Veslejenta Skrevet 31. mars 2005 #1 Del Skrevet 31. mars 2005 Bestefaren min blir 85 år til helga! Han ønsker seg ingenting bortsett fra at familien skal samles, så det blir feiring hos han og bestemor til helga. Men hva skal vi kjøpe til ham i presang? Faren min sin side av familien er veldig liten, og vi har et veldig godt forhold til besteforeldrene våre! Han ønsker seg skjorter (en penskjorte og en flanellskjorte), men det er for det første litt kjedelig, og så blir det litt lite når vi skal kjøpe fra hele familien (foreldrene mine og oss barna med feller). Noen som har noen gode ideer? Han driver litt med slektsgranskning, men har det han trenger der, som ikke er PC-relatert. Og han er ikke interessert i å ha en datamaskin. Han er mye ute og hjelper til på småbruket til faren min, med ved og vedlikehold av bygninger, men har det han trenger av arbeidsklær og verktøy så vidt jeg vet. Han leser en del, særlig bøker om krigen og om nærområdet. Eventuelt litt spennende biografier eller selvopplevde berettninger (ala seierstad og slikt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 31. mars 2005 #2 Del Skrevet 31. mars 2005 Drikker han vin? Hva med evt. å kjøpe en stor kurv å fylle den med halve flasker vin - og litt annet hyggelig i matveien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 31. mars 2005 #3 Del Skrevet 31. mars 2005 Det er vanskelig å kjøpe gaver til dem som forlengst har funnet ut hva de er interessert i, og skaffet seg alt de trenger Men jeg gikk forbi bokhandelen i morges, da la jeg merke til at de hadde en bok i vinduet som het 'Andre Verdenskrig i bilder' eller noe sånt, som så ut til å ha kommet ut nettopp. Kunne det vært noe? Ellers har bokhandelen sikkert godt utvalg av både bøker om krigen og om lokalhistorie, så de har kanskje noe å foreslå hvis du går innom. Ellers går det jo alltids an å gi en flaske med noe godt å drikke, f.eks en bedre cognac eller whiskey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #4 Del Skrevet 31. mars 2005 Kan dere ikke gi ham en opplevelse. Vi tok min manns farmor med på omvisning på slottet med påfølgende middag når hun fylte 87 år. Det var kjempesuksess. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 31. mars 2005 #5 Del Skrevet 31. mars 2005 Kan dere ikke gi ham en opplevelse. Vi tok min manns farmor med på omvisning på slottet med påfølgende middag når hun fylte 87 år. Det var kjempesuksess. Hvis dere bor et stykke fra Oslo - hva med å spandere tur til Oslo og Riksarkivet hvor han kan finne ut mer om slekta? Evt. spandere tur til et av stedene hvor slekta har sine røtter (det er jo ofte i kirkebøker og på kirkegårder en kan finne noe som er av interesse)? Hørte også noen som leide et småfly hvor bestefaren fikk se hjemstedet sitt fra lufta. Var visst en kjempesuksess! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 31. mars 2005 #6 Del Skrevet 31. mars 2005 Tur med hurtigruta er å anbefale til besteforeldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #7 Del Skrevet 31. mars 2005 Tur med hurtigruta er å anbefale til besteforeldre. Akkurat en sånn tur er det mange eldre som ønsker seg, men det er veldig dyrt. De de fleste eldre ikke ønsker seg er flere "ting". Min mor på 80 får bladabonnement til jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #8 Del Skrevet 31. mars 2005 Bilde® av familen pent satt i ramme og klar til å henge på veggen? Eller så kan dere kjøpe skjortene han ønsker seg og gi resten av pengene til en veldedig organisasjon han er relatert til: fadderbarn, forsking, frelsesarmeen, eller lignende og gi han et "gavekort" hvor det står hva dere har gitt pengene til. Er generelt alt for opptatt av penger og verdier: Besteforeldre har som regel det de trenger og det beste man kan gi dem er som regel tid og samvær - og det kan ikke regnes om i penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 31. mars 2005 #9 Del Skrevet 31. mars 2005 Foreldrene mine fikk t-skjorter der barnebarnet hadde tegnet motivet, og med en morsom tekst. De falt i smak! Og det er jo enkelt å få laget til også. Man kan få kjøpt spesielt papir til å ha i skriveren, så da er det bare å lage til bildet på datamaskinen eller scanne en tegning for så å printe den ut, og stryke motivet på en ensfarget t-skjorte/genser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetpea Skrevet 5. april 2005 #10 Del Skrevet 5. april 2005 Foreldrene mine fikk t-skjorter der barnebarnet hadde tegnet motivet, og med en morsom tekst. De falt i smak! Og det er jo enkelt å få laget til også. Man kan få kjøpt spesielt papir til å ha i skriveren, så da er det bare å lage til bildet på datamaskinen eller scanne en tegning for så å printe den ut, og stryke motivet på en ensfarget t-skjorte/genser. Eller kanskje T-skjorte med bilde av barnebarna på? Mange gir bort kopp med bilde av barn/barnebarn og "bestefar" tekst på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå