dødsstraff.

• Liker 1
Skrevet

NEI! Dere som tenker det har ikke vokst opp enda og aner ikke verdien av menneske. 

Anonymkode: d5e0c...d55

• Liker 2
Skrevet

Nei.

Ser for meg at det blir flere drap da. Selvmordskandidater som tar med seg mennesker i døden fordi de hater vedkommende. 

Pluss de som har gjort seg fortjent til dødsstraff fortjener virkelig ikke dø fra straffen sin.  Men leve den og kjenne på det.

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, Tilma skrev:

Nei.

Ser for meg at det blir flere drap da. Selvmordskandidater som tar med seg mennesker i døden fordi de hater vedkommende. 

Pluss de som har gjort seg fortjent til dødsstraff fortjener virkelig ikke dø fra straffen sin.  Men leve den og kjenne på det.

Men en psykopat som bortfører en jentunge, voldtar henne og kaster kroppen hennes i veigrøfta, tror du han kjenner på noe som helst?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dødsstraff er i grunn ganske paradoksalt. Man er imot mord, og mener at det er forkastelig, men når noen blir dømt til døden av en domstol så er det plutselig helt greit. Det er ganske ulogisk å bastant påstå at mord er galt, men samtidig ta livet av mennesker. Å leve er ikke noe man enten fortjener eller ikke fortjener, å leve er ikke noe man har bedt om, å bli født er noe som ufrivillig hender med mennesker. Derfor  kan man i mine øyne ikke påstå at noen mennesker er for grusomme til fortjene å leve. Jeg mener at ingen fortjener å bli drept, med mindre det er selvforsvar i situasjoner hvor det er den eneste måten å berge eget liv på. Dødsstraff er bare totalt unødvendig, og det er i tillegg dyrere for land som f.eks USA å ha kriminelle på "death row" enn å gi dem "life in prison". Så det er heller ikke gunstig økonomisk sett. 

Anonymkode: d3bbc...04e

Det er igrunn veldig enkelt: Tar man med overlegg livet av et menneske, mister man retten til selv å leve.

Anonymkode: 4d0e1...a2b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt klart for mye strengere straffer enn det vi har i dag, men jeg synes ingentng om tortur og dødsstraff.

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, megda said:

Norske fengsel er jo bare fryd og gammen. hvorfor bruke tid og penger på rehabilitering når det ikke fører til noe produktivt? Om ikke de fangene gjør en produktiv jobb i fengselet, så kan man like godt bare gi de dødsstraff. Det er spesielt en mann som jeg forbinder med 22 juli 2011 og han virker som en slik kandidat. Om det er verre å leve i fengsel resten av livet for han eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om.

Du er kanskje ikke fremmed for å gå et skritt lenger og kvitte oss med ulønnsomme mennesker allerede før de rekker å bli en stor belastning for fellesskapet? Mer enn 2 år på trygd eller med flekker på rullebladet, snipp snapp snute, du er ute. Penger spart og lidelse unngått. 

Anonymkode: ddcd3...292

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, Salvie skrev:

Jeg er helt klart for mye strengere straffer enn det vi har i dag, men jeg synes ingentng om tortur og dødsstraff.

Hvorfor er du så straffelysten? Er straffelyst noe av det som er aller vanskeligst å begrense hos seg selv? Kanskje det fordi man er så godt menneske at man er så glad i å straffe andre mennesker enn seg selv?

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er kanskje ikke fremmed for å gå et skritt lenger og kvitte oss med ulønnsomme mennesker allerede før de rekker å bli en stor belastning for fellesskapet? Mer enn 2 år på trygd eller med flekker på rullebladet, snipp snapp snute, du er ute. Penger spart og lidelse unngått. 

Anonymkode: ddcd3...292

Og vips så klarer noen å spore temaet til fascisme. Med din teori er det mange flere som også skulle bøte med livet. Mange måter å snylte på uten å gå på nav.

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 timer siden, megda skrev:

Norske fengsel er jo bare fryd og gammen. hvorfor bruke tid og penger på rehabilitering når det ikke fører til noe produktivt?

https://youtube/QbJaGIyM65k

Jeg er dømt for ( feilaktig, Pga. Løgn fra pedofil  Gift Småbarnsfar, høy "status" -Direktør, som valgte "feil Offer" å prøve seg på... Rakk ikke å si "kake") For forsøk S.k. vepnet ran med skadefølge e.l. (=max 21 år) Skulle vært forsettelig drapsforsøk (=max.21 år). Advokaten gjorde en elendig jobb, Dommeren stilte advokaten min spørsmål: Burde ikke du spørre om... -Flere ganger. Jeg husket lite fra hendelsen, holdt kjeft i retten. -Dommeren "Så rett gjennom" "Offeret", Hun Så han i øynene...

Spurte hva han hadde på åstede å gjøre Kl. 0330 på natten ? Jeg fikk 45 dager, betinget, 2 års prøvetid.

Som jeg holdt "linja" rein under, saken ferdig for min del. (Men står jo i pappira...) Jeg var "mindreårig" ved hendelse.

Nær venn (RIP), -Ex typen til en Ex Dame av meg, satt 17 år, -Voldtekt, og drap under særlig skjerpende... Fått høre gjennom flere "Uavhengige kanaler" Att storebroren til min venn var en Særdeles Psykriatisk syk, og Særdeles Farlig, og Ond person. Alle helt sikkre på att min venn 100% IKKE Voldtatt/Torturert/Drept offeret, Jeg og.

Venn holdt kjeft i retten, tystet ikke på Storebror !

Storebror la hele greia på lillebror, fikk 3 år for medvirkning. Ting er ikke alltid som de ser ut ..!

Vi kunne begge lett vært dømt til døden i ett sånt "system" ...

( Jeg liker Karma, Storebror ble "tatt hånd om". -nesten umiddelbart etter att han kom ut... AFAIK, -Tror ?Pappa`n? til jenta fikk 3 år )

https://youtube/H4SdxmxPLz4

Masse Info. Facts der ute, Google er din venn...

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Skrevet
9 minutter siden, waco skrev:

Hvorfor er du så straffelysten? Er straffelyst noe av det som er aller vanskeligst å begrense hos seg selv? Kanskje det fordi man er så godt menneske at man er så glad i å straffe andre mennesker enn seg selv?

Straff er til for å holde de unna oss andre i samfunnet slik at de ikke gjør noen skade på noe eller noen.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, megda skrev:

For vanlige insatte, funker det norske fengslet best i hele verden når det gjelder rehabilitering. Vi har færrest på hele kloden som returnerer til fengsel.

Men vi burde etter mitt syn, skille mellom dem som er mulig å rehabilitere og ikke. Å gi dødsstraff for annet en grovt drap met viten og vilje, er ikke etisk rett.

Skrevet
6 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Venn holdt kjeft i retten, tystet ikke på Storebror !

Storebror la hele greia på lillebror, fikk 3 år for medvirkning. Ting er ikke alltid som de ser ut ..!

Vi kunne begge lett vært dømt til døden i ett sånt "system" ...

( Jeg liker Karma, Storebror ble "tatt hånd om". -nesten umiddelbart etter att han kom ut... AFAIK, -Tror ?Pappa`n? til jenta fikk 3 år )

https://youtube/H4SdxmxPLz4

Masse Info. Facts der ute, Google er din venn...

Det er vel noe alla 2-5% av dødsdømte i usa som er uskyldige. Det er for mange, eller 1 er for mange. Derfor burde loven si at en må være helt sikker før noen får en evt dødsdom.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan aldri være 100% sikker på at man har belyst alle sider av en sak. Selv ikke ved tilståelsesdommer. Dette i seg selv er god nok grunn til å ikke ta livet av noen. En annen ting er at jeg er sjeleglad for at folk med slike meninger som TS ytrer her ikke sitter med noe slags juridisk makt.

Det er noe ulogisk over dette, om du tar USA så er det å sitte mange mange år i fengsel en skjebne verre en døden, altså en kamp for livet hele soningen som til slutt ender i døden. Jeg er for dødsstraff som den høyeste strafferammen som finnes for helt spesifikke forbrytelser som er grove. Det å si at man er redd for at noen kan bli uskyldig dømt er bare litt feigt mener jeg, om det er lange fengselstraffer som skal være erstattingen, blir dette minst like ille for de menneskene dette gjelder.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan aldri være 100% sikker på at man har belyst alle sider av en sak. Selv ikke ved tilståelsesdommer. Dette i seg selv er god nok grunn til å ikke ta livet av noen. En annen ting er at jeg er sjeleglad for at folk med slike meninger som TS ytrer her ikke sitter med noe slags juridisk makt. I Norge er formålet med straff å behandle og rehabilitere. HI her er preget av at straff skal være hevn. Da er man ikke i posisjon til å bestemme over skjebnen til noen. Når det i tillegg åpnes for tortur så tar han/hun virkelig et langt skritt tilbake mot middelalderen.

Anonymkode: 83e7f...de2

Selvfølgelig kan man i mange tilfeller være 100% sikker at en person feks har voldtatt eller drept noen. Fra hvor mange vinkler må du belyse det hvis en pedofil filmer seg selv voldta et barn?

• Liker 1
Skrevet

Gjerninger som kan ses på som et angrep på samfunnet, slik som 22 juli burde gi dødsstraff. En planlagt handling som gjerningsmann ikke prøver å skjule men heller hyller seg selv for. 

Jeg kan synke så dypt ja. Dødsstraff er riktig i slike tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...